Dario Marčac: “Na Instagram-u se možeš izvući s filterima i fotošopirati stvarnost, no na TikTok-u nema laži”

287
Foto: darkomares.com

Dario Marčac Karlovčanin je i najpoznatiji domaći TikTok-er kojeg na ovoj društvenoj mreži prati čak pola milijuna ljudi, a njegov najgledaniji video ima više od dva milijuna pregleda. Studirao je strojarstvo u Rijeci na Tehničkom fakultetu, a društvenim mrežama aktivno se bavi od 2019. godine. Za naš portal, Dario Marčac otkrio nam je kako je zabavu i hobi pretvorio u posao te na koji način koristiti TikTok u poslovne svrhe, ali i još mnogo toga.

Kako je kod tebe sve krenulo s TikTokom?

Zapravo je sve krenulo preko Instagrama. Osobe koje sam tada pratio na Instagramu često su sherale video snimke s TikTok-a, bilo da su to motivacijski TikTok-ovi, edukativni, zabavni, skečevi… To su bili moji prijatelji ili neka poznatija druga lica. Ovakve snimke su me zainteresirale i odlučio sam sebi izraditi profil na TikTok-u i vidjeti o čemu se tu radi. Tako sam prvi put saznao za TikTok.

Ima li šanse da se vratiš u strojarstvo nakon ovog posla?

Hahaha, ne, nema. Puno više sam se pronašao na TikTok-u, nego u strojarstvu. Tip sam osobe koja voli istraživati neka područja koja nisu toliko istražena, a TikTok je, osobito u Hrvatskoj, netaknut. Sviđa mi se to što sam prvi u našoj regiji započeo s TikTok-om u poslovnom svijetu. To mi je zanimljivo i nastavit ću to raditi te istraživati nove stvari.

Kakav je život TikTok-era?

Dinamičan. Svaki je dan drugačiji. Svakog jutra budim se u 5 sati i tada imam jutarnje šetnje. Obožavam ih. Jutro ostavljam za sebe. Od 5 do 9 sati posvećujem sebi. Meditiram, opuštam se, šećem, doručkujem. Od 9 sati kreće poslovni dio, odgovaranje na mailove, kontaktiranje TikTok-era i dogovaranje različitih suradnji s njima. Potom slijedi snimanje TikTok videa. Uvijek su tu neke nove kompanije, novi izazovi. Prije nešto više od godinu dana moj život izgledao je potpuno drugačije. Budio sam se oko 12 sati i radio sam do 4 sata ujutro. No, ova sada rutina mi puno više odgovara. Da mi je netko rekao da ću se buditi u 5 sati ujutro na faksu, rekao bih mu: Nema šanse!

Kako je okolina reagirala kada je čula da se krećeš baviti TikTok-om?

Okolini nije bilo jasno. No, nisam ni očekivao da će im biti jasno. Od roditelja pa nadalje, nikome nije bilo jasno na koji način funkcionira TikTok, kako bi netko mogao živjeti od toga i u konačnici zašto bi to uopće netko gledao. Međutim, vjerovao sam u sebe i cijelu priču s poslovne strane. Držao sam se toga da ću nastaviti snimati i otkrivati nove načine kako bi TikTok mogao pretvoriti u biznis. S vremena na vrijeme otkrivao sam nove stvari i pokazao da se od TikTok-a može zarađivati za život. Sada je okolina velika podrška.

Mnogi misle kako je TikTok platforma samo za klince. Kako to komentiraš?

TikTok nekoć jest bila platforma za klince, gdje su oni bili većinski korisnici. TikTok ljudi povezuju zbog prijašnje platforme koja se zvala Musical.ly. Tamo su se plasirali isključivo plesovi i lip-syncovi. Nakon nekoliko godina kompanija ByteDance otkupila je Musical.ly i preimenovala aplikaciju u TikTok. Tada je ovu aplikaciju počela koristiti zrelija populacija jer tu više nisu bili samo plesovi, nego su ljudi počeli prikazivati svoju kreativu: od kuhanja do umjetnosti, frizura, automobila, sporta… Doslovno je svatko prikazivao neku vrstu hobija ili posla koji radi. Za vrijeme koronavirusa dogodio se najveći uspon. Kada smo svi bili u prvom lockdownu, tražili smo neku razonodu i virtualno mjesto gdje se možemo opustiti, zabaviti ili naučiti nešto. Za vrijeme pandemije na TikTok došla je starija populacija. Sada TikTok koriste svi: od klinaca do njihovih roditelja pa još i stariji.

