Čudovišna keramika: „Rijeka kao nekad zaista moćan industrijski i lučki grad je meni uvijek poseban izvor motiva”

378

39-godišnja Riječanka Andrea Peračković Žigo vlasnica je brenda Čudovišna keramika. Diplomirala je 2009. godine na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci u klasi profesora Josipa Diminića i stekla zvanje profesorice likovne kulture.

„Brend Čudovišna keramika moj je posao i strast, gdje se trudim spojiti moju stalnu potrebu za stvaranjem i probiti se na tržište ručno rađenih domaćih proizvoda. Keramika je već dugo prisutna na mom životnom i poslovnom putu pa je bilo logično da od svega pokušam osmisliti prepoznatljiv brend. Želim ponuditi unikatne i kvalitetne proizvode koji pomalo, ali sigurno pronalaze svoju „publiku“ odnosno ljubitelje uporabnih predmeta, koji su odraz njihove kao i moje osobnosti. Neki drugačiji komad posuđa ili ukrasni predmet uz koji će uvijek rado poželjeti bar još jedan predmet iz neke od mojih kolekcija.“

20191214_210751

Kako je sve krenulo?

„Već se poprilično dugo družim s glinom. Ona je medij mog izražavanja još od osnovne škole, kroz srednju umjetničku pa tako i fakultet. Oduvijek me više privlačilo kiparstvo kao grana umjetnosti gdje sam se najugodnije osjećala. Također, uvijek mi je bila zanimljiva i primijenjena umjetnost pa sam uvijek tražila razne predmete u svakodnevici, prirodi, stare odbačene predmete i smišljala što napraviti od toga. Moja keramička priča intenzivnije je krenula kada sam radila kao voditelj likovnih radionica u Udruzi osoba s cerebralnom i dječjom paralizom u Rijeci, gdje smo puno radili s glinom i kada sam pred nekih 8 godina kupila svoju prvu keramičku peć. Tada sam počela s izradom satova i manjih ukrasa za sebe i prijatelje, a prije dvije godine odlučila sam pokrenuti i posao.“

20190812_160003

Odakle ideje? Inspiracija?

„Od svuda. Ne mogu izdvojiti ništa određeno. Ponekad neki oblik u prirodi, ponekad pjesma koja mi izvuče neko dobro staro sjećanje. Moram reći da nikad nisam uspjela dobro odvojiti inspiraciju od potrebe. Jer to je nekako u tebi, ta kreativa koja pogoni i traži da stalno smišljaš i stvaraš nešto, bila to keramička šalica ili skica za neku drugu ideju i projekt ili samo akvarel ili slika za zid u kući.„

20191110_154406

U Čudovišnoj keramici nalazi se širok spektar proizvoda – od šalica, zdjelica, desertnih tanjurića, pladnjeva, satova, nakita i broševa.

 

Zašto „Čudovišna keramika“?

„Ime je svima zanimljivo. Meni je odlično jer baš volim da bude drugačije i možda čak malo i nelogično. To je ta moja čudovišna priča u kojoj ja onako fantaziram dok radim i dok nastaju predmeti iz moje radionice. Čudovišna u smislu nečeg neobičnog, ne nužno zastrašujućeg. Između ostalog to mi je duže vrijeme bio nadimak i username na nekim portalima i ja sam sama sebi postala Čudovišna. Tako da, ta ideja da to postane naziv brenda je baš dobro i spontano „sjela“.“

20191218_101109

Andrea ističe kako joj je logo brenda bio jako važan budući da u malo prikaza mora puno tog reći. Ideja vodilja bila je šalica s rogovima kao odraz naziva i djelatnosti benda. Za dizajn je zaslužan Andrein brat Marko Peračković, koji je arhitekt po struci. Marko Peračković je od nekih Andreinih želja i skica i njegovih sugestija, došao do ovog dizajna loga, a Andrea ga je s oduševljenje prihvatila.

20200430_142913

Kako izgleda proces izrade keramike?

„Proces je jako zahtjevan, potrebno je puno vremena i strpljenja i poštivanje svakog koraka u izradi, bez preskakanja. Tok izrade ovisi radi li se o lijevanju u gipsane kalupe, ručnom modeliranju ili lončarenju na lončarskom kolu, ali prosječno svaki mi predmet prođe kroz ruke u barem pet faza rada na njemu. Tu je obrađivanje predmeta dok je glina još u sirovom stanju kroz skraćivanje ili obradu rubova, spužvarenje – tehniku kada se predmet dodatno zagladi spužvicom. Zatim slijedi sušenje koje može potrajati i do nekoliko dana pa prvo pečenje, odnosno paljenje u keramičarskoj peći na temperaturama i većim od 1 000 stupnjeva. Nakon toga slijede boje, odnosno glazure ali i tu sve ovisi o načinima nanošenja i efektima koji se žele postići. Ponekad i nanesenu glazuru treba još dodatno retuširati i zagladiti, zatim očistiti dno predmeta od glazure da se ne zalijepe za dno peći prilikom paljenja. Onda idu na drugo paljenje. Ukoliko se nanose i specijalne boje ili listeri poput zlata tada se pali i 3. put. Svaki ciklus paljenja i hlađenja traje prosječno 24 sata. Sveukupno vrijeme za jedan artikl može varirati između tjedan dana pa čak i do 3 tjedna.“

Koje tehnike dekoriranja se koriste?

„Tehnike su razne i često kombiniram nekoliko, a najčešće dekoriram na već biskvitno paljene predmete – odnosno nakon 1. paljenja i to najviše nanošenjem glazure kistom i špricanjem ili uranjanjem u glazuru. Kada se radi o nekoj teksturi, ona se utiskuje u sirovu mokru glinu, dakle u 1. fazi oblikovanja. Glazure i tehnike glaziranja su zaista jedna opsežna tehnologija koja se uči godinama i potrebno je puno isprobavanja i eksperimentiranja.“

20200318_081246

Rijeka u radovima

„Rijeka kao nekad zaista moćan industrijski i lučki grad je meni uvijek poseban izvor motiva. A i moj je rodni grad pa sam s velikim veseljem osmislila „riječku kuglicu“ za božićnu jelku. Naravno da je motiv bila riječka dizalica, a ona se našla i na jednoj manjoj seriji šalica, a ja ću svakako nastaviti s tom pričom i dalje možda kroz još poneke motive i na još nekim specifičnim predmetima.“

20200406_140258

Koronavirus i Čudovišna keramika – ima li posljedica?

„Naravno da posljedica ima jer će, čini se, neke dogovorene suradnje počekati ponajviše zbog lošije turističke sezone koja slijedi. Ali, bez obzira na to Čudovišna radionica nastavlja s radom iako će možda samo poslovanje doživjeti manje promjene, ali one bi bile nužne i bez obzira na krizu. Također ima puno novih planova koji će, nadam se, unaprijediti samu priču i ponudu, ali moram biti tajnovita za sada.“

20181104_141406

Gdje se mogu pronaći proizvodi Čudovišne keramike?

“Proizvodi se mogu naručiti direktno meni preko Facebook stranice Čudovišna keramika ili Instagram profila @cudovisna. Nadam se da će biti uskoro i web shop kako sam već i planirala, ali prije spomenute promjene koje su u planu, malo su me stopirale pa dok se sve ne definira, web će još malo pričekati. Važno mi je da sve bude kako treba i ne žurim jer želim svemu pristupati promišljeno i granularno i nadam se da, kroz neko vrijeme, dobri rezultati neće izostati kao i da će ljubitelji Čudovišne keramike to i prepoznati.”

Komentari