Jeste li čuli za izraz „junk sleep?“ Ono može biti krivac mnogih vaših stanja

67
spavanje

Probudite li se ikada ujutro i čini vam se kao da nikada niste spavali? Možda ste upravo prospavali takvu jednu noć, a to nije dobro za vaše zdravlje.

“Junk sleep se može usporediti s dijetom i prehranom. Kada jedemo brzu hranu, koja nema nikakvu hranjivu vrijednost, počinjemo se osjećati nezdravo i letargično. Dok s druge strane kada imamo hranjivu, uravnoteženu prehranu, osjećamo se dobro. Isto vrijedi i za san; moramo imati kvalitetan, dug, nesmetan san kako bismo u potpunosti iskoristili prednosti i normalno funkcionirali”, objasnio je stručnjak za spavanje Martin Seeley.

John Shumway iz KDKA-e prijavio se liječniku za spavanje za objašnjenje i lijek. Privukao je veliku pozornost na TikTok-u, ali junk sleep nije kreacija društvenih medija – više je poput junk fooda.

Stručnjak za spavanje Allegheny Health Network dr. Daniel Shade kaže da većina nas spavanje ne shvaća dovoljno ozbiljno. “Prvo što treba znati je da spavanje nije prioritet u našim životima”, rekao je dr. Shade. “Trebalo bi biti na liniji prehrane i tjelovježbe.”

Da bismo imali učinak kvalitetnog sna, moramo ući u duboki REM san, a to se ne događa odmah

“Između sat do dva sata potrebno je za prvi ciklus, a zatim kako prolazite kroz noć, REM razdoblja postaju duža i dublja kako noć odmiče”, rekao je dr. Shade.

Dr. Shade kaže da ako spavate samo četiri ili pet sati, možda nećete ući u ona dublja REM razdoblja ili sporovalni san koji vam je potreban.

Ako se ne naspavate na taj način, završit ćete s bezvrijednim snom i sljedeći dan ćete postati mrzovoljni medvjed. “Danju se možete osjećati tromo i vaš učinak na poslu ili tijekom aktivnosti može biti loša”, rekao je dr. Shade.

Neželjeni san, poznat i kao deprivacija sna, također može imati dugoročne negativne učinke na zdravlje. Dr. Shade preporučuje sedam do devet sati za dobar san.

Ako padate u loš san, to može imati neke zdravstvene posljedice

Može utjecati na vaš imunološki sustav, može utjecati na vaš seksualni nagon, može utjecati na vaše pamćenje. Uglavnom svaki organski sustav biva pogođen nedostatkom dobrog sna, kako duljine tako i kvalitete”, rekao je dr. Shade.

Ironično je da je ovo postalo stvar TikTok-a, budući da jedan od glavnih uzroka lošeg sna može biti vrijeme provedeno ispred ekrana.

Oni emitiraju svjetlost koja inhibira melatonin i određene prirodne kemikalije u tijelu koje nam pomažu zaspati između ostalog, ali također stvaraju buku”, rekao je dr. Shade.

Ali nije samo zaslon ono što aktivira vaš mozak, to je i nemogućnost da se odvojite od stresa vašeg dana i života. “Stres iz bilo kojeg razloga definitivno može poremetiti san i može poremetiti kvalitetu sna”, dr. Shade. “Vježbanje je izvrstan mehanizam za povećanje dubine i kvalitete sna.”

Zato isključite ekran ili uređaje nemojte ni unositi u spavaću sobu i malo vježbajte, što bi mogla biti samo dnevna šetnja.

Dr. Shade kaže da ako si ne odredite dovoljno vremena za spavanje, s vremenom će vaše zdravlje platiti cijenu.

Izvor: CBS News

L.B.

Komentari