Koje su mane i prednosti TikTok-a u usporedbi s YouTube-om ili Instagram-om?

Svakako su prednosti, osobito za novu generaciju i njihov način razmišljanja, to što je sve brzo. Na YouTube-u trebaš čekati i do 20 minuta da ti se objasni neki korak, kako je nešto napravljeno. Na TikTok-u je sve brzo. Nema tolerancije za gledati 20 minuta videa. Sve se objasni u roku od pola minute do minutu maksimalno. Prednost je i što ima jako veliki organski reach. Ako je video napravljen na zanimljiv način, to će vidjeti jako puno ljudi. Prednost je i ta da možete linkati s drugim društvenim mrežama i prebaciti ljude na neka druga mjesta, koja im također mogu nešto otkriti o vama. Najveća mana TikTok-a trenutno je to što je to nova platforma. Ljudi još uvijek ne shvaćaju njezin potencijal. Ne znaju bi li krenuli s TikTok-om ili ne, kako to sve funkcionira, kako to iskoristiti za svoj biznis. Međutim, rješenje ovog problema samo je pitanje vremena. Sad, hoće li to biti za par mjeseci, pola godine ili godinu, ljudi će otvoreno pričati o TikTok-u.

Koji su tebi najveći izazovi kad govorimo o TikTok-u?

Moji najveći izazovi su konstantno osmišljavati neke nove i zanimljive stvari. Mislim da je to najveći izazov svih kreativaca i kreatora sadržaja jer se uvijek moraš probuditi s nekim novim, svježim idejama, biti spreman na novu vrstu contenta. Neki puta ti se možda i ne da snimati ili nemaš novih ideja, ali uvijek to moraš nekako prijeći. A onda nađeš nešto što ti krene i nakon nekog vremena se publika zasiti. Tada opet moraš promijeniti content.

Je li kod tebe ikada došlo do zasićenja u tom kreativnom procesu? Kada stalno treba osmišljavati nešto novo?

Uz svoj profil vodim još oko 10 profila drugih kompanija. Za sada, meni sve funkcionira u redu, ali to je zato što vodim zajednicu TikTok-era, koja pak sudjeluje u vođenju profila drugim kompanijama. Zajedničkim snagama uvijek se može više napraviti.

Koji videi imaju najviše pregleda i što korisnike najviše zanima na TikTok-u?

To se stalno mijenja. I moj sadržaj se jako promijenio od početka. Kako se ja razvijam, razvija se i sadržaj uz mene. Najveći broj pregleda kod mene, oko dva milijuna, ima serijal videa „Skok iz aviona”.

Kako ti je pošlo za rukom da u godinu dana skupiš pola milijuna pratitelja?

Trebalo mi je dvije godine da skupim pola milijuna pratitelja. Na koji način? Kao i za sve drugo oko čega želimo postići uspjeh: trebamo zasukati rukave i raditi. Prije sam se znao buditi ranije i svaki dan snimiti 20 do 25 videa kako bi ljudima, koji se bude u 8 ili 9 sati prvo iskočio moj video. Tako sam radio mjesec ili dva zaredom. Jako sam puno i vremena i energije uložio u TikTok za kreiranje različitih videa. Bio sam konstantan, širio sam pozitivan sadržaj, motivirao publiku, pokazivao im kako se velikim radom i trudom mogu postići veliki rezultati i bio sam iskren s njima, komunicirao s njima i radio sadržaj koji je njima bio zanimljiv. I to je to! Dakle, velika količina rada na duže vrijeme, konstantno i svaki dan. Možda sada ne ispada da je dvije godine puno, ali kad od jutra do sutra radiš sve više videa, umoriš se nakon dva-tri dana. Taj sam tempo držao konstantno.

