Njemačka želi obeshrabriti balkanske imigrante

Mogu li oglašivačke kampanje odvratiti potencijalne azilante? Stručnjaci su više nego sumnjičavi

383

Proteklih je tjedana u Njemačkoj potrošen popriličan iznos novca na oglašivačku kampanju u tradicionalnim i online medijima s ciljem obeshrabrivanja potencijalnih imigranata iz zemalja tzv. Zapadnog Balkana u potrazi za novim životom upravo u toj zemlji. Kampanja se odvija paralelno sa sličnom inicijativom danske Vlade koja poručuje ekonomskim imigrantima da nisu dobrodošli, te u isto vrijeme kada se EU suočava s nepreglednim valovima izbjeglica iz Sirije i drugih sukobima zahvaćenih zemalja koji sigurnost žele potražiti negdje u Europi, no uglavnom zapinju u Grčkoj, Mađarskoj, Makedoniji i Srbiji.

Snimljen je i video kojim BAMF, njemački ured za imigrante i izbjeglice želi poručiti kako će se provesti nepoželjni imigranti: biti će procesuirani od strane policije, odvedeni na aerodrom i vraćeni u svoju zemlju. Uz to, biti će im naplaćen cijeli postupak i izdana zabrana ulaska u područje Schengena. Vrlo jasna poruka stanovnicima Balkana: šanse da dobijete azil je minimalan do nikakav. No, stručnjaci sumnjaju u uspješnost ove kampanje.

bamf migranti top

Prema službenim podacima, Njemačka će ove godine primiti oko 800 000 imigranata, slijedom čega se tumači kako bi država trebala biti u mogućnosti koga će primiti, a koga ne, s tim da bi se oni koji dolaze iz tzv “sigurnih zemalja” svrstali odmah u ovu drugu skupinu. To se prije svega odnosi na balkanske zemlje, iz kojih već tradicionalno jako puno ljudi dolazi u Njemačku već desetljećima.

Preko 76 000 ljudi iz Albanije i zemalja bivše Jugoslavije zatražilo je azil u Njemačkoj u prvoj polovici 2015., što je dvotruko više od broja izbjeglica iz Sirije koji su zatražili isto. Oglasi kojima se želi doprijeti do imigranata posebice targetiraju Albance i Kosovare, ali stručnjaci za migracije sumnjaju u njihov uspjeh. Jednostavno ne vjeruju da će te poruke obeshrabriti ljude da barem pokušaju.

bamf migranti

Čak i njemački dužnosnici znaju da se efekt tih oglasa neće moći lako procijeniti, te da se situacija s izbjeglicama stalno mijenja. jednostavno, Njemačka je ekonomski motor Europe i ljudi iz ciljanih zemalja to znaju te upravo zato i žele doći u nju u potrazi za boljim životom. Osim toga, slična kampanja u Velikoj Britaniji ne samo da nije polučila očekivane ciljeve, već je stvorila otrovnu atmosferu za življenje tih ranjivih, očajnih skupina ljudi iz ekonomsko ili sigurnosno nestabilnih zemalja.

Komentari