Položaj u kojemu spavamo važan je koliko i duljina sna

67
spavanje

Većinom kada se govori o kvaliteti dobrog sna, spominje se njegovo trajanje. Tu vrijedi klasična priča, sve više od 8 sati sna odlično je za naše zdravlje osim naravno, ekstremnih slučajeva pretjerivanja. Međutim, sudeći prema novoj studiji, osim što je važno koliko dugo traje vaš san, važno je obratiti pozornost i na položaj u kojemu spavate.

U studiji o kvaliteti spavanja je sudjelovalo oko 1000 ispitanika te je bilo podjednako žena i muškaraca. Znanstvenici su istraživanjem došli do zanimljivih zaključaka. Ispitanici koji su spavali na leđima potvrdili su da su bolje spavali u odnosu na one u drugim položajima. 40 posto ispitanika koji su spavali u položaju fetusa potvrdilo je kako su spavali vrlo lošim snom te su se često budili što je rezultiralo mrzovoljnim završetkom sna i teškim buđenjem. Slične rezultate potvrdili su i oni koji su spavali na trbuhu.

Jednim dijelom istraživanje je provjeravalo i spavanje u paru. Oni parovi koji su odspavali okrenuti leđima jedno od drugoga spavali su najlošijim snom i budili su se loše raspoloženi. Međutim, parovi koji su spavali u položaju priljubljenih žlica odlično su se naspavali i njihov san bio je kvalitetniji od ostalih.

Zanimljiv je i zaključak koji kazuje kako postoji veza između kvalitetnog sna i prve stvari na koju pomislimo pri buđenju. Najlošije osjećaj naspavanosti imaju oni koji pri buđenju prvo pomisle na to da bi voljeli još malo odspavati.