Znanost potvrđuje da bi trend ‘Kreći se u tišini’ mogao biti najpametniji način za postizanje vaših ciljeva

420
uspjeh

Najnovija viralna mudrost TikToka potkrijepljena je čvrstim podacima – i tjera ljude da preispitaju svoje komunikacijske navike.

Živimo u svijetu kroničnog pretjeranog dijeljenja. Objavljujemo sve, od ruta kojima trčimo (uključujući snimke zaslona kao dokaz svog tog napornog rada), do blijedozelenog ledenog matcha lattea koji stoji za našim stolovima ili poklona od dečka (koji će biti istaknuto označen, a ne tajno izvan ekrana). Tko zna kada, ali naši su mozgovi postali programirani za dijeljenje: za bilježenje, odabir i objavljivanje svake sekunde naših života, a zatim konzumiranje tuđih do uznemirujuće mjere. Dakle, evo radikalne ideje: kada su u pitanju ciljevi i planovi, pokušajte ih zadržati za sebe. To bi mogao biti ključ za njihovo ostvarenje.

To je poruka koja stoji iza TikTokovog iznimno popularnog trenda “Kreći se u tišini”, gdje su kreatori poput @noemoneyyy dešifrirali kontradiktorni kod uspjeha: umjesto da objavljujete svaku veliku ideju ili projekt koji vam prođe kroz glavu, ako zaista želite da se ostvari, zadržite svoje planove za sebe dok se ne provedu. I to nije samo trend; iznenađujuće, znanost također podržava ovaj prigušeni pristup.

„Kao osoba koja je nekad previše dijelila sadržaj i znala svakom prijatelju, svakom članu obitelji ili partneru pričati sve što radim, obećavam vam da stvari uvijek ispadnu bolje kada ih zadržite za sebe“, objašnjava kreatorica @noemoneyyy u videu koji je prikupio milijune pregleda.

U drugom videu @mandanazarfhami kaže: „Nije me briga što se događa u tvom životu: taj posao iz snova, taj grad u koji se želiš preseliti, ta osoba iz snova, taj život iz snova, taj san o bilo čemu. Doslovno to zadrži za sebe dok se ne ostvari.“

Komentatori su se brzo složili, a jedna osoba je napisala: „Od malih nogu nikad nikome nisam govorila svoje sljedeće korake. Također sam naučila svog muža i sina da zadrže svoje privatne stvari za sebe i jednostavno rade stvari. Ne sviđa se to mnogima, ali koga briga.“

Druga je dodala: „Ovaj koncept mi ​​je promijenio život nabolje.“

Što se ovdje događa?

U studiji koju je provelo Sveučilište u New Yorku, istraživači su otkrili da su ljudi koji su svoje ciljeve držali privatnima radili na zadacima u prosjeku 45 minuta, u usporedbi s 33 minute rada koje su obavili oni koji su unaprijed najavili svoje planove. Preokret? Ljudi koji su podijelili svoje ciljeve izrazili su osjećaj da su bliže završetku, unatoč tome što su obavili otprilike 25% manje posla.

Psiholog sa Sveučilišta New York, Peter Gollwitzer, koji je vodio istraživanje, zaključio je da “nakon što drugim ljudima kažete svoje namjere, to vam daje ‘preuranjeni osjećaj cjelovitosti'”. Također je otkrio da se mozak sastoji od “simbola identiteta”, koji stvaraju nečiju sliku o sebi. Zanimljivo je da i djelovanje i razgovor o djelovanju stvaraju simbole u vašem mozgu, pa samo govor o budućem planu ili nečemu što želite učiniti zadovoljava taj dio vašeg mozga. Kada javno objavimo svoje ciljeve, posebno one koji su nam važni i bave se našim identitetom, naša sposobnost da postignemo taj cilj značajno je smanjena. Kao što stara poslovica kaže, “djela govore više od riječi”.

Još čudnije, u svom radu “Proširuje li društvena stvarnost jaz između namjere i ponašanja”, Gollwitzer primjećuje da bi se ovaj fenomen dogodio, osoba se mora istinski brinuti o svojim ciljevima. “Ironično, ovaj je učinak pronađen samo kod sudionika koji su vrlo predani svom cilju!”, Psychology Today primjećuje. “Naučena je lekcija da što ste strastveniji oko svojih ciljeva, to biste trebali biti tajnovitiji oko njih.”

Još jedan razlog za šutnju: Ako ste početnik koji isprobava nešto novo, dijeljenje svojih planova moglo bi vas potencijalno izložiti kritikama i negativnim povratnim informacijama, što bi vas moglo odvratiti od samog početka. Na Sveučilištu u Chicagu, profesorica Ayelet Fishbach provela je studije kako bi utvrdila kako pozitivne i negativne povratne informacije utječu na postizanje cilja. Prema Atlassianu, ona i njezin tim otkrili su: 1. kada pozitivne povratne informacije signaliziraju predanost cilju, one povećavaju motivaciju i 2. kada pozitivne povratne informacije signaliziraju napredak, one zapravo smanjuju motivaciju.

„Jedan primjer koji istraživači navode je studentica matematike koja je dobila dobru ocjenu na testu. Ako to shvati kao znak da voli matematiku, učit će više. Međutim, ako visoku ocjenu vidi kao znak da napreduje u nastavi, možda će se umiriti i manje učiti.“, kaže Atlassian.

Svi smo to prošli: uzbuđeno pričajući svima o svojim velikim planovima za putovanje Europom s ruksakom, godini kada ćete konačno naučiti španjolski ili se pridružujući grupnoj poduci na teniskim terenima pored kojih uvijek prolazite… samo da biste misteriozno izgubili svu motivaciju tjedan dana kasnije. Ispada da su upravo ti divni naleti dopamina koji prate svaki entuzijastičan odgovor “To zvuči sjajno!” ili “Definitivno bi to trebao učiniti!” mogli biti ono što vas koči.

Dobre vijesti? Ne morate se zatvoriti i povući u sebe, postati pustinjak na vrhu planine koji se boji podijeliti bilo koji dio sebe sa svijetom. Istraživanja pokazuju da je dijeljenje ciljeva s jednim ili dva odabrana prijatelja kojima se može vjerovati da će pružiti značajnu podršku i dalje dobra ideja. Samo pričekajte s objavom na Instagramu dok zapravo ne postignete nešto značajno.

Dakle, sljedeći put kada sjednete i zapišete svoje ciljeve, bilo da se radi o novogodišnjoj odluci, dnevnom popisu obaveza ili petogodišnjem planu, dvaput razmislite prije nego što ih podijelite s drugima. Dajte si vremena i možda ćete uskoro imati nešto bolje za podijeliti: rezultate.

Izvor: Upworthy