Fashion revolution – znate li u kakvim su uvjetima napravili vašu odjeću?

Ovaj tjedan bit će u ozračju modne revolucije, čiji je cilj potpuna transparentnost modne industrije do 2030.

433

Prije pet godina 1.138 ljudi izgubilo je život u urušavanju tvornice Rana Plaza, koja se nalazila u Bangladešu. Propust je bio u održavanju zgrade i vrlo lako se mogao izbjeći, samo da je netko obratio više pažnje kakve uvjete rada imaju radnici.

Znate li tko je, gdje i u kakvim uvjetima napravio vašu odjeću?
U sklopu Tjedna modne revolucije, ovaj će se tjedan poticati uporaba hashtaga #imadeyourclothes kako bi se promovirala transparentnost opskrbnog lanca i pridodala važnost svim zaposlenicima.

Upravo u spomen na taj dan Filippa K, brend odjeće iz Švedske kojemu je cilj postati potpuno održiv, pokrenuo je Fashion Revolution, čiji je cilj potpuna transparentnost proizvodnje do 2030. godine. Potpuna transparentnost veliki je izazov  s obzirom na činjenicu kako Filippa K nema vlastite tvornice i ima vrlo dugačke i složene opskrbne lance. Ipak, promjene su nužne ako želite imati održivi brand iako su one spore. Važno je vjerovati u dugoročna partnerstva i blisku suradnju s partnerima kao glavnim pokretačima održivosti uz određen kodeks ponašanja, smjernice i politiku poslovanja.

Povećano poznavanje prava i odgovornosti potrebno je raširiti među tvorničkim radnicima na tržištima u razvoju, ali u tvornicama često nedostaju funkcionalni sustavi za radna prava i sigurnost. QuizRR veoma je koristan i fleksibilan alat za takvo praćenje, a uz to je i dostupan svima. Također važna je i suradnja s Fair Wear Foundation, kako bi se povećalo praćenje dobavljača. Filippa K je uz pomoć zaklade  uspjela podići postotak praćenja i kontroliranja dobavljača do čak 95%. Uz praćenje važna je i razmjena vrijednosnog sustava brenda.

Tijekom Tjedna modne revolucije Filippa K objavila je tri najbolja dobavljača, kako bi im se zahvalila na uspješnoj i održivoj suradnji te ovim putem uputila primjer svim ostalim brendovima u industriji odjeće. Riječ je o tvornici i dobavljaču Canto Novo iz Portugala te dobavljačima Fa Tin i Aussco iz Hong Konga.

Važno je napomenuti kako je svima u cilju uspješno poslovati u budućnosti, a takvo poslovanje može se postići upravo stvaranjem održivih procesa – za okoliš, ljude i posao. Kako bi vidjeli promjene važno je razumjeti , poštovati i dijeliti vrijednosti unutar opskrbnog lanca.

Komentari