Odakle crpiš inspiraciju za videe i kako izgleda tvoj proces kreiranja sadržaja?

Kreativu i inspiraciju crpim iz svakodnevnih situacija. Svaki dan se suočavamo s nečime. Možda imamo put do shoping centra, koji nam može biti specifičan. Ja bih to pretočio u nešto kreativno, smiješno i podijelio s ostalima. Ono što radim je dokumentiranje procesa razvoja: što sam, što radim i što mi je na umu. Preko dokumentiranja mi je puno jednostavnije prikazati nešto kroz video. Uvijek mi se mora nešto događati u životu i praktički se na taj način motiviram da izradim content.

Iako je TikTok izrazito friendly platforma, ti si je uspio pretvoriti u biznis platformu. Kako ti je to uspjelo?

Uspjelo mi je na način da sam educirao kompanije i poslovne ljude na koji način mogu upotrijebiti TikTok u poslovne svrhe. Objasnio sam im što je uopće TikTok. Cijeloj regiji, koja možda na početku niti nije imala TikTok, morao sam objasniti što je to TikTok, zašto je dobar, kako ga mogu koristiti i u konačnici, kakve su njihove koristi od TikTok-a. Oni koji su poslušali, već sada imaju rezultate. A onda su automatski oni koji su imali rezultate krenuli pričati onima koji se još uvijek dvoume. Krenuo je proces lančane reakcije.

Što bi preporučio malim i velikim kompanijama kada bi one odlučile krenuti u kreiranje sadržaja na TikTok-u?

Prije nego što uopće krenu kreirati sadržaj, preporučio bih im da budu otvorenog uma i da prouče svoje niše na TikTok-u. Postoje opcije traženja gdje mogu pronaći neku sličnu nišu iz kakve oni dolaze. Neka tamo crpe inspiraciju. Neka se educiraju što je to TikTok i na koji način je on drugačiji od ostalih platformi. Nakon toga, mogu krenuti u kreiranje sadržaja. Ključno je i imati strpljenja. Rezultati se ne pojavljuju preko noći. Uz strpljenje i konstantu objavljivanja videa dolaze rezultati.

Koliko često bi bilo dobro objavljivati na TikTok-u i je li bitna kvaliteta ili kvantiteta?

Kombinacija jednog i drugog. Kroz kvantitetu dolazi i kvaliteta. Kvalitetu odlučuje publika. Možda nešto što je nama jako kvalitetno, publici uopće nije zanimljivo. Kroz kvantitetu dobivamo analizu tržišta gdje vidimo što je ljudima zanimljivo i što prolazi kod njih. To bi bila neka strategija.

Kako TikTok može postati marketinški alat?

TikTok već jest marketinški alat. Prije svega, omogućuje velik broj pregleda, može se povezati s publikom i logično da uvijek takav način rada i funkcioniranja, dolazi do raznih rezultata, odnosno točnije prodaje.

Što bi preporučio pojedincima koji bi krenuli u smjeru kreiranja sadržaja na TikTok-u?

Prije svega treba napomenuti da to većina ne može raditi. Ali ne zbog toga što nisu sposobni za to, nego ih ne zanima. Kreiranje sadržaja na TikTok-u te treba zanimati i trebaš to shvaćati kao posao. Nije to samo uzeti u ruke mobitel ili kameru pa objaviti. Onaj tko to odrađuje na ovaj način odustane vrlo brzo. Čak ne može niti prvi video snimiti jer se zgrči. Prije svega treba vidjeti ako te to uopće zanima. Ako je odgovor „da”, onda trebaš vidjeti što želiš postići od toga i u kojem smjeru krenuti. Ono što je važno napomenuti, treba imati pozitivan pristup. Na Instagram-u se možeš izvući s filterima i fotošopirati stvarnost, no na TikTok-u nema laži. Preko videa se odmah osjeti energija pojedinca. Ako imaš nešto što te zanima, hobi u kojem želiš uspjeti, drži se toga. Educiraj se, dokumentiraj svoj proces napretka i postepeno će doći rezultati.

