Nail art novi modni krik

516

Prije nekoliko mjeseci sasvim nezamisliva,”umjetnost noktiju”/nail art/, s grafičkim motivima i efektima 3D, gotovo je zaustavila upotrebu klasičnog laka. Sve je započelo za vrijeme pariškog Fashion Weeka, proljeće ljeto 2012. i izgledom noktiju Engleskinje Alexe Chung, što je pokazala kratke nokte sa zelenim, reljefnim šljokicama. Bio je to prvi, zvanični blijesak nail-arta kojeg su žene, već stidljivo nosile u anglo-saksonskim zemljama. Aktualno jako moćan trend, stalno se proširuje. Za trajanja zadnjeg “Art Basela” u Miamiju, umjetnik Džine je nokte Tilde Swinton učinio -začaravajućim! Djeluje u privremenom Institutu smještenom u Standard hotelu, gdje je predstavio “Nailed” ostvarenje, posvećeno “umjetničkom obliku uređivanja noktiju, demokratskom i nadahnjujućem”.

Mlada Sharmadean Reid što potpisuje najluđe londonske stilizme, u osobnim prodavaonicama kao i “Topshopu” što se nalazi na West Endu, preporučuje osobni vodič pod nazivom “The Wah Nails Book of Nail Art”. U mnoštvu modnih serija više se i ne broje djevojke, sa stiletto noktima, dugim i jako šiljastim.

Eko trenda se ogleda i kod Francuskinja koje ne vole lažne nokte r’n’b, niti uzorke nalik na dječje. Ipak, vlasnica Instituta”Manucurist”, Fanny Lebrat ističe kako pod utjecajem „clebritija“ i medija, luksuznih marki “Yves Saint Laurent”, “Dior” ili “L’Oréal”, klijentice što posjećuju fashion revije, kopiraju manekenke i glumice. Ističe da je nakon “Pradine” revije, dobila mnogobrojne zahtjeve motiva sa plamenovima. Za ljeto predlaže šljokice geometrijskih oblika, srebrene i zlatne preljeve ili čak fotografije, inventivne i jako “frenchy”, podvlači. Oslobođen kiča i “kawai” utjecaja, “nail-art” se odsada obraća damama koje slijede aktualni fashion ali i urbanim ženama, što žele biti primiječene.

Umjetničko uređivanje i slikanje noktiju nije skupo i prilagođeno je odjeći. Štand američke marke “Minx”, zamijećen na nedavnom, galskom “Karnevalu Colette” obrađuje “ternofomne” dekore s više od 3000 referenci. Zalažu se za grijanje, pomoću ultracrvenih zraka, privlačeći zvijezde poput Lise Logan, Beyonce, Rihanne ili Lady Gage. Način slikanja i dizajna se raširio i na brandove Alexander McQuenn, Gareth Pugh ili Missoni. Pop zvijezde obožavaju motive “odsjaja ogledala”, koje je nemoguće osobno reproducirati, jednostavnim lakom. Ali zato postoje “Nail bars”, sve brojniji u Francuskoj.

Agnès B. je proizvela “Nail nalipero” što precizno i dopadljivo, prenosi  željene motive na nokte. Postoji  i“Magnetic Polish” pa “Nails Inc”, sa pudriranim metalom što slika apstraktne motive čim dotakne nokat. Mnoštvo klijentica i poneki muškarci se odlučuju za ljepljive uzorke, što printaju nokte ili stvaraju dijamantne efekte u 3D. U tome se ističu “Lavier Manicure” britanskog labela “Ciate”. Bijele i raznobojne perle se stavljaju na lak, pa se dobiju trodimenzionalni nokti. Zahvaljujući internetu i pedagoškim video uradcima “tutoriels”, lako se nauči ostvarivanje “newspaper nails”. Prsti se smoče u 70% alkohol i na nokte se utisnu novine. Rezultat je čaroban.

Džana Mujadžić

Komentari