Znate li što je “ružičasti porez”?

33

U 2020. godini žene su još uvijek u nepovoljnijem položaju od muškaraca, a tome doprinosi i pojava tzv. ružičastog poreza. Ružičasti porez je zapravo dodatni iznos koji žene plaćaju na proizvode koji se protežu na „ženske stvari“ poput ružičastih igračaka, britvica, kozmetičkih proizvoda, odjeću, higijenske proizvode i slično. U prosjeku proizvodi za žene stoje 7 % više od usporedivih proizvoda za muškarce. Odjeća djevojčica za 4 % je skuplja od odjeće dječaka, muška odjeća za 8 % je posto jeftinija od ženske, a ženski proizvodi za higijenu koštaju 13 % više od higijenskih proizvoda muškaraca. Odjel za potrošačke poslove New Yorka proveo je istraživanje koje zaključuje da su ženski proizvodi obično skuplji od muškaraca bez opravdanog razloga.

U studiji je dan i primjer gdje crveni skuter košta 24,99 dolara, a identičan skuter u ružičastoj boji stoji 49 dolara. Međutim, nikada nije predstavljen nijedan dokaz, na primjer, da ružičasta boja košta više od crvene boje ili plave boje,  pa nema smisla stvaranje razlike u troškovima kod predmeta označenih bojama usmjerenih prema različitim spolovima. Porez na ružičasto također nastaje u uslugama poput šišanja ili kemijskog čišćenja. Neki tvrde da su ženske frizure često skuplje od muškaraca jer ženske frizure s vremenom više proizvoda uključuju i zahtjevnije su od muških.  Isto tako, u kemijskom čišćenju neki ljudi tvrde da je muška odjeća obično ujednačenija, dok ženska odjeća ima puno varijacija koje mogu otežati čišćenje.

Kritičari ružičastog poreza kažu kako su ženske i muške britvice u osnovi iste, a razlikovanje između njih jednostavno je marketinška strategija. Iako je fizička razlika između muške i ženske britvice minimalna, razlika u marketingu tih proizvoda velika je. Ostali primjeri tržišnih djelatnika koji djeluju na cjenovnu diskriminaciju su popusti za studente ili starije osobe, omogućujući ljudima koji su osjetljiviji na cijenu da plaćaju manje. Cijene avionskih karata u dalekom vremenu od putovanja u usporedbi s cijenama u zadnji trenutak su još jedan primjer. Žene su tome često izložene na tržištu tampona i uložaka. To su proizvodi koje žene apsolutno moraju kupiti, tako da im se može dati cijena toliko visoka koliko bi marketinški zastupnik poželio, a i dalje bi prodali cijeli svoj proizvod. Trgovcima su žene manje elastične u cijenama, što znači da ih manje zanima cijena proizvoda ili usluge.

Komentari