Ross Lovegrove

212

Svjetski poznati dizajner iz Walesa, Ross Lovegrove odgojen je u vojno usmjerenoj obitelji pa je s time kako kaže stekao stegu i strategiju s kojom je postao dobro organiziran. Kao dijete nije bio zainteresiran za dizajn,ali su ga oduvijek zanimali oblici i forme. Srednjoškolsko školovanje završio je 1980, smjer industrijski dizajn, a zatim i studij dizajna 1983 na Royal College of Art u Londonu. Kao mladi dizajner 80-ih godina radio je u zapadnom djelu Njemačke za Frog dizajn na projektima kao što su walkmen za Sony,kompjutere za Apple… Nakon toga seli u Pariz gdje radi kao savjetnik za internacionalnu Knoll agenciju, postavši autor visoko uspješnog Alessandriooffice sistema. Za vrijeme boravka u Parizu bio je pozvan u Atelier de Nimes zajedno s Jean Nouvelom i Philippeom Starckom, gdje je radio na savjetovanju skupa s Louisom Vuittonom, Hermesom i Dupontom. Vrativši se u Englesku, 1986 uspješno je završio mnoge projekte među kojima su projekti za Airbus, Kartell, Ceccotti, Idee, Moroso, Peugeot, Apple -kompjuteri, Olympus- kamere, Tag Heuer, Hackman, Alias, Japan Airlines i mnogi drugi.

Lovegrove dobitnik je mnogobrojnih internacionalnih nagrada,dok su njegovi radovi izrazito zapaženi i izloženi na jakim međunarodnim izložbama,primjerice u Muzeju Moderne Umjetnosti i Guggenheim Muzeju u New Yorku, Axis centru u Japanu, Pompidou centru u Parizu i u Muzeju dizajna u Londonu gdje je 1993 izložio svoju prvu kolekciju dizajna. U studenome 2005 godine nagrađen je World Technology nagradom od strane Time Magazina i CNN-a za svoj stil dizajna i općenito za radove koje svojom posebnošću osvajaju svijet i publiku.

Ono što je zanimljivo znati da je ovaj dizajner otvoren prema ljudima i često razgovara s njima o svojim radovima i idejama Ovom umjetniku i dizajneru najdraži dio dana za stvaranje ideja je poslijepodne oko 16 sati kada svoje misli smiruje uz laganu opuštajuću glazbu koja mu pomaže u slaganju njegovih ideja. Ono što je meni nevjerojatno je muzika koja ga opušta i uz koju stvara,a to su pjesme od Justina Timberlakea i Davida Bowiea. Želja mu je raditi s poznatim glazbenicima kojima bi osmislio muzičke instrumente koji bi ih oduševljavali svojom kvalitetom zvuka i dizajnom.
Kada,dok sa drugim dizajnerima nema kontakt,pa niti suradnju.Više mu se sviđa i ima bolju suradnju s arhitektima jer je fasciniran njihovom sposobnošću stvaranja nevjerovatnih struktura u arhitekturi. Među arhitektima s kojima je surađivao je primjerice Zaha Hadid i Kazuyo Sejim. Za grafički dizajn kaže da nije on za to- da nije za dvije dimanzije već za tri.
Ross za sebe kaže da je više evolucionarni biolog nego dizajner jer kaže da je njegov rad povezan s prirodom u evolucionarnom smislu. Njegovi radovi svrstani su među poznati i uspješni organski dizajn čija forma podsjeća na oblike iz prirode. Ross kaže da ne stvara dizajn,nego stvara formu,oblike i to je ono što razumije,a obožava ovo doba digitalnog svijeta kada može stvarati kako želi. Želja mu je ići dalje i preko granica realnosti stvaranja,a u svom radu prakticira organski esencijalizam,što znači korištenje ”ni više ni manje” nego je potrebno. Radeći sa organskim oblicima osjeća se ugodno,ali ih ne želi forsirati tamo gdje to nije potrebno. Pri dizajniranju pokušava stvarati sa minimalnim izvorima,istražujući ali u isto vrijeme postižući maksimum i tražeći sistem koji mu dopušta pristup poslu sa logikom i inteligencijom. U svojim idejama traži mirnoću,eleganciju forme,minimalno materijala, prikladnu tehnologiju izvedbe i na kraju iznimnu funkciju.

Najviše zadovoljstvo mu čine projekti koje radi za sebe. Zadnjih desetak godina radi na zasebnim projektima koje svijet još nije vidio. Sa tim novim radovima imao je show u New Yorku u suradnji sa Philips de Pury,nazvanim ”Endurance” gdje je po prvi puta predstavio dizajne sa karbonskim vlaknima i aluminijem. Ti radovi jako su izrazili organski esencijalizam u dizajnu.
Inspiriran je radom umjetnika Jacksona Pollcka kojeg smatra genijem. Njegov ga je nivo ludosti doveo do toga da radi na način koji je jedinstven, profinjen, iznimno vrijedan i cijenjen i daleko od ostalih. Divi se radovima Renza Piana, Shigerua Bana, Georgea Nelsona i Anisha Kapoora, čije radove smatra toliko dobrima da ga ponekad dovedu do razmišljanja da odustane od svega jer su njihove ideje duhovne i ne vidi druge ideje koje bi ga na isti način dotaknule. Te iste ideje pokušava razumjeti a ujedno traži način kako ih prenijeti u proizvod. Fasciniran je kako nove generacije dizajnera koji se probijaju koriste kompjuterske vještine pomoću kojih mogu jako puno napraviti i stvoriti.

Za mlade ima savjet da budu pozitivni bez obzira na sve, jer ljudi vole pozitivne ljude.
Imati snage,energije u ovom poslu nešto je bez čega se ne može jer se ovdje trži stalna okupacija i zanimanje za nečim,ako želiš dobru stvar. Ostani svoj i ne kopiraj druge. Gledaj druge kako rade ali neka to bude kao početna točka rada a zatim pređi na svoj način i pristup. Treba pokušati stvoriti svoj svijet, stvoriti nešto što je važno i može ići dalje,a uz to misliti na okoliš i rješenja najbolja za to-.

Današnja kultura u dizajnu je nešto gdje sebe Ross ne vidi jer smatra da se vrijednost svega gubi, prolazna je, a same ideje se prelako odbacuju bez obzira na njihovu vrijednost i genijalnost. Voli dugovječnost ideja,nešto što će se generacijama pamtiti i diviti a ideje ne crpi iz prošlosti već gleda u budućnost.

Njegova vizija za dizajnere i ljude koji stvaraju je da se vode prema stvaranju oblika i formi sukladno s ljudskim potrebama uz to da misle na minimalnu upotrebu materijala koji se masivno koristi. Trebaju naći princip kako riješiti nešto i na drugi način,uz to da budu jako skromni, štedljivi i da znaju iskoristiti i stvoriti nešto veliko iz malog, a da opet njihov rad izazove zadovoljstvo i oduševljenje onih koji to promatraju i uživaju u tome.

[nggallery id=32]

Valentina Vičević, dipl.dizajner

Komentari