Kiropraktičar pokazuje kako se ljudi ispod 35 godina pretvaraju u ‘starce, pogrbljene ljude’

92
laptop

Znamo da previše sjedenja i vremena ispred ekrana nije dobro za nas, ni psihički ni fizički. Ali nema ničeg što bi vas natjeralo da odmah promijenite svoje navike kao kad vidite stvarne fotodokaze štetnih učinaka.

Nedavno je kiropraktičar Jake Boyle iz Iowe snimio video koji pokazuje kako čak i kralježnice kod mladih ljudi ispod 35 godina postaju sve izobličenije zahvaljujući stalnom gledanju prema dolje i naprijed dok satima koriste telefone i računala.

“Svi se pretvaramo u one stare pogrbljene ljude i za to postoji razlog”, kaže on u snimci.

Dok dr. Boyle pokazuje rendgensku snimku za rendgenskom snimkom ljudi rođenih od 1992. do 2011., on ističe kako im kralješci na vratu idu u suprotnom smjeru od normalne kralježnice. Video možete pogledati OVDJE.

“Svi segmenti kralježnice tako počinju ići unatrag. To je ono što želimo, tako izgleda dobra kralježnica” – kaže.

U međuvremenu, snimke pokazuju kralježnicu zakrivljenu prema naprijed. Neki čak imaju izraslinu nalik na rog i bazu lubanje poznatu kao vanjska okcipitalna izbočina (EOP), koja može uzrokovati stres i bol u vratu čak i dok ležite.

Jedna rendgenska slika 12-godišnjaka čak je pokazala rane znakove artritisa. Artritis! Kod 12-godišnjaka!

Boyleovo upozorenje: “Stavite mobitele prema gore. Inače ćete do svoje 35. godine biti stara pogrbljena osoba.”

Srećom, Boyle je ponudio nekoliko dodatnih savjeta u sljedećem videu.
Većina njegovih savjeta odnosila se na promjene načina života, posebice u vezi s načinom na koji postupamo s tehnologijom.

Kada radite za računalom, na primjer, Boyle poziva ljude da ekran drže u razini očiju ili iznad, da ruke oslone na naslon za ruke i da vam tipkovnica bude u istoj razini s rukama. Osim toga, potrudite se ne pogrbiti se naprijed i lebdjeti iznad tipkovnice.

Ako radite za stolom više od sat vremena, Boyle predlaže da ustanete i prošetate okolo – nešto što je također predložio neuroznanstvenik Andrew Huberman iz različitih razloga. Uglavnom, ustajanje i hodanje čine čuda.

Ili, kada vozite, Boyle kaže da autosjedalicu držite u ravnom položaju, a ne nagnutu.

Budući da spavanje traje “potencijalno osam sati noću, zbog čega svoju kralježnicu oblikujete u loše držanje“, Boyle preporučuje da obratite pozornost na poboljšanje ovih navika. Idealno bi bilo da spavate na leđima na što tanjem jastuku.

Ali ako to ne funkcionira, spavanje na boku je u redu, “sve dok imamo dovoljno velik jastuk koji nam ne savija glavu prema dolje, ili dovoljno tanak jastuk koji nam ne savija glavu prema gore”, i korištenje jastuka između noge kako bi zdjelica bila dobro poravnata.

“Najlošiji” način spavanja bio bi na trbuhu, jer se time glava satima okreće na jednu stranu, što rotira i napreže trapezoidne mišiće.

Što se tiče onoga što ne treba raditi: Boyle kaže da izbjegavate pucanje vlastitog vrata, povlačenje glave prema naprijed dok izvodite trbušnjake, sjedenje na novčaniku i nošenje torbice (ili djeteta) samo na jednoj strani.

Na kraju, istezanje i vježbe.

“Zidni anđeo”: pritisnite stražnjicu, gornji dio leđa i glavu o zid i napravite snježnog anđela svojim rukama, nikada ih ne odvajajući od zida. Učinite to 15-20 puta ujutro, popodne i navečer.

Daske za podlaktice: one pomažu stabilizirati vašu jezgru, što “pomaže u svemu u tijelu”, kaže Boyles. Samo pazite da budete u pravilnoj formi i da ne padate ili se savijate. Radite ovo jednu minutu, stavljajući koljena na tlo kada je potrebno.

Sjedeći ili stojeći redovi: koji pomažu ojačati leđa i uvući lopatice.

Povlačenje brade: prilično jednostavno i jasno. Uvucite bradu prema vratu, a zatim ispružite bradu prema nebu. Zatim obrnite pokret. Ponovite 15-20 puta svaki put kad osjetite da vam je gornji dio leđa napet ili ste predugo bili za stolom.

Kao što truizam kaže: “mi smo ono što uvijek iznova činimo.” Svakodnevno dosljedno doziranje čak i nekoliko ovih navika može pomoći u nadoknadi štete našeg modernog svijeta. Samo zapamtite da nema brzih, lakih rješenja. Čak i za mlade koji imaju problema s kralježnicom, to je rezultat koliko godina formiranih navika? Znamo da su dani kad nismo odrastali uz iPad ipak davno prošli.

Izvor: Upworthy

Komentari