Maria Grazia Chiuri kreativnu nadahnutost nalazi u zamišljenom, podsvjesnom, odsanjanom. Umjetnička direktorica čuvenog pariškog branda Christian Dior je za sljedeći topli period obradila kolekciju visoke mode po uzoru na nadrealistički pokret s početka prošlog stoljeća. Posebno djelatnosti Leonor Fini, jedne od poznatih slikarica epohe i bliske prijateljice mitskog modnog meštra s kojim se družila krajem ludih 30-ih godina. Voljela je istaknuti:
-Samo me zanima neizbježna teatralnost postojanja!
72 kreacije, uglavnom crno-bijelih kombinacija koje se poigravaju iluzijom, fantastikom i nestvarnim, predstavljene su u Parizu. Talijanska kreatorica i prva žena na čelu slavnog labela, istakla je neophodnost scenskih realizacija za bolju afirmaciju žene Dior koja se na sve usuđuje, prkoseći najprije ustaljenim kodovima večernjih haljina, oblačeći toalete nalik na listove otvorenih knjiga. Siluete kao da su izašle iz svijeta Alise u zemlji čudesa. Fantastika nastanjuje i raskošne haljine – ptčije kaveze, čest motiv nadrealističkih ostvarenja, transfiguriranih u mrežu crnih rubaca koji stežu tijela, poigravajući se s prozirnošću. Žena Dior je istovremeno delikatna, nestvarna, slobodna i sigurna. Ne ustručava se odjenuti prozračne oprave od organce, svilenog muslina s printanim leptirima, simbolom prolaznosti ili ezoteričnim vezom. Ostvaruje zamišljene šetnje u društvu perjanih vukova, odjevena u čuveni Diorov kaputić nazvan “Bar”, kojemu su dodana krila! Kao nikada ranije, Maria Grazia Chiuri je kolekciju približila ostvarenju čudesnog.
Pariški muzej Rodin bio je idealan dekor i pozornica nesvakidašnje smotre, s ogromnim kubom pokrivenim zrcalima i crnim kockama, koji se uzdizao u muzejskom vrtu dok je unutrašnje, raskošno bijelo uređenje isticalo u sredini ogromni ptičji kavez ali i nadrealističke skulpture, podsjećajući na dekonstruirano tijelo: na jednoj strani veliki nos, potom veća ruka a dalje uho, pa leteća bista. Žena koja odijeva Diorovu visoku modu ne opterećuje se torbicama ali nosi dodatke poput rukavica ili mrežastih čarapa koje zasjenjuju sandale.
U prvom redu smotre su zamjećene poznate glumice, obožavateljice i klijentice pariške marke: Emily Bluntton, Willow Smith, Gemma Arterton, Hailey Beinet, Monica Bellucci pa top modeli: Naomi Campbell, Natalia Vodianova ili Winnie Harlow. Peter Philips, direktor kreacija imagea i makeup-a Dior, zamislio je i ostvario prirodnu šminku koja sublimira oči iscrtanim eye-linerom koji produžuje i uvećava zjenicu, kreirajući efekte maskare na oba očna kapka.
Nama je zanimljivo sudjelovanje lijepe mostarske manekenke Veronike Primorac, koja je znalački otvorila vrata vrha svjetskog fashiona svojom debitantskom smotrom.
Džana Mujadžić