Londonski Tjedan muške mode u znaku Brexita

30

Upravo započeti londonski Tjedan muške mode više nalikuje kulturnom događaju nego predstavljanju suvremenih načina odijevanja. Vjerojatno se radi o pokušaju obilježavanja rastanka s EU, koje bi se trebalo organizirati 29 ožujka. Ipak, postoji i mogućnost još jednog referenduma što ne zaboravlja gradonačelnik Sadiq Khan, koji je britansku prijestolnicu osvijetlio na poseban način. Posjećeni vrtuljak London Eye istakao je bojama Europe: plavom i žutom! Za vrijeme vatrometa, poruka “London is open” bila je ispisana na engleskom, francuskom, njemačkom, talijanskom, poljskom, rumunjskom i španjolskom jeziku!

Otvoren u međunarodnom duhu London Fashion Week predstavlja mlade, nadarene kreatore poput Parie Farzaneh, rođene u Devonu u obitelji porijeklom iz Irana. Nije izostao ni privlačni, japanski designer Arashi Yanagawa došao iz susjedstva, sa novitetima svog branda nazvanog po irskom boksaču, Johnu Lawrence Sullivanu.

Pozvan je i Khalid Al Qasimi porijeklom iz Saudijske Arabije čiji praktični modeli streetweara oduševljavaju mladu klijentelu.Dylan Jones, programator i organizator modnih događaja londonskog Tjedna mode je izjavio :”Primali smo slavna imena kao što je Armani, Dolce&Gabana, Tom Ford, Tommy Hilfinger i mnoštvo drugih ali aktualno predstavljamo obećavajuće kreatore, svih pogleda i porijekla jer kod nas nastoje pokazati svoje umijeće i nadarenost jer je London naj cool grad na svijetu!

Najnovija marka o kojoj se govori naziva se A Cold-Wall a ustanovio ju je Samuel Ross iz Brixtona. Sakupio je radničku odjeću, uklopivši je sa tehničkim sportwearem, konceptualnim detaljima, značajnim volumenima…Bivši asistent Virgila Abbde, finalist poznate nagrade LVMH, Ross je stilist koji obećava.

Londonska moda na muški način predstavlja Art Shool, čije kolekcije slave queer stil, odnosno brisanje razlika između muške i ženske odjeće. Daleko od isticanja posebnosti, osnivatelji Eden Loweth i Tom Barrett vjeruju u nebinarne identitete. Label Blindess u vlasništvu koreanskog dvojca Kyn Youg-Ji Sun Park iz Seula, čiji modeli za oba spola odbacuju muško-ženske granice, izuzetno je dopadljiva kao i kreacije škotskog kreatora Charlesa Jeffreya Loverboya nadahnutog clubbingom, drag queensom, plesačima mitskih umjetnika performansa kao što je Leigh Bowery.

Muški tjedan u Londonu održava se od 2013. i sada se organizira njegovo 13 izdanje. Iako je većina kreatora iz Londona, sudjeluju i međunarodno priznati Iceberg, talijanski specijalist kukičanja i pletenja, Oliver Spencer, Walsh Bonner, Stefan Cooke, pa Kent&Carven pod vodstvom Davida Beckhama, službenog veleposlanika sezone.

London predstavlja, po mišljenju sudionika, eksperimentalni, inovacijski fashion dok Milano bira gigantske brandove, Pariz igra na kartu egzotizma iako je tradicionalan i elitistički, a New York odbija mlade kreatore.

Dženana Mujadžić