Mavi Kan: “Naša glazba može povesti ljude u neke sfere koje im se ne nude svaki dan”

191
Mavi kan

Pjesma “Ništa mi nisi dužan” najnoviji je singl grupe Mavi Kan koji će se naći na albumu “Future sound of Sevdah”. Mavi Kan bend je u sastavu: Sakin Modronja – vokal, Bruno Urlić – violina/vokal, Marko Matošević – bubnjevi, Goran Delač – el.kontrabas/bas, Paul Kempf,  klavir.

Isto tako, u četvrtak 25. siječnja u 21 sat najavljuju svoj solistički koncert u Zagrebu u Petom kupeu, gdje će predstaviti presjek svoje dosadašnje karijere sa albuma Ornamental i KaoSarajevo te uz nekoliko novih uradaka najaviti svoj novi album “Future sound of sevdah” koji je planiran za proljeće u izdanju Dallas Recordsa.

Co-leader benda Bruno Urlić u novom intervjuu otkrio nam je nešto više o ovoj autorskoj kompoziciji “Ništa mi nisi dužan”.

Ubrzo nam slijedi koncert u Petom kupeu. Što posjetitelji mogu očekivati i na koja mjesta ćete nas povesti na glazbeno putovanje? Baščaršijom? Balkanom? Istanbulom?

Pa svuda pomalo. Mislim da naša glazba može povesti ljude u neke sfere koje im se ne nude svaki dan, dovoljno je samo uključiti malo mašte i imati pravi soundtrack. 25.01. ćemo istrčati u vrlo jakom sastavu i izvući maksimum iz nas.

Dio play liste bit će posvećen i Sarajevu. Jeste li nostalgični za nekim minulim vremenima u tom gradu?

Za rodnim gradom si uvijek nostalgičan, ali ja sam imao sreću da ga nisam nikada napustio na predugi period, tako da me tamo još puno stvari veže i veseli, poput prijatelja, hrane, ambijenta…Ukratko – taj grad mi je trajna inspiracija.

Kako ste došli na ideju stvaranja singla “Ništa mi nisi dužan” i što vas je potaknulo na, možemo reći, neobičan iskorak prema house glazbi?

Vi ste prvi kojima ću otkriti da je ideja nastala na koncertu Robbieja Williamsa u Puli dok sam slušao njihovu predgrupu Lufthaus. Obično predgrupa svima promakne, ali mene su kupili, čak i dok nisam znao da je na njihovu sjajnu podlogu vokale snimio sam Robbie. Od tog trena sam na melodiju koju dugo čuvam samo prikopčao jedan house-kick i sve se otvorilo.

Kako biste opisali poruku koju želite prenijeti publici kroz pjesmu “Ništa mi nisi dužan” i kroz vašu glazbu općenito?

Poruka je da život ne mora stati u trenu kada stane jedna ljubav. U početku svi mislimo da je to to, ali život se zna zaigrati i jako promiješati taj špil karata. Srećom nije biografska, ali vidio sam puno ljudi koji su se znali dići iz gadnih situacija i posvećujem je dijelom i njima, ne mora se nužno sve svesti na ljubav.

Kako je došlo do suradnje s producentom Zvonimirom Dusperom Dusom i kakav je bio vaš doživljaj rada s njim na produkciji?

Svima govorim da sam ja tzv. „picajzla“, ali Dus (koji mi je srećom i susjed, pa nam je komunikacija maksimalno olakšana) je jedan primjer perfekcionizma koji se rijetko sreće. Čim sam digao „šape“ s produkcije ove pjesme (što radim gotovo nikada) on mi se nametao kao jedini izbor za takav zvuk, jer ne vidim nikoga ravnog njemu u toj vrsti produkcije u Hrvata, pa i malo šire. Usput nije nevažno i to da se jako dobro kužimo i da ne moramo gubiti hrpe vremena za objašnjavanje jedan drugome. Suradnja za ponoviti.

Kako ste usklađivali vašu autentičnu etno-jazz svirku s Dusovim groove-om i produkcijom, imajući u vidu različite glazbene orijentacije unutar benda?

Dus je u pjesmu došao na kraju, tako da nitko nije znao što ih čeka. Malo su se uljuljkali u staru produkciju, ne znajući što im se sprema. Dus srećom ima inteligenciju i znanje koji su ga spriječili da pjesmi uzme dušu i osakati je. Oni koji malo više kuže zvuk, kuže da u pjesmi čuješ i bas i klavir i violinu i bubanj, a opet to sve može zvučati malo modernije i bliže radiju.

Mnogi kažu da pjesma stilski podsjeća na Asian Dub Foundation i Natachu Atlas. Jesu li i kako ove glazbene reference utjecale na vaš rad u ovom konkretnom slučaju?

Kad smo kretali u stvaranje benda to je definitivno bio jedan od uzora kuda bi se moglo ići, također smo jako poštovali Gothan Project, Moloko i mnoge druge, ali rijetko gdje sam čuo takvu kombinaciju retro vokala i moderne produkcije kao u gore navedenom primjeru. Tako nekako i mi vidimo našu glazbu, kao c/b film s modernim soundtrackom.

