Željko Riha: “Komentiranje na portalima je nešto što današnji posjetitelji očekuju!”

278
Željko Riha

Željko Riha

Prije nekoliko dana portal Net.hr odlučio je ograničiti komentiranje na svojim stranicama. Možete to prokomentirati, mislite li da su napravili dobar potez?
Portal Net.hr je ovaj potez napravio jer je morao, naime administriranje komentara na portalima takve vrste zahtjeva dodatne resurse koji na kraju koštaju. Komentiranje na portalima je nešto što današnji posjetitelji očekuju na portalima, stoga dugoročno možda za Net.hr ovo nije najbolji potez. Naime, završilo je doba na internetu kada su portali samo objavljivali vijesti, sada čitatelj ili čitateljica žele ostaviti i svoj komentar, odnosno podijeliti svoje mišljenje s drugima. To je neizbježno.

Stručnjak ste za komunikaciju na društvenim mrežama. Možete našim čitateljima pojasniti pojam community manager.
Community znači zajednica, manager znaci upravitelj, stoga direktno bi značilo upravitelj zajednicom, no ono što community manager radi je zapravo puno kompleksnije, on se brine za on-line komunikaciju nekog branda, tvrtke ili osobe. Uz to brine se za marketing i mora biti kvalitetan u spajanju off line i on line aktivnosti.

Možete navesti tvrtku čije je poslovanje na društvenim mrežama jako dobar primjer?
Postoje mnoge strane i domaće tvrtke koje su komunikaciju na društvenim mrežama shvatile iznimno ozbiljno te to rade kako treba. Preporučio bih citateljima da pronađu Vodafon UK profile, te pogledaju što sve radi Nokia na društvenim mrežama. Cilj je stvoriti kvalitetan odnos sa svojim fanovima ili followerima i taj odnos njegovati.

Prije nekoliko dana nizozemska udruga za prava djeca uz pomoć virtualne djevojčice Sweetie ulovila je preko 1000 pedofila. Postoji li način da se ilegalnim aktivnostima na internetu stane na kraj i možete li navesti još neki dobar primjer toga?
Upravo ste naveli dobar primjer borbe protiv ilegalnih aktivnosti. Mnogi još ne shvaćaju ozbiljnost korištenja internetskih servisa u privatne svrhe i mogućnost njihove zlouporabe. Vjerujem da ste primjetili koliko ljudi dijeli sa javnošću fotografije svoje djece, a nisu niti svjesni kod koga sve te fotografije mogu završiti. Bojim se da nam najgore još slijedi, kada se shvate dugoročne poslijedice ovakvih poteza.

Svako toliko izbije neka afera oko prisluškivanja kao ona od prije nekoliko tjedana na relaciji Merkel – Obama. Što se sve prisluškuje na internetu i kojem sadržaju vladine organizacije mogu pristupiti. Postoji li način da se od toga zaštitimo i koji su servisi najranjiviji?
Potpuna zaštita ne postoji, no smatram da se dotična situacija malo preuveličava. Građani nemaju potrebe za strahom ukoliko ne rade ništa što ne bi radili niti u off line životu. Naravno da ukoliko radite kriminalne radnje, da ćete vrlo brzo biti pod nadzorom vladinih službi. No za obične građane koji normalno koriste internet, nema straha. Stoga najbolja zaštita je da se ne rade kriminalne i ilegalne radnje, i nema straha. Što se tiče najranjivijih servisa, naravno da su tu društvene mreže rekao bih prve, zatim se mora paziti i na e-mail komunikaciju, ali kao što rekoh, ukoliko se normalno koristi, straha nema.

Željko Riha

Kako komentirate brisanje negativnih komentara. Preporuča li se to?
Brisanjem negativnog komentara niste obrisali negativno mišljenje kod te osobe niti ste problem rješili. Stoga treba samo jasno definirati što je to negativno i držati se toga. Naravno da se uvredljive komentare treba sankcionirati, no ukoliko netko nije zadovoljan s našim proizvodom, treba istražiti zašto, a ne obrisati.

Zašto Twitter u Hrvatskoj nije popularan?
Ne bih se složio da nije popularan, mediji ga koriste, tvrtke ga koriste, studenti ga koriste, poduzetnici ga koriste, Vlada RH ga koristi i ponekad je puno zabavniji od Faceboka.

Kako komentirate ograničavanje broja čitanja vijesti kao što je učinio NY Times? Jesu li te stranice polučile uspjeh?
Ukoliko postoji sadržaj koji je dovoljno kvalitetan da se plati kako bi se pročitao, onda smatram da nema problema oko uspjeha. Nisam potpuno upoznat s odlukom NY Timesa, no vjerujem da neće imati problema s financijama.

Kako komentirate kupovanje broja pregleda i lajkova na internetu?
Neke stvari se ne mogu kupiti, a sigurno se ne mogu kupiti lajkovi i pregledi. Kratkoročno možda i imaju uspjeha, no dugoročno nemaju nikakvog. Kupce ne možete kupiti novcem, kupujete ih kvalitetom proizvoda ili usluge.

Što danas znače autorska prava kada se radi o glazbi, fotografiji ili filmu?
Nisam stručnjak za autorska prava, no vjerujem da su danas nešto više ugroženija nego prije, stoga mislim da se na tome jos treba poraditi i educirati.

I za kraj hoće li društvene mreže upravo zbog brzine ubiti poslovanje web stranica?
Nikada, društvene mreže moraju imati negdje uporište, a to su upravo web stranice. Dobra web stranica sa dobrim profilima na društvenim mrezama garantira uspjeh.

Komentari