Božić je ekološka noćna mora: Evo što roditelji mogu učiniti po tom pitanju

107
božić

Kako se Božić približava, mnoga djeca doživljavaju “gimme-gimmes” i pišu popis igračaka za koje se nadaju da će ih Djed Božićnjak donijeti.

Ovo je za očekivati. Igračke daju djeci priliku da uče i budu znatiželjni, uključe svoju maštu u igru i druže se s drugima.

Nažalost, 80 posto svih igračaka završi na odlagalištima, u spalionicama ili u oceanu. Industrija igračaka koristi 40 tona plastike za svakih milijun dolara prihoda koje ostvari i ima pretjeran ugljični otisak.

Igračke mogu pridonijeti razvoju djeteta dok onečišćenjem ugrožavaju njegovo zdravlje i dobrobit. Oglašivači održavaju ovaj paradoks, a djeca su ranjiva na njihove taktike uvjeravanja.

Oglašivači znaju da su djeca neizbježan dio potrošačkog ciklusa donošenja odluka i nagovaraju ih da gnjave roditelje da se oslobode teško zarađenog novca. Stvaranje emocionalne privrženosti igračkama u umovima djece je ključno – veze s hranom, zabavom, odjećom i glazbom stvaraju spiralu želje povezane s markom.

Ovo dječje ludilo diljem svijeta, koje se često koristi kao znak solidarnosti s nekim ciljem, dovelo je do poplave gume na bazi silikona koja svake godine dospijeva na odlagališta otpada i u oceane.

Osim emocionalnog marketinga (koji podjednako djeluje na djecu i odrasle), studije su pokazale da vrlo mala djeca često ne znaju da li gledaju televizijski program ili reklamu. Banner oglašavanje na stranicama s igrama predstavlja isti problem.

Tek u dobi od devet do 11 godina djeca počinju postajati svjesna brenda i društvene valute koju predstavlja moć brenda. Iako mogu sve više razumjeti namjeru koja stoji iza brendiranja, također su u dobi u kojoj su skloni pritisku vršnjaka i koristit će ono što psiholozi nazivaju svojom “snagom gnjavaže”.

Djeca su očito ranjiva na ove taktike, a rezultat je sve veći protok plastike u okoliš. Ali psihološka istraživanja sugeriraju da bi djetetova razvojna sposobnost razumijevanja klimatske krize i njezinih posljedica mogla pružiti protuotrov.

Dajući djeci prostor da u potpunosti sudjeluju u odlukama koje su potencijalno štetne za okoliš, roditelji mogu spriječiti djetetovu osjetljivost na agresivno oglašavanje.

Dajte djeci više slobode

Psihološko društvo Irske nedavno je odgovorilo na poziv Ujedinjenih naroda za davanje preporuka o poboljšanju zakona o pravima djece. Oformljen je tim koji se bavio problemima mentalnog zdravlja uzrokovanih štetnim djelovanjem iz okoliša kod djece.

Elaine Rogers, Alexis Carey i Michelle Cowley-Cunningham objavili su pregledni rad koji se oslanja na psihološko istraživanje i UN-ovo globalno savjetovanje sa 16 000 djece. Ovo je savjetovanje pokazalo da djeca različite dobi ne samo da pokazuju svoje razumijevanje prijetnje koju klimatske promjene predstavljaju, već spremno predlažu rješenja.

Kad se ukaže prilika, djeca i adolescenti izražavaju empatiju i uznemirenost zbog situacije, a mogu čak biti i predisponirani za anksioznost. Klimatska zabrinutost koju djeca doživljavaju može biti dobra za njih same i za vlastitu obitelj, za buduće generacije ili za okoliš i druge vrste. Ova otkrića upućuju na to da sposobnost djece da razumiju klimatsku krizu može spriječiti njihovu osjetljivost na oglašavanje koje je raspaljuje.

Oslanjajući se na analizu o tome kako sudjelovanje djece može stvoriti rješenja za pitanja okoliša, tim je sastavio preporuke koje bi mogle biti od pomoći roditeljima i skrbnicima ove božićne sezone.

Uključite cijelu obitelj

Razgovarajte sa svojim djetetom o tome kako će neka igračka biti dobra ili loša za okoliš. Na primjer, neke poznate robne marke prešle su na korištenje plastike izrađene od etanola dobivenog iz šećerne trske.

Potražite ekološke oznake na igračkama i saznajte koji dobavljači drže robne marke Green Toy. Također postavljajte pitanja o obrazovnim vrijednostima izbora igračke i pomozite svom djetetu da odvagne prednosti i nedostatke. Pokušajte uravnotežiti ove kupnje s komercijalnijima.

Možda saznate kako bi se vaša djeca mogla uključiti u nacionalne i međunarodne rasprave o klimatskim promjenama. UN je nedavno izričito stavio do znanja da postoji zakonska odgovornost oglašivača kako bi osigurali da marketing ne obmanjuje djecu i dao je veliku vrijednost uključenosti djece u te stvari, proizvevši verziju svog stava prilagođenu djeci (i popratni video) o pravima djece i okolišu.

Banke igračaka

Potražite sabirna mjesta za omiljene igračke. Banke igračaka mogu započeti s obitelji, prijateljima i susjedima. Možda pozovite lokalne stambene odbore i lokalnu upravu da osnuju jedan ako ga nema u vašoj blizini.

Potaknite svoju djecu da prikupe izbor rabljenih igračaka koje će poslati u lokalne dobrotvorne trgovine uoči Božića.

Potaknite dugovječnost

Kada igračke imaju osobnu priču, vjerojatnije je da će se djeca htjeti dulje igrati s njima, osobito igračkama s karakterom.

Na primjer, lutka i medvjedić na “odmoru” ili “boravku u bolnici” mogu ponovno pobuditi interes vašeg djeteta za igračkom.

Sigurni prostori

Stvaranje sigurnih prostora za raspravu kod kuće, u školi ili u zajednici pomoći će vašoj djeci da kritički razmišljaju o tome kako bi ih marketing proizvoda ili robe mogao učiniti sukrivcima u nanošenju štete okolišu. Rasprava bi se trebala činiti sigurnom i nesuparničkom.

Ne zaboravite da su djeca čuvari kupovne moći, sa sposobnošću da uvjere roditelje, skrbnike, pa čak i Djeda Božićnjaka da im donesu igračke koje odaberu.

Osnaživanje vaše djece da kao odrasli donose odluke o igračkama koje bi željeli imati ili zadržati, pomoći će smanjiti negativan utjecaj oglašavanja na njihovu dobrobit.

Izvor: Science Alert

Komentari