Dior – Prêt-à-porter: Hippy i chic na pariškom Tjednu mode

111

Odlučne i samouvjerene modne retro dame

Za predstavljanje nove kolekcije Prêt-à-porter za jesen/zimu 2018./2019. godine, umjetnička direktorica Diora Maria Grazia Chiuri nije oklijevala povratak u 60-e godine prošlog stoljeca, obradivši iglom i koncem “duh slobode” davnog perioda, od prije više od 50 godina.

“Ne, ne, ne” bilo je ispisano na toplom puloveru koji je mlada manekenka nosila iznad veoma modernih kariranih hlača. Stav Dior žene prema svijetu koji je okružuje nastoji biti afirmiran, samouvjeren, odlučan, autonoman i osoban.

Skoro pola stoljeća nakon nemira iz svibnja 1968. godine koji su obilježili postojanje još uvijek aktivnih baby boomera, talijanska kreatorica na privremenom radu u Parizu, čijom se nadahnutošću i umijećem zaklinju modni gurui prijestolnice mode, dočarava epohu s poletom i vitalnosti, uz kreativnost koja se izdvojila iz nekadašnjeg povijesnog proljeća.

Mini suknje i Flower-Power

Haljine su kraće (mini suknje – forever -prema davnoj poruci), odijevaju se uz duge čizme slične onima koje upotrebljavaju motoristi, približavajući se modelima koje je davno nosila Brigitte Bardot na svom čuvenom “Harley Davidsonu”. Pachwork suknje različitih i kričavih preljeva prekrivaju male kožne jakne s velikim metalnim zatvaračima popularnim “zippovima”, zadnjim hitom već prolazeće zime. Haljine izvezene vunom poigravaju se s prozirnošću, a Flower-Power se pozvao na maslinaste trencheve upotpunjen skandinavskim klompama i etičkim torbicama dugih držača. Izgledi variraju od “eleganto hippy” do “studentskog” s reinterpretacijama škotskih kiltova ili širokih, prozirnih podsuknji.

Citira se shvaćanje Diane Vreeland, karizmatične odgovorne urednice “Voguea” od 1963. do 1971.: “Žene su ponovno pronašle osobne načine modnog izražavanja, što odražava njihov suvremeni napredak i osobnu snagu. Žena Dior glasno naglašava samu sebe!”

Džana Mujadžić