Koje se greške najčešće rade kada netko otvori profil na TikTok-u?

Najčešće je da uopće ne prouče TikTok. Prvo treba proučiti, a drugi korak je testiranje što pojedince zanima i to snimati. Prepravljati, biti bolji i svaki dan se truditi napraviti još bolji video od onog jučer. Naravno, i biti konzistentan. Zasukati rukave i raditi danima, tjednima, mjesecima. Moraš voljeti snimati i posao kojim se baviš, da bi to radio stalno.

Bio si i najmlađi govornik na Weekend Media Festivalu. Govorio si o utjecaju influencera. Kakvo ti je bilo to iskustvo?

Bilo mi je super. Već se neko vrijeme pojavljujem na konferencijama, panelima, edukacijama… Weekend Media Festival bio mi je velik izazov, osobito što sam tamo bio najmlađi govornik. Uspješno je prošlo i prezentirao sam sve što sam naumio. Publika je zadovoljna s onime što je od mene dobila. Ujedno, tada je publici prvi puta javno i otvoreno predstavljen TikTok u poslovne svrhe. To je bilo novo iskustvo za sve one koji nisu ni shvaćali što je TikTok. Možemo reći da su dobili kuharicu.

Svatko od nas je influencer. I ti si influencer jer „influencaš” svoju kolegicu na poslu ili doma roditelje kad im kažeš nešto. Jedino što danas, kada netko kaže „influencer”, povežeš to s osobom koja ima puno pratitelja na društvenim mrežama. Gledam to na sljedeći način: influencer je svatko od nas. Svatko utječe na neki način. Na osobama koje imaju veći broj pratitelja na društvenim mrežama velika je odgovornost da „influencaju” pozitivno, motiviraju druge i inspiriraju. Često se znaju pojaviti ljudi koji promoviraju negativne stvari i na taj način osobe koje ih prate misle da trebaju raditi takve stvari da one isto postanu popularne. Trebamo pomoći drugima i proširiti dobre stvari.

Nedavno je objavljena i prva knjiga o TikTok-u, a ti se spominješ u njoj. O čemu je točno riječ?

Knjiga ukratko objašnjava što je TikTok i kakva je to društvena mreža. Ima nekoliko različitih statistika vezanih za TikTok, a cilj knjige je na jednom mjestu dati pregled stvari koje trebamo znati o TikTok-u. Opisuju se izrazi koji se koriste na TikTok-u, spominju se popularni kreatori u našoj regiji ili globalno… Sve u svemu, zanimljiva knjiga.

Što je najvažnije što si naučio na TikTok-u?

Najvažnije mi je da budem iskren i da otvoreno pričam o svemu. Na taj način promoviram pozitivne stvari i pokazujem ljudima da sam i ja običan čovjek kao i svi oni. Nisam ni po čemu specifičan. Imam svoje mane i propuste, ali i vrline. Želim korisnicima pokazati da velikim trudom i radom u nečemu što volim mogu postići rezultate. Na kraju se sve sazna i zna. Nema laganja. Osoba mora biti otvorena, iskrena i htjeti dobre stvari. Tada će jedino dugoročno uspjeti. Na lažima i dramama, ljudi imaju kratkoročne rezultate. Ako želiš dugo biti u tom poslu, stvarno se moraš zbližiti s publikom i biti iskren, htjeti pomoći.

Čime se baviš u slobodno vrijeme?

U slobodno vrijeme treniram i sviram klavir.

Koji su ti planovi za budućnost?

Nastaviti raditi stvari koje volim i postepeno biti sve bolji u njima. Što god to bilo. Danas je to TikTok, za nekoliko godina će biti nešto drugo pa nešto treće. Želim pronalaziti stvari koje su mi zanimljive, proučavati ih i biti bolji kao osoba. I to raditi konstantno iz dana u dan.

Tekst: Lidija Balog

Komentari