Znanstvenici planiraju proizvoditi namještaj od laboratorijski uzgojenog drveta

MIT (Massachusetts Institute of Technology) preuzeo je inicijativu laboratorijski uzgojenog drveta za višenamjensku uporabu kako bi se postigla alternativa sječi drveća.

Suovisnost drva i ljudi seže daleko unatrag u prošlost. Ljudi su počeli stvarati sigurno i čvrsto stanište od drveta prije više od 10 000 godina. Također smo još dulje vrijeme koristili drvo kao glavni izvor topline. Povijesno je drvo dolazilo s jednog mjesta – prirode. Međutim, istraživači s MIT-a vjeruju da moramo pronaći drugi izvor za proizvode na bazi drva. Kao rezultat, pronašli su novi izvor kroz Petrijeve posude kako bi stvorili drvo uzgojeno u laboratoriju.

Tim istraživača s MIT-a smatra da je uzgoj drva iz biljnih stanica unutar laboratorija velika mogućnost i prilika za budućnost. Nadalje, znanstvenike je ova ideja još više uvjerila jer vjeruju da je slična uzgoju mesa iz životinjskih stanica. Ukratko, drvo uzgojeno u laboratoriju moglo bi biti uspjeh baš kao i meso uzgojeno u laboratoriju. Kako bi pokazali tehniku ​​laboratorijski uzgojenog drveta, istraživači su razvili nove metodologije. Štoviše, MIT može transformirati drvnu industriju.

Luis Fernando Velasquez Garcia, istraživač s MIT-a, nedavno je izvijestio da je metoda nabave i korištenja prirodnih resursa antička i neučinkovita. Nakon toga radi na zaobilaženju neučinkovitosti, iskorištavanja resursa iz prirode i nudi ekološki pristup. Drvo uzgojeno u laboratoriju moglo bi biti prvi korak ka održivom životu.

Postupak dobivanja jedne površine namještaja je dugotrajan i štetan za okoliš. Osoba mora uzgojiti drvo, a zatim ga posjeći. Nakon toga drvo se prevozi u tvornicu pilane da ga se usitni na manje komade. Konačno, drvo u formi namještaja dolazi do lokalnih trgovina zaliha. Nemamo točan broj stabala koja se posijeku svake godine. Unatoč tome, istraživanje iz 2019. pokazalo je da je sječa šume jedan od vodećih izvora emisija ugljika na cijelom planetu. Nekoliko oblika emisija generira se i iz strojeva koji se koriste u procesu sječe. Uz to, drveće i njihovo korijenje također oslobađaju određenu količinu ugljičnog dioksida nakon što su posječeni. To je zato što dok su stabla živa, ugljični dioksid ostaje uskladišten unutar biljnog tijela.

Nadalje, tradicionalne metode sječe su neučinkovite i stvaraju puno otpada. Neke posječene grane i lišće završe na hrpama smeća ili izgore. Laboratorijski uzgojeno drvo može riješiti probleme sječe. Osim toga, to može donijeti nekoliko dodatnih prednosti za drvnu industriju.

Velasquez-Garcia izjavio je da bismo trebali uzgajati vlastiti stol ako ga želimo. Dalje je objasnio da su biljne stanice poput matičnih stanica. Početni trošak mesa uzgojenog u laboratoriju iznosio je 300.000 američkih dolara. Sad imamo mesnu paštetu uzgojenu u laboratoriju po cijeni od 12 dolara. Slične revolucionarne promjene možemo očekivati ​​i u drvu uzgojenom u laboratoriju. Granulirane kemikalije drva su lignin, hemiceluloze i celuloza. Lignin daje čvrstoću drvu što je važno svojstvo za građevine. Slijedom toga, tim MIT-a objavio je studiju o ligninu i njegovom značaju.

Istraživači moraju izvaditi žive stanice iz lista biljke cinija i staviti ih u tekućinu kako bi potaknuli njezin rast i razmnožavanje. Na taj način istraživači mogu proizvoditi drvo uzgojeno u laboratoriju. Na kraju se stanice stave u gel pomiješan s 2 hormona. Istraživači mogu kontrolirati proizvodnju lignina podešavanjem razine hormona. To pruža priliku za dobivanje željenog oblika u laboratorijski uzgojenom drvu.

Izvor: TruthTheory