Nedovoljno spavanja zaista isisava radost iz života, potvrđuje istraživanje

36

Većina nas iz prve ruke zna da nedostatak sna duboko utječe na naše funkcioniranje iz dana u dan. Od razdražljivosti i povećane nespretnosti do veće osjetljivosti na prehladu i kronične bolesti, postoji dovoljno istraživanja koja to podupiru. Sada, veliko novo istraživanje također potvrđuje da nedostatak sna zaista može isisati radost iz života.

“Čak i manje noćne fluktuacije u trajanju sna mogu imati posljedice u načinu na koji ljudi reagiraju na događaje u svom svakodnevnom životu”, rekla je psihologinja Nancy Sin sa Sveučilišta Britanske Kolumbije. Sin i kolege koristili su podatke ankete gotovo 2000 odraslih u dobi od 33 do 84 godine. Nakon procjene osnovnih stanja, sudionici su osam dana uzastopno pitani o trajanju spavanja, dnevnim stresovima i iskustvima pozitivnih i negativnih događaja. “Kad ljudi dožive nešto pozitivno, poput zagrljaja ili provođenja vremena u prirodi, tog se dana obično osjećaju sretnije”, objasnila je Sin. “Ali otkrili smo da kada osoba spava manje od svoje uobičajene rutine, nema toliko pojačanja u pozitivnim emocijama iz svojih pozitivnih događaja.

Srećom, ovaj učinak ide i obrnuto. Duži san čini da se pozitivni događaji čine još boljima i štiti od posljedica svakodnevnog stresa. Tim je otkrio da su ti učinci još veći kod onih s kroničnim zdravstvenim problemima. “Za one s kroničnim zdravstvenim stanjima otkrili smo da je dulji san – u usporedbi s uobičajenim trajanjem sna – doveo do boljih odgovora na pozitivna iskustva sljedećeg dana“, rekla je Sin.

Neočekivano, istraživači nisu pronašli vezu između trajanja spavanja i negativnih reakcija. To sugerira da je spavanje posebno važno za pozitivnost, napominje tim u svom radu, te da je važno istraživati ​​i pozitivne i negativne učinke prilikom ispitivanja sna. Također nisu otkrili da reakcije na dnevne događaje predviđaju kasniju kvalitetu sna, što je ranije bilo prikazano u nekim studijama, ali ne i u drugima. Grijeh i tim upozoravaju da njihova studija ima nekoliko ograničenja jer su se njihovi podaci oslanjali na opoziv pacijenata, što nije uvijek točno. No, ovo je jedna od prvih studija koja je ispitivala ove utjecaje spavanja u prirodnom okruženju, za razliku od laboratorijskih uvjeta, a njihovi bi podaci mogli biti korisni za buduća ispitivanja dugoročnih ishoda.

Spavanje očito mora biti prioritet u našem životu, ali to može biti puno lakše reći nego učiniti. Nedavno istraživanje pokazalo je koliko je stres povezan s našom sposobnošću spavanja, jer oba fiziološka procesa dijele istu neuronsku mrežu. Stoga ne čudi da kolektivni stres koji imamo zbog pandemije utječe na naš san, pa čak i na snove.

Ali čak i prije ovih događaja koji su se promijenili u svijetu, istraživanja su neprestano pokazala da mnogi od nas u zapadnim zemljama ne dobivaju dovoljno sna. Do trećina odraslih osoba u SAD-u izvještava da spava manje od preporučenih sedam do devet sati, a 12 posto Australaca dobiva manje od 5,5 sati.  Osim stresa i kroničnih zdravstvenih stanja, i drugi čimbenici poput prekida veze s našim prirodnim ciklusima spavanja, rada na smjenama ili više poslova i usamljenosti mogu otežati dobivanje preporučene količine vremena sna.

Izvor: Science Alert

Komentari