Mavi Kan - Sakin Modronja

Kako izgleda tipičan proces stvaranja glazbe u bendu Mavi Kan? Kako se razvijaju ideje za nove pjesme i kako se donose odluke o stilskim pravcima?

Teško pitanje. Najvažnije je pomiriti pjevačicu Sakin i mene u izboru pjesama, a onda dalje tragamo za groove-ovima i lijepim melodijama. Uvijek se tu nađe poneka sevdalinka ili pjesma nastala u mom Sarajevu, a onda se malo upetlja i autroski štih. Bend nam je srećom sjajan, ne znam znaju li to vaši čitatelji, ali bend je vrlo šarolik, od bubnjara Marka Matoševića Rovinježa koji je dugi niz godina radio s Massimom, preko Vašeg Riječanina basiste Henryja Radanovića kojem se suradnje ne mogu niti nabrojati, do Paula Kempfa koji je orao drumove sa Zabranjenim pušenjem. Sjajna ekipa.

Kako lokalna glazbena scena utječe na vaš rad i kreativnost? Postoji li nešto specifično u kulturi što se odražava u vašem izričaju? Koje su točno glazbene i kulturne inspiracije utkane u vašu glazbu, i kako ih kombinirate na način koji je prepoznatljiv za Mavi Kan?

Mi smo prilično atipičan proizvod na sceni, tako da nas trenutna moda slabo inspirira. Zalažemo se za trajne vrijednosti, pokušavamo oplemeniti glazbu koja je nekada davno bila mlada, a s domaće scene posudimo ono najbolje što možemo, poput Dusa ili Zvjezdana Ružića koji nam gostuje na jednoj prekrasnoj sevdalinki. Također, svi mi surađujemo s brojnim glazbenicima ili pjevačima pa se to na neki način ipak isprepliće. Uglavnom inspiraciju crpimo sa nešto širih horizonata.

Na spotu “Ništa mi nisi dužan” surađivali ste s redateljem Dubravkom Slunjskim. Koliko je važna vizualna komponenta za vas kao bend?

Ne pretjerano, ali imamo sreću da je Dubi majstor zanata, pa nam od onog malo što mu ponudimo uvijek zapakira nešto oku ugodno i prihvatljivo vizualno osviještenoj publici. Ako moramo birati, prva komponenta koja nam je važna je naš zvuk i live nastupi, a kada moramo možemo se i malo „dotjerati“, još smo u najboljim godinama.

Imate li neke ciljeve ili očekivanja u vezi s reakcijom publike, kritičarima i potencijalnim nagradama za ovu pjesmu ili album “Future sound of Sevdah”? Koji koncept se krije iza ovog albuma?

Koncept je približiti se koliko je moguće live ugođaju jer smo na prva dva albuma, „Ornamental“ i „Kao Sarajevo“ težili svima ugoditi i pronaći baš sve zvukove koji su nam pali na pamet. Tu smo malo izgubili identitet koji sada pomalo vraćamo i po reakcijama publike to je bila maksimalno razumna odluka jer sve drugo što ne bi iznijeli na pozornicu bi u stvari bilo varanje publike, čemu me naučio moj prijatelj i mentor Massimo Savić s kojim sam imao priliku dijeliti stage desetak godina. Sviraj ono što možeš opravdati uživo. Sve što dođe kao posljedica ovoga o čemu pričam, poput priznanja ili nagrada, samo je benefit.

Mavi Kan - Sakin Modronja
Kako to da ste odabrali ime Mavi Kan? Što vam ono označava?

Mavi Kan znači na turskom jeziku „Plava krv“ i opisuje stanje kako smo se osjećali kada smo bili pri kraju stvaranja prvog albuma. Posebni, kao da smo plave krvi. Turci srećom tu frazu ne koriste, pa smo ispali i dosta originalni.

Kao što smo već spomenuli, u svom izričaju općenito spojili ste tradiciju i moderne stilove. Što je bila glavna misao vodilja?

Nova doza adrenalina starim pjesmama, upoznavanje mlađe publike s tradicijom ovog podneblja, sviranje pjesama uz koje sam odrastao ili smo odrasli, a da ne budem smiješan svojoj i drugoj djeci i mladima. Nismo jedini na tom putu i mislim da imamo svoju svrhu i misiju.

Koji su planovi za budućnost?

A to sa svrhom i misijom ćemo pokušati opravdati 25.01. u zagrebačkom klubu Peti Kupe, gdje ćemo se, nadam se, dobro zabaviti, upoznati neku novu ekipu koju smo skupili putem kroz ove godine, te razveseliti našu vjernu publiku koje vjerovali ili ne, u stvari ima dosta. Nakon što odsviramo taj koncert, planiramo prema ljetu finalizirati dogovore za još nekoliko nastupa i završiti naš novi nosač zvuka koji će se zvati „Future sound of Sevdah“. Ime albuma možda govori bolje od svih ovih riječi koja su naše namjere u sljedećem periodu. Dakle prenijeti taj naš pomaknuti sevdah na sljedeća pokoljenja i dati mu novi život.

Komentari