Zaboravite na pitanje “Kako je u školi?” Umjesto toga pokušajte ovakvim pitanjima potaknuti sramežljive tinejdžere na razgovor

95
tinejdžer

Jeste li ikada vidjeli nekoga tko ima smisla za razgovor s tinejdžerima i zapitali se koja je njihova tajna? Ponekad se čini da je natjerati mlade ljude da ponude bilo što drugo osim jednosložnih odgovora na pitanja poput čupanja zuba.

Možda su sramežljivi ili samosvjesni, ili možda pitanja koja odrasli obično postavljaju nisu baš učinkovita u poticanju da se otvore, ali kada se okupljate s obitelji za praznike i želite provesti vrijeme s rođacima tinejdžerima, može biti teško kada se razgovor čini neugodnim ili usiljenim.

Sramežljivost je stvarna, a samosvijest često dolazi s adolescencijom, tako da ne možemo puno učiniti u vezi s time, ali postoje načini za angažiranje mladih koji će vjerojatnije rezultirati pravim razgovorom. Kad na naše pitanje “Kako je u školi?” dobijemo odgovor “dobro”, znamo da trebamo bolja pitanja, ali nije uvijek lako smisliti ih na licu mjesta. Tu su korisne smjernice iz knjige Raising Teens Today.

“Dopustite da vam otkrijem malu tajnu… tinejdžeri VOLE pričati”, piše Nancy Reynolds, mama koja stoji iza web stranice Raising Teens Today. “Zvuči ludo, zar ne? Obećavam, možete natjerati najtišeg tinejdžera na planetu na razgovor jednostavnim postavljanjem pitanja zbog kojih se osjećaju ugodno i žele podijeliti svoj svijet s vama.”

Prvo, ona upozorava na neke točke koje morate imati na umu dok razgovarate s tinejdžerima: Klonite se tema koje ih mogu dovesti u obrambenu poziciju ili učiniti da se osjećaju neugodno ili inferiorno, uključujući njihove ocjene, promjene tijela ili imaju li dečka ili djevojku, na primjer.Neka bude lagano. Ne ulazite u teške teme. Tinejdžeri već imaju puno toga na svojim leđima. Nasmijte se malo. Zabavite se.”

Postavljajte pitanja koja će ih potaknuti na razgovor

Pitajte ih o njihovim prijateljima, stvarima koje vole raditi, knjigama ili sportu ili hobijima koje vole, njihovim strastima ili snovima. “Nemojte postavljati “nabijena” pitanja poput: “IDEŠ na fakultet, zar ne?” Ili: “Podižeš li IKAD pogled s telefona?” Ništa neće natjerati tinejdžera da brže utihne. Tinejdžeri su mlade odrasle osobe. Tretirajte ih kao takve. Pokažite poštovanje. Ako ste iskreno zainteresirani za njihov život i oni osjete da vam je doista stalo, otvorit će svoje srce… a kada to učine, to je pravi dar.” Mama troje tinejdžera također je dala prijedloge što pitati umjesto standardnih pitanja koja obično koristimo.

Ova pitanja nadilaze standardna pitanja koja odrasli često postavljaju ili pružaju preokret u klasicima koji opuštaju mlade ljude:

“Što je najzanimljivije što ste naučili ove godine?”

“Što voliš raditi sa svojim prijateljima?”

“Neće proći dugo prije nego što diplomiraš. Tako jedva čekam čuti tvoje planove!”

“Što ti je najdraže raditi kad nisi u školi?”

“Koja je najcool stvar koju si nedavno vidio na internetu?”

Nemojte ih bombardirati – to nije ispitivanje – ali isprobajte par pitanja i vidite kako će proći. Važno je napomenuti da neka djeca mogu biti zbunjena pitanjima koja od njih zahtijevaju da odaberu “ono”, “najviše” ili “omiljeno”, tako da uvijek možete promijeniti takva pitanja da budu otvorenija, poput ovog: “Što voliš raditi kad nisi u školi?”, “Jeste li u posljednje vrijeme pročitali ili vidjeli nešto u čemu ste stvarno uživali?”, “Čemu se veseliš nakon praznika?”

Također možete razmišljati o susretu s djecom i tinejdžerima tamo gdje jesu tako što ćete biti znatiželjni o stvarnosti njihovih života – ali na način koji nije pretjerano nametljiv ili osuđujući. Na primjer, umjesto da samo pitate koji im je najdraži predmet u školi, pitajte i koji im je najmanje omiljeni predmet. To će ih gotovo sigurno potaknuti na razgovor.

Umjesto da im se rugate što su na svojim telefonima, pitajte ih koje stranice društvenih medija najviše vole i zašto ih preferiraju od drugih. Također ih možete pitati za njihovo mišljenje o stvarima kao što su preferiraju li čitanje papirnatih ili digitalnih knjiga, preferiraju li predavanja ili rasprave u malim grupama, osjećaju li da bolje uče slušajući, gledajući ili radeći.

Pitanja poput ovih ne daju im dojam kao da ih ispitujete ili testirate, jer ne postoje točni ili pogrešni, pa čak ni poželjni odgovori. Ako pitate o “favoritu”, neka to bude nešto iz čega mogu lako odabrati omiljeno i nešto što može dovesti do daljnjeg razgovora. Na primjer, “Imate li omiljenog učitelja?” nakon čega slijedi “Što ti se sviđa kod njega?” To može dovesti do lijepog razgovora o tome što nastavnika čini učinkovitim, što nastavu čini zanimljivom ili dosadnom i kakva su vaša vlastita iskustva s dobrim ili lošim učiteljima. Još jedan način da angažirate tinejdžere na svojim obiteljskim okupljanjima je da ih zamolite da pomognu oko nečega u kuhinji. Ako im date nešto korisno da učine, skidate pozornost s njih i stvarate više prilika za male veze, čineći da se smisleniji razgovori čine prirodnim sljedećim korakom.

Izvor: Upworthy

 

Komentari