Kako se tehnologija poboljšava, saznajemo više o sudbini RMS Titanica, koji je potonuo u ledene vode sjevernog Atlantika na svom prvom putovanju 1912. godine. 1985., potopljeni brod otkriven je 12 500 stopa ispod površine zahvaljujući daljinski upravljanom sustavu dubokomorskih kamera nazvanom Argo, koji je mogao istraživati dubine za koje se nikada nije mislilo da su moguće.
Godine 2022. Magellan Ltd, tvrtka za kartiranje morskih dubina, dala je svijetu nevjerojatne nove uvide u posljednje putovanje Titanica snimivši preko 700 000 slika iz svakog kuta broda, pružajući točnu 3D rekonstrukciju. Nove slike, poznate kao “digitalni blizanac” broda, nevjerojatan su način da se sačuva Titanic za buduće generacije dok polako propada na dnu oceana. Vjeruje se da će se željezo u pramcu broda na kraju otopiti između 280 i 420 godina.
“Omogućuje vam da vidite olupinu onako kako je nikada ne možete vidjeti iz podmornice. A ono što vam sada pokazuje je pravo stanje olupine”, rekao je za BBC Parks Stephenson, koji je godinama proučavao Titanic.
Istražitelji koji rade s Magellan i Atlantic Productions, koji su nedavno snimili dokumentarac Titanic: The Digital Resurrection (sada se emitira na Disney+), otkrili su da dokazi podupiru jednu od najhrabrijih priča o potonuću broda: inženjeri su riskirali svoje živote kako bi održali napajanje broda dok je polako tonuo u vodu.
Titanic je imao 25 inženjera koji su radili na brodu i svi su poginuli kada je potonuo. Šest stotina devedeset i šest članova posade umrlo je tijekom katastrofe, a samo 212 ih je preživjelo. Iskazi očevidaca rekli su da su inženjeri ostali u strojarnici i kotlovnici kako bi struja ostala uključena, omogućili brodu da šalje signale za pomoć i kontrolirali vodu što je više moguće. To je zadržalo svjetla tijekom noćne evakuacije i omogućilo bežičnom radijskom sustavu slanje poziva u pomoć. Prema National Geographicu, njihova je hrabrost pomogla spasiti živote više od 700 ljudi, iako je koštala njihove vlastite.
Analiza digitalnog blizanca potvrdila je iskaze očevidaca o hrabrosti inženjera proučavanjem brodskih kotlova, koji su u trenutku potonuća bili konkavni, što znači da su još radili kada je brod potonuo. Osim toga, ventil na krmi broda bio je otvoren, što ukazuje da je para još uvijek napajala električni sustav dok je brod tonuo.
“Ostavili su svjetla i struju do kraja, kako bi posada imala vremena da čamci za spašavanje sigurno otplove uz nešto svjetla umjesto u apsolutnom mraku”, rekao je Parks Stephenson, analitičar Titanica, za BBC.
Priča o Titanicu nastavlja se odvijati više od stoljeća nakon njegove smrti, zahvaljujući onima koji su posvećeni očuvanju sjećanja na njega. Divno je vidjeti da sve ove godine kasnije, ne samo da učimo više o tome kako je brod potonuo, već i o ljudima koji su dali sve kako bi spasili živote njegovih putnika i članova posade. Priča o Titanicu ostat će zapamćena iz više razloga. Nadajmo se da je poruka koja najduže ostaje hrabrost onih koji su podnijeli najveću žrtvu na brodu.
Izvor: Upworthy
Komentari