Kako inteligentni ljudi stanu na kraj neljubaznosti

360
tipovi ljudi

U svakodnevnom životu ne možemo izbjeći neljubaznost, koja se posebice često sreće u autobusima i prometu. Negativnost se obično proširi i na nas pa se bespotrebno frustriramo. No inteligentni ljudi shvaćaju da ponašanje drugog ne možemo promijeniti, ali možemo svoje.

Kada se susretnu s toksičnom osobom, bilo da je ona stranac na cesti, arogantni kolega na poslu ili zajedljiv prijatelj, inteligentni ljudi koriste neke od sljedećih metoda, koje bi svatko trebao primijeniti ako želi izaći iz razgovora dostojanstven i smiren.

Kao prvo inteligentni ljudi shvaćaju da arogancija i nepristojnost nije ništa novo. To je jednostavno dio ljudske osobnosti. No ta je karakteristika kod nekih postala česta loša navika, koju prenose i na ostale. Međutim, inteligentni ljudi shvaćaju da neljubaznost nije novost, ali to ne znači da trebaju i sami nastaviti niz.

U tome je poanta. Čangrizavo ponašanje se prenosi sa čovjeka na čovjeka, i to bez razloga. Na primjer, jedna je osoba izašla s posla ljutita jer ju je kolega ili šef iznervirao i takva je sjela u automobil. Na putu kroz grad zasmetala ju je spora vožnja vozača ispred jer je čim prije htjela stići kući pa mu je trubila i dovikivala neuljudne riječi. To je vozača iznerviralo i svoju je ljutnju iskalio na svojoj djeci kad je stigao kući. Krug nepristojnosti mogao bi tako teći dalje i dalje. Stoga je poanta u tome da treba doći netko tko će zatvoriti taj niz.

Kako ćemo zaustaviti niz nepristojnosti i neljubaznosti? Kao prvo, ne shvaćajući uvrede ili kritike osobno. Iza svake neljubaznosti obično se krije priča slična opisanoj, s kolegom na poslu, vozačem i djecom. Imajući to u vidu, u susretu s nepristojnom osobom zaključit ćemo da je imala loš dan, dok smo mi samo jedan u nizu.

Prema tome nepristojno ponašanje zaustavit ćemo ljubaznošću. To je najbolji protuotrov za arogantne ispade jer se osoba na naš ljubazni odgovor već malo ohladi. Najbolji je odgovor onaj u kojem kroz humor ukazujemo na pogreške te osobe. Ako se situacija ne smiri i osoba nastavi s uvredama, najbolje ju je direktno zamoliti da prestane biti nepristojna prema nama. No uz to dodajte da shvaćate njezino nezadovoljstvo. Empatija je odlično sredstvo za hlađenje zagrijane atmosfere koje se ovila oko vas.

No dobro je zapamtiti da se ne isplati upuštati u dubinsku raspravu s čangrizavom osobom, već je radije pokušavati izbjegavati.

 

 

Komentari