26. humanitarni kalendar „Riječki dečki“ je u prodaji! S obzirom na to da se svake godine odabire neka aktualna tema, za 2022. godinu odabrana je tema „Ugostitelji“, odnosno vlasnici i njihovi kafići, koji su u periodu pandemije Covida-19 doživjeli znatne turbulencije u svom radu. Ugostitelji u Covid-krizi proživljavaju teške dane, mjesecima su bili zatvoreni, a i budućnost je neizvjesna. S druge strane, naša mediteranska kultura uvela je kafiće u svakodnevni način života. Pritom, ne govorimo samo o ispijanju kave, čaja ili nekog napitka. Kafići su tu zbog druženja, susrete s prijateljima, poslovnim partnerima, a u kafiće dolaze sve generacije: od srednjoškolaca do nonića.
Kao što je u predgovoru humanitarnog kalendara Riječki dečki 2022. predsjednik ugostitelja Primorsko-goranske županije Vedran Jakominić napisao: „Iako je prva asocijacija kad se sjetite birtije nekakvo piće, ono čini samo jedan mali dio našeg proizvoda. Što mi prodajemo? Pa mi prodajemo socijalizaciju. Prodajemo društvenu interakciju, ugođaj, lokaciju i iskustvo. Piće, kao i vi, nabavljamo u butigi. Na žalost, nakon duge dvije godine i sad već treću zimu pod opsadom ne bavimo se ugostiteljstvom, već preživljavanjem. Iskustvo udaljenog gosta koji u polupraznom objektu ispija piće okružen pleksijem i maskama nije iskustvo koje nekom želimo nuditi, ali je naša stvarnost. I zato je predivno što u narednim stranicama stajemo pred vas. Kao ljudi. Kao ugostitelji. Kao krvotok grada koji hrani i napija svoje tkivo.“
Kao i prethodnih godina, sredstva prikupljena prodajom kalendara u humanitarnoj akciji donirano je za potrebe malih onkoloških pacijenata, odnosno Zavodu za hematologiju, onkologiju i kliničku genetiku Klinike za pedijatriju KBC-a Rijeka.
King’s Caffe mali je kafić koji se nalazi na adresi Frana Kurelca 3A, a gdje u interijeru uređenom u irskom stilu, možete uživati u raznim pićima i događajima. Uz kavu ili neko drugo piće možete i zaigrati šah. Na stranici mjeseca svibnja na kalendaru Riječki dečki 2022. našli su se simpatični Igor i Franko, a zaigrali su i partiju šaha.
Koji vam je najdraži mjesec u godini?
Igor: Bez ugostiteljstva najdraži su mi ljetni mjeseci, a s ugostiteljstvom siječanj.
Kojim pićem biste nazdravili izlazak kalendara Riječki dečki i humanitarnu akciju?
Igor i Franko: Pivom. To nam je apsolutno najdraže piće.
Što vam ugostiteljstvo znači?
Franko: Život, posao. Stil života. Ugostiteljstvo mi znači sve.
Kako je sve krenulo s Kings’om?
Igor: Krenulo je iz ljubavi prema pivi i kao poslovni poduhvat.
Koliko se dugo bavite ugostiteljstvom?
Igor: 22 godine
Franko: 15 godina
Kako se pandemija koronavirusa odrazila na vaše poslovanje?
Franko: Pozitivno i negativno. U neku ruku postali smo i doktori, a u neku ruku možda smo postali i bolji.
Igor: Pandemija koronavirusa nas je ojačala. Shvatili smo kako funkcioniramo, na što trošimo novac u životu i što nam u konačnici sve treba u životu. Pandemija nas je promijenila kao poslovne ljude i kao ugostitelje. Počeli smo puno više računati. Matematika je postala dominantna.
Zbog čega su kafići više od mjesta na kojima samo ispijamo kavu?
Franko: Zamjenjuju sve ono što nam treba. Kafići su nam postali dnevni boravak, pružaju nam mir, razgovor.
Od 1996. godine do danas u humanitarnom kalendaru „Riječki dečki“ sudjelovalo je gotovo 500 riječkih dečkiju različitih interesa, zanimanja, osobnosti, a teme su bile brojne od policajaca, doktora znanosti, branitelja, kulturnjaka, sportaša pa sve do tetovaža, glazbenika ili prošlogodišnjih dvadesetpetogodišnjaka koji su ujedno obilježili isti broj izdanja ovog kalendara.
Tekst i foto: Lidija Balog
Komentari