“Najveća nagrada je kada kupci prepoznaju razliku između tradicionalnog i industrijskog proizvoda”

1353

vilma rab slastica

Pekarnica slastica Vilma danas je eminentno ime u slastičarskom svijetu, tvrtka čije proizvode ljudi diljem Hrvatske i svijeta, kupuju i vole.

Iza veoma uspješnog poduzeća stoji priča o obiteljskom gospodarstvu pokrenutom 1996. godine sa samo jednim djelatnikom.

„Sve je krenulo 1996 g. kada je moja majka Vilma Brna otvorila obrt s puno ljubavi prema slastičarstvu, nakon što je izgubila posao u javnom poduzeću. U početku je bio zaposlen samo jedan djelatnik, a ubrzo se posao širio i preporuka povećavala. A zbog obujma posla godine 2006. naslijedio sam ja.” otkrio nam je Josip Brna vlasnik tvrtke.

Danas zapošljavaju 40 djelatnika, a tvrtka se proširila na trgovine delikatesama, dvije na Rabu, uz caffe bar i slastičarnu te dvije trgovine u Zagrebu. Kako se posao povećavao širili su i asortiman proizvoda, koje dijele na slastičarske, pekarske i tradicionalne. Njihovi kupci su delikatesni dućani, marketi, slastičarne, hotelske kuće, marketinške agencije i brojni drugi.

“Za sve proizvode iz ponude recepte smo osmislili sami, ili usavršili već postojeće. Proces realizacije proizvoda nam je najkreativniji dio – od same ideje i priče o proizvodu, do izgleda i pakiranja.”

Njihov najprodavaniji proizvod, po kojem su i najpoznatiji, je tradicionalna slastica otoka „Rabska torta“.

“Svima je već jako poznata njena priča o iz povijesti, odnosno da je prvi puta proizvedena i poslužena daleke 1177. godine. Kada smo je prije petnaest godina počeli proizvoditi, nismo ni slutili da će postati brand proizvod. Tek se nakon nekoliko godina počelo osmišljavati pakiranje i priča o povijesti koja ide uz proizvod te degustacije na prodajnim mjestima. Puno je faktora bitno za takvu vrstu proizvoda, od podrške lokalne zajednice do mjesta na kojem se prodaje, kvaliteta i rok trajanja. Sve se to na „Rabskoj torti“ dobro posložilo.”

Osim torte radili su i na razvoju riječke čokolade za grad Rijeku.

„To je zapravo revitalizacija jedne linije proizvoda za grad Rijeku na osnovu postanka tvornice čokolade u Rijeci koja je sredinom 20. stoljeća zatvorena i danas od nje nema apsolutno ničega. Proces razvoja ove linije trajao je šest mjeseci, od okusa pralina i čokolada pa do izgleda ambalaže. Statistike i projekcije veličine proizvoda na bazi godine pokazale su da je projekt isplativ, jer čim je prva presica počela shvatili smo da je interes odličan.”

Za sve proizvode dobili su brojne nagrade i priznanja stručnih žirija na sajmovima, no kao najveću nagradu ističu trenutak kada kupci prepoznaju razliku između tradicionalnog proizvoda i industrijskog.

vilma rab antura croatica

Nas je zanimalo i koji proizvod se ipak najbolje prodaje.

„Teško je reći koji je proizvod najprodavaniji, jer mi proizvodimo cijelu godinu i proizvodne linije se mijenjaju kroz različita doba. Tako da je ljeti „Rabska Torta“ zasigurno najzanimljiviji turistički proizvod, dok je orahnjača najomiljenija u prosincu u vrijeme blagdana. Imam osjećaj da je možemo u zadnjih 20 dana godine dvostruko više ispeći da bi uspjeli sve te količine prodati. Ali nažalost proizvodnja se ne može povećati jer što bi radili ostatak godine.

Za izvoz proizvodi od smokve su najtraženiji jer nas se u inozemstvu, ne vidi kao Rab već kao Mediteran. Smokva i maslina su u svijetu najcjenjenije namirnice te možemo sa sigurnošću reći da treba proći još dosta vremena da se izdvojimo od industrijskog proizvoda, a najveći je problem cijena. Razumljivo je da je tradicijski proizvod skuplji, ali je svima jasno da se na našem tržištu traži povoljnija roba. Jednostavno treba vremena da se klima promjeni.“

vilma rab

S velikim oduševljenjem dočekali su ulazak u EU jer je došlo do bitnih promjena u poslovanju, smanjenja birokracije i troškova prilikom izvoza robe. Ističu kako je izvoz je za male proizvođače bio preskup zbog analiza i carina.

„Sada je poslovanje svedeno kao da poslujemo i doma. Povećao se interes kod stranaca, osjećamo da su i oni čekali da se pripojimo uniji.“

U travnju, 2013. godine preuzimaju trgovinu Natura Croatica, jedinu trgovinu u Hrvatskoj koja se bavi maloprodajom i veleprodajom isključivo prirodnih hrvatskih proizvoda.

“Trgovinu Vilma Natura Croatica u Preradovićevoj ulici u Zagrebu preuzeli smo lani od braće Krpan, a otvorena je još 2006 g.

Oni su pretvorili to mjesto u NO.1 u Zagrebu gdje kupiti domaće proizvode poput rakije, likera, ulja, džemova, slastica, tartufa. Svakako bila je to dodatna vrijednost našim proizvodima da se na jednom mjestu prodaje sav naš asortiman.” zaključuje.

Komentari