Jeste li znali da je u ovom japanskom restoranu pogrešna narudžba potpuno očekivana i prihvatljiva?

260
japanska kuhinja

Zamislite da u restoranu naručite losos i zelene mahune, a konobar vam donese odrezak i krumpir. Rekli bi nešto, zar ne? Reći im da su pogrešno primili narudžbu? Očekujete da poprave zabunu?

Ne ako ste večerali u restoranu pogrešnih narudžbi u Tokiju, Japan, gdje je dio iskustva objedovanja ne znati hoćete li dobiti ono što naručite. Imate oko 1 prema 3 šanse da nećete, ali te su šanse na mjestu iz najboljeg razloga.

Restoran pogrešnih narudžbi zapošljava osobe s demencijom, potpuno svjesni da će ponekad gosti dobiti krive narudžbe. Tu činjenicu znaju i gosti koji tamo jedu. Sve je to samo dio avanture objedovanja u restoranu koji je dizajniran da poveća ljubaznost i smanji izolaciju za osobe s kognitivnim oštećenjima.

Pop-up restoran rezultat je suradnje kreatora Shiroa Ogunija i grupnog doma za osobe s demencijom. “Kao i kod svih ostalih, moja svijest o demenciji isprva je bila usmjerena prema negativnim slikama ljudi koji su ‘radikalno zaboravni’ i ‘besciljno lutaju'”, podijelio je Oguni. “Ali zapravo, oni mogu kuhati, čistiti, prati rublje, ići u kupovinu i raditi druge ‘normalne’ stvari za sebe.” Oguni je isprva bio zabrinut da bi ljudi mogli kritizirati koncept restorana, kao da se osobe s demencijom tretiraju kao karnevalska predstava ili da ih se ismijava. Ali kaže da kada ljudi vide osmijehe na licima konobara i koliko radosti i samopouzdanja dobivaju jer imaju svrhu i gledaju ih kao još uvijek sposobne, oni su dirnuti. “U restoranu nije bitno jesu li narudžbe izvršene netočno ili točno”, istaknuo je Oguni. “Važna stvar je interakcija s ljudima koji imaju demenciju.” To je win-win. Osobe s demencijom nisu toliko izolirane, a 99% ljudi koji posjete restoran pogrešnih narudžbi odlaze sretni.

“Demencija nije ono što osoba jest, već samo dio onoga što jest”, rekao je Oguni. “Ljudi su ljudi. Promjena neće doći od njih, ona mora doći od društva. Njegovanjem tolerancije gotovo sve se može riješiti.” Ljudima se sviđa ideja o stvaranju prostora u kojem osobe s demencijom mogu raditi i imati druge ljude za interakciju. “Ljubaznost, uključivanje i suosjećanje su obilježja koja omogućuju da se netko osjeća kao ljudsko biće unatoč nevoljama u svojim okolnostima”, podijelio je jedan komentator na Instagramu.

Ovi ljudi su slatka ljudska bića koja zaslužuju da ih se društvo ne odrekne. Umjesto da ih drže u domu i izbjegavaju ih, oni ih uključuju i daju im sposobnost života, osjećaj svrhe, razlog za osmijeh. Mislim da je to prekrasan koncept”, napisao je drugi. “Ljepota zajednice koja odlučuje upoznati ljude tamo gdje jesu umjesto da ih tjera u kalup u koji se više ne uklapaju. Promijenite kalup, promijenite rezultat. Sviđa mi se ova ideja”, piše jedan komentator.

Mnogi su ljudi ukazivali na kolektivistički način razmišljanja u Japanu, gdje je društveno blagostanje važnije od individualnih ambicija, kao nešto čemu treba težiti. No čak i u Japanu, Restoran pogrešnih narudžbi novi je eksperiment koji se pokazao uspješnim. “Imidž ‘Cool Japana’ u posljednje vrijeme izaziva veliki entuzijazam, ali mislim da je ‘Warm Japan’ jednako važan”, rekao je Oguni. “Želim promovirati Japan koji njeguje toplo, ugodno okruženje, tako da će se ljudi vraćati kući s osmijesima i sjajem u srcima.” Lijep cilj za svaku naciju. Saznajte više o restoranu za pogrešne narudžbe ovdje.

Izvor: Upworthy

 

Komentari