Hitovi

105

Ljeto je idealno vrijeme za hitove, pa često čujemo onaj termin ”ljetni hit”. U mome kratkom, mladom životu, svjedočio sam velikim hitovima nebrojeno puta, pa sam čak iz zajebancije svaki put kad bih napisao neku pjesmu koja mi se svidi, bandu obznanio: ”imamo hit!”

Zamislit ću da sam opet na fakultetu i rješavam ispit iz kolegija ”Hit”.
Pa da odgovorim na neka pitanja:

Što je to uopće ”hit”?
Hit je pjesma koja vrlo brzo zavlada radio i tv-stanicama (a posljednjih godina i internet nebom) i vrti se toliko da nam nakon nekog vremena ozbiljno počne ići na živce.

Kako uopće dolazi do hita?

Ovisno da li smo u svijetu ili Hrvatskoj. Ako uzmemo u obzir našu domovinu, tada jednostavno moramo u ovlaštenoj trgovini koja ne drži do sebe kupiti software paket ”Huljić 2000” ( Huljić tu-tauznd) i instalirati ga na svoj kompjuter. Instalacija je poprilično jednostavna, samo stišćemo ”next” dok se na ekranu ne pojavi ”finish”. Restartamo svoj kompjuter i pokrenemo ”Huljić 2000”. Program je ”user friendly” i rukovati sa njim vrlo je jednostavno, a ako i ne znamo, na youtubeu nađemo cijeli tutorial.

Ako želimo profesionalnu verziju programa, upgradeamo ga na ”Huljić 2000 millenium edition gold” i tada stvaramo mega-hitove. Naravno, cijena ovog paketa dosta je veća od osnovne verzije.

Kako u programu ”Huljić 2000 ” napraviti hit?
Nadasve, vrlo jednostavno, nakon samo nekoliko klikova, on nam ga napravi sam! Dakle, prva rubrika, tempo, ima 3 kategorije: brza, spora, srednjeg tempa. Odaberemo željeni.

Sljedeća kategorija još je jednostavnija: odaberi za koji spol je pjesma: muški/ženski (tu se program povremeno može zbuniti ako pjesmu radimo za nekog modnog stilista, ali držimo se mi zlatne sredine).

Treća kategorija je tekst. Ovdje postoji mjesto za utipkavanje riječi za koje želimo da se pojave u pjesmi. Naprimjer, utipkamo riječi: kamen, more, maslina, stina, drača i program DIREKTNO prepoznaje da se radi o dalmatinskoj pjesmi! Ta inovacija, taj smart-program odmah složi i rimu i momentalno izbacuje tekst:

Kraj mora kamen, drača i stine,
Kad maslinu vidim, cure mi sline.

(čak je i poželjno da nema prevelike logike u tekstu, jer ako je previše pjesnički i umjetnički, pjesma je osuđena na propast, i to više nije hit).

To je osnova. Ako smo kupili full-pro HD ZH PF ŽNJ verziju, tada imamo još neke rubrike koje nam obogaćuju aranžman pjesme, pa u sljedećoj kategoriji biramo:
-Orijentalno, moderno, R&B, malo 50 centa, strogo-rock, Vuco-metal, polka-polka, balkan-popularno.

Ponuđene kategorije se dnevno updateaju, pa konekcijom na internet samo skidate nove plug-inove za program koji vam garantira hit ili čak mega-hit, ovisno o paketu, sa kojim postajete tvornica love, lažnog glamura i potpunog cirkusa.
Kao i u svakom pravom programu, i ovdje postoje ”male tajne za velike majstore”, pa za one koji su potpuno ovladali istim, postoji i opcija copy/paste, i tada, ako ste, npr. Severina, samo stisnete desni klik mišem na pjesmu ”Stereo love” Edwarda Maye, naredba ”COPY”, opet desni klik, ”PASTE”, i dobijete posve novu pjesmu ”Brad Pitt”, koja, ma nećete vjerovati, liči na ovu koju ste kopirali. Savršeno.

Zaboravio sam napomenuti da pri utipkavanju riječi, nisu dostupne baš sve besjede i verse koje možete utipkati, pa npr. riječi : simpatija, nostalgija, kemija, razmažena, kolica, crte lica, bižuterija, zlato, srebro, cink, bakar, platina, željezo, korozija ne možete koristiti jer su već upotrijebljene u nekom prethodnom hitu/mega-hitu.

Nastavimo mi sa ispitom…
Na sljedeće pitanje malo je teže odgovoriti ako niste položili kolegij ”management”. Pitanje za milijun kuna:

Kako promovirati svoj novopečeni hit/mega-hit?
Početni kapital ključ je svega. U prijevodu, svakom DJ-u na lokalnoj radio-stanici ćete ili:
a) Srediti ulaznice za sve događaje/upoznati ga sa svojim polugolim botoks-zvijezdama
b) Mjesečno odnijeti pršut/janje/svinjicu (ovisno što voli)
c) ”pod stolom” uvaliti parstotinjak krznenih životinjica, u narodu poznatijih kao hrvatske kune
d) Ako ste dovoljno jaka faca, priprijetiti otkazom istome

Kako zaraditi novce na svome mega-hitu?

Obavezno se pojaviti na festivalu kojeg već nitko jako ne prati, ali vi ste vlasnik istog, samome sebi uručiti nagradu, ili u najgorem slučaju, dodjeliti će vam je struka (vaši kolege s kojima ste jučer mastili brčine janjetinom) i pjesmu proglasiti momentalnim ”hitom godine”. Ovce od ljudi nasjest će na foru i u svojim plejerima konstantno istu stavljati na ”repeat”, penjati se po šankovima i dizati ruke u zrak i potrošiti pola plaće jer i ”oni zaslužuju da se jednom otkače”, a ima li boljeg poticaja od ”najvećeg hita trenutno”? Nema. Klinke sa profilnom slikom slikanom u wc-u sa mobitelom u ruci i odsjajem od zrcala napućenih usana stavljati će link sa Youtubea na Fejs, pa će u mejsec dana vaš mega/hit imati preko milijun klikova. Kućanice koje prijepodne slušaju radio, a popodne gledaju turske sapunjare od dosade će zvati radio i glasati za vašu pjesmu i time osvojiti bon od 25 kn za mobitel, a potrošiti 68 kn dok dobiju liniju, tako da ne profitirate samo vi, nego i telefonski operater. I to je to!

Imamo hit!

Do sljedećeg tjedna, uživajte u hitovima, a ako mene pitate za omiljeni, svakako poslušajte Lambadu. Mislim da u rubrici ”hit ljeta” toj pjesmi nema ravne. Ah, nostalgija!

Živili vi meni!

Mauro

Pišite Mauru na maurovizija@teklic.hr

Komentari