Pjesma o Dubrovniku iz drukčije perspektive

Obično o Dubrovniku slušamo iz perspektive turizma i kulture, grupa F5 u središte stavlja - okoliš.

485

Pjesma Medo treći je singl s albuma “Organik” grupe F5, objavljenog 2015. za Dallas Records, za koji su dobili niz pohvala domaćih kritičara. Autori pjesme su Robert Nappholz i Ante Prgin, a F5 čine Nikolina Kovačević, Mirko Kolovrat, Jakov Kolega, Filip Hrelja i Robert Nappholz.

Videospotom su htjeli prikazati Dubrovnik iz drukčije perspektive, u kojoj “gore” i “dolje” mijenjaju mjesto, rubovi i vizure često nisu jasni i u kojoj vlada tjeskobna ljepota. Videospot su posvetili svima koji su, unatoč problemima, ostali živjeti u Starom Gradu.

Njih, ljude koji se suočavaju sa svim ograničenjima i ljepotama življenja u renesansnom gradu, u spotu Medo predstavlja čovjek u kolicima. Ljetna prenapučenost turistima dovodi do mijenjanja perspektive i potrebe okretanja k nebu, k slobodi (“jer čist je zrak”). I ta perspektiva, međutim, ma koliko donosila ljepotu u prekrasnoj arhitekturi i čistom plavom nebu, sadržava skučenost, tjeskobu, hermetičnost.

Mijenjanje godišnjih doba u Dubrovniku nije samo klimatsko pitanje nego i društveno: ljeta – masovni turizam, kruzeri, gužve; zime – pustoš, depresija…

Upravo pitanjem okoliša, koje uključuje i zrak i zemlju, ali i buku i gužvu, bavi se pjesma Medo grupa F5.

Videospot za pjesmu Medo radila je dubrovačka ekipa – režiju potpisuju Robert Nappholz iz F5 i Nikola Kapidžić, koji je bio i glavni snimatelj te montažer spota, a snimatelji su bili Robert Nappholz i Srđan Petrić, koji se u spotu i pojavljuje.

Komentari