Kako jednostavna promjena vaše jutarnje rutine može poboljšati vaš san i dati vam energiju za cijeli dan

98
jutro

Većina nas želi poboljšati svoje zdravlje, čvršće spavati, imati više energije i općenito se osjećati bolje u svakodnevnom životu. A ipak se mnogima od nas te stvari čine nedostižnima, pa smo uvijek u potrazi za trikovima koji nam mogu pomoći—i ako ti hakovi ne zahtijevaju veliku promjenu u načinu života ili herkulovske podvige snage volje, tim bolje.

Srećom, postoji jedna mala promjena koju možete napraviti u svojoj jutarnjoj rutini koja može napraviti veliku razliku u tome kako se osjećate, razmišljate i spavate, a osvježavajuće je jednostavna.

Ukratko: izađite van i suočite se sa suncem. Točnije, izađite van što je prije moguće nakon buđenja, ali svakako u roku od sat vremena, i gledajte u daljinu 2 do 10 minuta ako je vedar, sunčan dan i malo duže ako je oblačan.

Većina nas zna da dobivamo vitamin D izlaganjem suncu na našu kožu, ali to zapravo nije ono o čemu se radi o jutarnjoj sunčevoj svjetlosti. Radi se o sunčevoj svjetlosnoj energiji koja udara u naše oči.

Kao što dr. Andrew Huberman, profesor neuroznanosti i oftamolog na Sveučilištu Stanford, objašnjava: “Ovo nije nikakva biološka stvar. Ovo je utemeljeno u srži naše fiziologije. Postoje doslovno stotine, ako ne i tisuće kvalitetnih recenziranih radova koji pokazuju da je gledanje svjetla rano tijekom dana najsnažniji poticaj za budnost tijekom dana i ima snažan pozitivan učinak na vašu sposobnost da utonete i zaspite noću.”

Huberman ga naziva “moćnim alatom” za dobar san i navodi ga kao jedan od šest stupova u koje bi ljudi trebali ulagati svaki dan – jutarnja sunčeva svjetlost, svakodnevno kretanje, kvalitetna prehrana, kontrola stresa, zdravi odnosi i dubok san.

U rano ujutro sunce je slabijeg intenziteta i ne morate gledati izravno u njega iskoristite blagodati njegovih svjetlosnih zraka. Fotoni i dalje ulaze u vaše oči putem neizravne svjetlosti, pokrećući skok kortizola koji dovodi u red vaš cirkadijalni ritam.

“Dobivanje sunčeve svjetlosti ujutro je od apsolutno vitalne važnosti za mentalno i fizičko zdravlje”, kaže Huberman. “To je možda najvažnija stvar koju svatko od nas može i treba učiniti kako bismo promicali metaboličko blagostanje, promicali pozitivno funkcioniranje vašeg hormonskog sustava, usmjeravali svoje mentalno zdravlje u pravom smjeru.”

Objašnjava da umjetna svjetla nisu ista i neće imati isti učinak

Suprotno tome, umjetno svjetlo može poremetiti vaš cirkadijalni ritam ako ga gledate prekasno noću ili kada biste trebali spavati.

“Postoji ta asimetrija u našoj mrežnici, u biologiji našeg oka i biologiji našeg mozga, pri čemu rano tijekom dana, neposredno prije buđenja, trebate puno svjetla, puno fotona, puno svjetlosne energije”, kaže on na svom podcast. “Umjetna svjetla općenito neće postići ono što trebate. Ali noću, čak i malo umjetnog svjetla može stvarno pokvariti vaše takozvane cirkadijane, vaše 24-satne satove i sve ove mehanizme.”

Dobra vijest je da izlazak na kućna vrata i stajanje na suncu ne zahtijeva puno snage volje – barem ne kao što to zahtijeva vježbanje ili odupiranje ekranima navečer. Jednostavno izađite van i stanite tamo (iako je hodanje još bolje). Isprobajte i vidite hoće li vam to pomoći.

Izvor: Upworthy

Komentari