Kako početi s meditacijom ako niste nikad prije

6

Neosporno je da je dobrobiti meditacije nebrojivo, a ne trebate se samo boriti sa stresom kako biste prakticirali meditaciju. Naučiti meditirati nije teško, no za usavršavanje te vještine potrebna je doza znanja i vježbe. Pritom vas ne bi trebalo obeshrabriti ako ne uspijevate zadržati um praznim cijelo vrijeme jer i Dalaj Lama, koji je meditirao satima, ponekad je, priznao je, odlutao u mislima.

Prema Buddhi svatko od nas ima “majmunski um”, čime je opisao kako misli u našem umu skaču – kao majmun s grane na granu. Poanta meditacije nije riješiti se “majmunskog uma”, već naučiti kontrolirati njime.

Prije meditacije važno je naći odgovarajuće mjesto i pozu. Neka to bude mjesto na kojem nećete biti ometani, a kao pozu najbolje je odabrati sjedenje na stolici s ravnim leđima, stopala dodiruju pod, a ruke leže na nogama. Možete sjesti i u lotos pozu, kao što obično viđamo meditatore, no pazite da vam ponajprije bude  udobno.

Nakon što nađemo pravu pozu za sebe i zatvorimo oči slijedi disanje. Duboko udahnite i u sebi kažite “jedan”. Izdahnite i to je “dva”. Na taj način dođite do 10, a kad udišete i izdišete postupno se opuštajte i izbacujte misli. Ako dođete do 10 i niste još spremni za meditaciju, ponovite postupak.

Nakon disanja vaš je um prazan. Zadržite ga tako, odnosno pokušavajte zadržati um bez misli. Na početku će biti teže, no to je normalno. Kad se pojavi bilo kakva misao samo je otpustite i vratite se u meditaciju.

Meditacija može trajati koliko god osjećate da vam je potrebno. U današnjem užurbanom svijetu ljudi najradije prakticiraju 20 minuta meditacije, koji ne oduzimaju puno vremena, a imaju jak učinak. No ako vam se na početku 20 minuta čini mnogo, možete meditirati i kraće, a s vremenom ćete osjećati potrebu za više.

 

Komentari