Godine 1964. Paul McCartney iz Beatlesa slavno je otpjevao: “I don’t care too much for money, money can’t buy me love.” Dok su osjećaji gospodina McCartneyja definitivno bili glavni nagovještaj hipijevskog pokreta slobodne ljubavi koji je trebao doći u 60-ima, čini se da je također bio na tragu velike istine koja neće biti dokazana još 50 godina.
Prije 10 godina istraživači Hugo M. Mialon i Andrew Francis-Tan sa Sveučilišta Emory pokrenuli su prvu studiju kako bi utvrdili znači li trošenje puno na vjenčani ili zaručnički prsten uspjeh ili propast braka.
Par je želio vidjeti je li industrija vjenčanja iskrena kada su u pitanju tvrdnje da što više novca par potroši, veća je vjerojatnost da će ostati zajedno.
“Industrija vjenčanja dosljedno je nastojala povezati potrošnju na vjenčanju s dugotrajnim brakovima. Ovaj rad je prvi koji statistički ispituje ovaj odnos”, napisali su istraživači.
Istraživači su proveli online anketu s više od 3000 ljudi koji su ikada bili u braku.
Nakon što su pregledali odgovore na upitnik, istraživači su saznali da trošenje velikih novaca na vjenčani i zaručnički prsten povećava vjerojatnost da će se par razvesti. Istraživači su utvrdili da je “trajanje braka obrnuto povezano s potrošnjom na zaručnički prsten i ceremoniju vjenčanja”.
Nasuprot tome, otkrili su da je “relativno niska potrošnja na vjenčanje pozitivno povezana s trajanjem među ispitanicima i ispitanicama”.
Istraživači su također otkrili da je bitan i broj ljudi koji prisustvuju vjenčanju. Upitnik je otkrio da su “visoka posjećenost vjenčanja i medeni mjesec (bez obzira na cijenu) općenito pozitivno povezani s trajanjem braka.”
Istraživači nisu proučavali zašto ljudi koji se razbacuju na vjenčanja i prstenje imaju veće šanse da će morati angažirati odvjetnike za razvode, ali imaju nekoliko teorija.
“Moglo bi biti da su tipovi parova koji imaju… (jeftino vjenčanje) tipovi koji savršeno odgovaraju jedno drugome”, rekao je Mialon za CNN. “Ili bi moglo biti da jeftino vjenčanje mlade parove oslobađa financijskih tereta koji bi mogli opteretiti njihov brak”, dodao je.
Francis-Tan vjeruje da su ljudi koji imaju vjenčanja s velikim brojem ljudi uspješniji jer imaju veliku podršku.
“Ovo bi mogao biti dokaz učinka zajednice, tj. veća podrška prijatelja i obitelji može pomoći paru da prođe kroz izazove braka“, rekao je Francis-Tan. “Ili bi to moglo biti da su tipovi parova koji imaju mnogo prijatelja i obitelji također tipovi koji se ne razvode tako često.”
Može li također biti da su ljudi koji stavljaju veliki naglasak na blještavo vjenčanje i nakit skloni malo više materijalizma? Ima smisla da parovi kojima je doista stalo do izgleda možda nemaju svoje osobine na pravi način kada je u pitanju izgradnja odnosa punog ljubavi.
Da završimo stvari s još jednom analogijom s pop glazbom, “If you liked it then you should have put a ring on it,” (samo se pobrinite da bude jeftin, pred puno ljudi, u vašem dvorištu).
Izvor: Upworthy
Komentari