Naslovnicaa Trend Modni blog iz Pariza Mostarka Arleta Ćehić izlagala u uglednom pariškom Salonu “Parc Floral”

Mostarka Arleta Ćehić izlagala u uglednom pariškom Salonu “Parc Floral”

37
Podijeli

Multidisciplinarna umjetnica Arleta Ćehić sudjelovala je u 72 izdanju čuvenog pariškog Salona Réalites Nouvelles,/Novih Stvarnosti/ nedavno održanog u raskošnom Parcu Floral.

Mostarska slikarIca i kiparica pokazala je hvaljeni, sa najvećim komplimentima ocijenjeni diptih iz ciklusa “Preko“, što osvjetljava posebnu temu istraživanja geometrijskih oblika: kruga i četverokuta.

Prije polaska u kalifornijsku prijestolnicu Sacramento, gdje prestavlja područje južno-istočne Europe s ostala 44 umjetnika iz cijelog svijeta, pristala je odgovoriti na nekoliko kratkih pitanja.

Od kada suradjujete sa francuskim Udruženjem Réalites Nouvelles i kako ste ih upoznali jer nije uobičajeno da BiH umjetnici redovito pokazuju ostvarenja u Hexagoneu?

Moja suradnja s udruženjem RN se vezuje za dvije zadnje godine. Sredinom 2016. sam slučajno pročitala poziv za natječaj ciji je rok prijave bio završen. Zapisala sam podatke i pričekala slijedeći! O Réalites Nouvelles sam učila na Akademiji i divila se stvarateljima poput Pierrea Soulages,Victora Vasarely ili Ellswortha Kelly kao i plejadi drugih, vrijednih umjetnika koji su ostavili prepoznatljive djelatnosti u plastičnim umjetnostima, nakon Drugog svjetskog rata. Imala sam sreću da je uvaženi žiri ocijenio moje likovno promišljanje dovoljno vrijednim pa sam postala dio povlaštenog kruga, što mi je veoma značajno!

Kakvi su ovogodišnji dojmovi iz Pariza?

Pariz je grad posebnog i jedinstvenog umjetničkog “naboja” a i povijesni centar okupljanja kreativnosti, različitih umjetnosti! Samo ovdje možete susresti osobe, čija djela poznajete po čuvenju ili sa fotografija. Kroz dijalog sa ljudima i ženama odvajate i ucvršćujete kvalitativnu energiju i snagu, nastavljajucć početni pozitivni impuls vibracija, novim i perspektivnim projektima.Veoma sam zadovoljna ponovnim boravkom u Gradu svjetlosti!

Što očekujete od izložbe u Californiji?

Nikada ne očekujem spektakularnosti, niti posebnosti i čini mi se da mi to pomaže dugo trajati! Nastojim da rad stigne neoštećen do galerije i vrati se u istom stanju.Ostala, mala, ugodna iznenađenja su nenadani vid nagrade za pređeni put.

Kako je biti umjetnik u današnjem BiH društvu?Jeste li pomišljali na stalni odlazak u inozemstvo?

-Teške političke i ekonomske okolnosti stimuliraju na djelovanje, ali su pogubne za distribuciju djela i na domaćem i inozemnom trzištu! Umjetnici su prepušteni sami sebi i svjesni, ako ostvarenja ne predstave u pravo vrijeme i na pravom mjestu, neće napredovati. Moj osobni projekt-instalacija “BiH ne bih”, na urušenoj zgradi Razvitka u Mostaru, četiri godine čeka donatore i sponzore zbog pokrića osnovnih materijalnih troškova koji nadilaze moje mogućnosti.

Nemam menadžerski lobi koji bi mi pomogao – pronaći mecene!

Posjedujem desetogodišnje iskustvo života i rada u Hamburgu koje je bilo odlučujuće za moju, umjetničku zrelost i određenost. Ali mostarsko postojanje i rad u rodnoj BiH su neprocjenjivi jer posjedujem dobre uvjete za rad, veliki studio…Oduvijek vjerujem da riječ “provincija” nije zemljopisna odrednica i postoji, jedino, u glavama pojedinaca.

Kakvi i koji su budući projekti?

-Otkrit ću tajnu: u BiH se živi od danas do sutra, pa je pitanje iznenađujuće! Podsjeca me na cuveno pitanje o projektima po sustavu: gdje se vidite za pet godina? Uvijek se suzdržim od odgovora jer uz ovako marljiv rad vidjela bih sebe rado tu i tamo, ali to podrazumijeva da me država, najprije, zamijeti. Pozvana sam izlagati u Kini ali nisam odgovorila jer je logistika veoma zahtjevna.

Pariški Salon Parc Floral čije je 72 izdanje privuklo oko 100 000 posjetitelja, sa svih strana zemljine elipse je jedinstven “rendez-vous” međunarodne, apstraktne umjetnosti koji ujedinjuje oko 400 umjetnika, francuskih i stranih koji predstavljaju skulpture, platna, grafike, crteže ili fotografije ali i programom posvećenom umjetnosti i znanosti. Od prvog izdanja, davne 1946 godine, događaj organiziraju Palača Lijepih Umjetnosti i Muzej Moderne Umjetnosti, ali i sami autori izlozenih djela.Ako se suvremeni plastičari ne brinu kako se upisati na apstraktnu ili figurativnu liniju, s istim poletom kao oni iz 40 godina prošlog stoljeća, čine to jer znaju kako je manifestacija oduvijek bila mjesto susreta sa drugačijim i različitim osobama, njihovim ostvarenjima, kolekcionerima i publikom, ostavši vjerna onome što je stvorilo – apstrakcijama!

Izlozba “Nove Stvarnosti” koju su zamislili i ostvarili Robert i Sonia Delaunay u galeriji Charpentier u rujnu 1939 godine, donijela je naziv Salonu Fréda Sidèsa 1946, ujedno prvog presjednika. Najprije je djelovao s Udruženjem Apstrakcija-Kreacija, u periodu 1931-1936. Nakon 1968 godine, pod predsjednistvom Roberta Fontené, Salon je vremenom izrastao u udruženje umjetnika, postavši mjestom afirmacije slikarstva, posebno apstraktnog!

Džana Mujadžić

Komentari