Eko, eko!

108

Kako se modni trendovi često isprepliću s lifestyle trendovima, bilo je samo pitanje vremena kada će se trend brige o okolišu, ali i vlastitom tijelu kao sastavnom dijelu prirode, preslikati i na modu. Prema nekima, nismo dugo trebali čekati na najnoviju inovaciju iz svijeta mode, a prema drugima, i predugo smo čekali da napokon i svojom odjećom možemo iskazati koliko poštujemo naš zeleno-plavi planet! U svakom slučaju takozvana organic fashion najnoviji je trend, kojem će se jedni priključiti isključivo najnovijeg trenda radi, a neki zbog svojih osobnih zelenih svjetonazora. Vjerojatno je ipak najveći broj onih koji će spojiti ugodno s korisnim. Svjetski div ulične mode, švedski H&M još je prije nekoliko godina lansirao liniju GARDEN collection čija je etiketa na odjevnom predmetu podrazumijevala da je on napravljen od organskog pamuka, te da za njegovu izradu (i obradu) nisu korištene nikakve kemikalije kojima se obično pamuk boja i tretira. Ove godine, GARDEN kolekcija i doslovno je i fi gurativno – procvjetala. Naime, iz H&M-a su uočili novi svjetski trend, i ponudu proširili. Cvjetni uzorci na organskom pamuku postali su najpoželjniji trend ovoga proljeća. Kada se u cijelu priču uplela i Madonna, koja je u više navrata izjavila kako u slobodno vrijeme nosi isključivo odjeću od organski tretiranih materijala, bilo je jasno da je novi trend zavladao.

Karl Lagerfeld također je iskoristio motiv povratka prirodi i u najnovijoj kolekciji legendarne modne kuće Chanel, osim same kolekcije koja bi se najkraće mogla opisati kao „idemo na piknik na selo“, uz kukičane haljinice, karirane i cvjetne uzorke, te drvene klompe kao veliki hit sezone, i sama pista po kojoj su ležerno stilizirane manekenke koračale, bila je uređena kao prikaz seoskog imanja, sa štagljevima sijena i drvenim sjenicama. Priroda i priča koju su dizajneri formirali oko povratka prirodi nikada nije bila glamuroznija. I svaka od nas, opet nekako spontano, da ne kažemo prirodno, s dolaskom toplijih dana, počinje birati odjeću od pamuka, ili još laganijih lana i svile. Osjećaj ugode umjetnih materijala na koži, obrnuto je proporcionalan s porastom temperatura, tako da još jednom dolazimo do činjenice da su modni kreatori koji diktiraju trendove, u stvari samo jako dobri psiholozi, koji općepoznate činjenice upakiraju u šareno ruho novih trendova. No, kako je moda i sve što se vrti oko nje, bajka za odrasle djevojčice, tako neko znanstveno raščlanjivanje iste nije potrebno. Osim H&M-a i Chanela, i popularni brend traperica Replay odlučio je dati svoj doprinos očuvanju prirode. Ako niste znali, traperice se tretiraju raznim bojama, da bi dobili točno određeno nijansu jeansa.

Replay je tako odlučio cijeli taj proces bojanja, a samim time i onečišćavanja vode svesti na minimum, i u njihovoj kolekciji možete pronaći traperice za čiju se izradu taj proces značajno skratio. Osim konkretnim odjevnim linijama u kojima su baš pojedini odjevni predmeti predznaka eco ili organic, moda pomaže prirodi i akcijama kakvoj se dosjetila brazilska manekenka Giselle, koja dio sredstava zarađenih od prodaje vlastite linije japanki, daruje u fondacije za spas brazilskih prašuma. Često se misli kako je biti modno osviješten, u suprotnosti s biti ekološki osviješten. Napokon su se dva načina života spojila u jedan. Vodeći brigu o svom izgledu, možete učiniti nešto dobro za prirodu. Ili, vodeći brigu o prirodi, možete učini nešto dobro za svoj izgled. Koja će biti vaša parola ljeta, ovisi samo smatrate li sebe fashionisticom, ili ekološkom aktivisticom. Obje su naime ove sezone u trendu!

Think green, think fashionable!

Nina Goleš

Komentari