Uskršnja groznica prije proljeća: Nova godina nije ni prošla, a police u Velikoj Britaniji već pune zečeva i jaja

76
uskrs

Božićni ukrasi tek su se postavili, a Nova godina još nije stigla, no supermarketi već pune police uskrsnim jajima u Velikoj Britaniji, donosi Metro. 

Zečevi od čokolade, šarena jaja i proljetni motivi zauzeli su prostor polica dok su još uvijek aktualni popusti na božićne proizvode.

‘Isus se još nije ni rodio, a Sainsbury’s je već vani i slavi njegovu smrt’, objavio je J Hingle na X-u 24. prosinca.

Od tada se na društvenim mrežama pojavio niz objava kupaca ogorčenih zbog poteza njihove omiljene trgovine.

‘Ovo je konzumerizam u svom najboljem izdanju, čak ni 2025. godina još nije stigla’, objavio je jedan korisnik društvenih mreža.

Ovakva praksa trgovaca potiče pitanje: kada je previše – previše? Uskrs je još daleko, ali to ne sprječava trgovačke lance da usmjeravaju potrošače prema sljedećem velikom blagdanu. Na površini, ovo djeluje kao nevin marketinški potez, no u pozadini leži ozbiljan problem konzumerizma koji briše granice između sezona i blagdana. Blagdani bi trebali nositi posebnu čar – osjećaj radosti i uzbuđenja koji dolazi s pripremama uoči određenog datuma. Kada se ti trenuci razvuku na mjesece unaprijed, gubi se njihova spontanost i simbolika. Uskrs, kao simbol obnove i proljeća, trebao bi se slaviti s prvim znacima proljetnog buđenja, a ne usred zime dok nas još prate božićni ukrasi i hladni vjetrovi.

Ovaj trend nije samo problem trgovaca već i odraz društva koje sve brže troši i sve manje promišlja. Umjesto da živimo u trenutku i uživamo u sezoni koja je pred nama, neprestano nas se tjera prema sljedećem cilju. Ovaj ciklus konzumerizma otežava stvaranje autentičnih doživljaja i naglašava prolaznost, umjesto trajne vrijednosti tradicija. U svijetu u kojem dominira “brza moda”, “brza hrana” i “brza zabava”, čak su i blagdani podložni procesu ubrzanja i simplifikacije.

Možda je vrijeme da potrošači pošalju poruku trgovcima. Ako želimo sačuvati autentičnost blagdana i kulturnih tradicija, moramo preispitati vlastiti odnos prema vremenu i potrošnji. Društvo ima moć odbiti preranu komercijalizaciju blagdana – kroz svjesnu potrošnju i naglasak na iskustvima, a ne stvarima. Uskrs ne treba započinjati u prosincu, kao što ni božićni ukrasi ne bi trebali krasiti police u rujnu.

U konačnici, prerana prodaja uskršnjih proizvoda nije samo komercijalni potez – ona je simbol društvenog trenda koji zahtijeva promjenu. Ako nastavimo ovim tempom, postoji opasnost da ćemo u potpunosti izgubiti osjećaj za sezonalnost, zajedništvo i značenje vremena.

Velika Britanija možda prednjači u ovom trendu, ali to nije samo njihov problem – to je globalna pojava koja zahtijeva promjenu načina razmišljanja. A za početak, možda bismo mogli ostaviti uskršnje zečeve tamo gdje im je mjesto – barem do ožujka.

L.B.

Komentari