Ana Šimunović: ‘PFF je oduvijek bio festival publike’

Što sve stoji iza branda Pulskog filmskog festivala doznajte u ekskluzivnom intervjuu sa glasnogovornicom PFF-a Anom Šimunović.

439

Danas je već treći dan Pulskog filmskog festivala. Manifestacija se zahuktala, publika zadovoljno dolazi i odlazi s filmskih projekcija, izložbi i radionica… Pula po 63. put živi film.

Kako bi tako veliki projekt mogao zaživjeti i (p)ostati prepoznatljiv, što na domaćoj sceni, a što na onoj međunarodnoj, uvelike je zaslužan PR tim, odnosno svi oni ljudi koji danonoćno rade i komuniciraju s publikom i ostalim javnostima kako bi stvorili i zadržali brand manifestacije koju je prošle godine posjetilo oko 72 tisuće ljudi, ili čak 160 tisuća onih koji gledaju filmove u Puli ako pridodamo i one koji su u protekloj godini gledali filmove u Kinu Valli.

Jedna od tih vrijednih, neumornih ljudi je i Ana Šimunović, komunikacijska savjetnica, trenerica za javni i medijski nastup, certificirani CIPR i HUOJ stručnjak za odnose s javnošću te ujedno i glasnogovornica Pulskog filmskog festivala.

Saznajte što sve stoji iza branda Pulskog filmskog festivala u ekskluzivnom intervjuu sa simpatičnom Anom.

***

Ove je godine prijavljen rekordan broj filmova na Pulskom filmskom festivalu, čak 105 u hrvatskom programu. Kako to komentiraš?

To je izrazito veliki broj prijavljenih filmova. Prije svega, Pulski filmski festival je festival nacionalnog filma, ali je isto tako i više od samog filma. Festival ima svoju 63 godine dugu tradiciju i njegov značaj na festivalskom filmskom nebu je stvarno neupitan. Za PFF se itekako zna izvan granica ne samo Hrvatske i regije, već i šire. Međutim, koliko god je prepoznat kao mjesto gdje je čarobno gledati filmove toliko na njegovu tradiciju i vrijednost treba podsjećati ljude.

Na koji način komunicirate s publikom i zašto je to važno?

ana-pffelfi-facebook
Foto: Facebook

Od samog svog nastanka PFF je bio festival publike, a potom naravno i festival struke. Nama je izrazito važno kako ćemo komunicirati s publikom. Svake godine nam je glavni cilj učiniti publiku našom glavnom i najvećom festivalskom zvijezdom. Sve aktivnosti usmjeravamo ka tome da što više uključimo publiku, da aktivno sudjeluju u samom festivalu, u njegovoj kreaciji, njegovoj provedbi te da budu naši posjetitelji.
Prošle godine smo ih uključili na način da su mogli kreirati slogane koji su nosili festival, a ove godine smo ih odlučili nagraditi. Naime, pozivamo ih da rade PFFelfije – to su selfiji/fotografije sebe kao publike PFF-a s nekim od obilježja našeg vizualnog identiteta. Potom te PFFelfije moraju objaviti na Instagramu pod hashtagom – #pulafilmfestival, a mi ćemo ih učiniti festivalskim zvijezdama dijeljnjem njihovih PFFelfija na našim društvenim mrežama – Facebooku i Instagramu.

Na koji ste još način uključili svoju publiku u Festival?

Pula zaista živi film. Od Trga Portorata gdje je smješten naš screen na kojemu se stalno vrte najave filmova, kratki filmići i fotografije, do svih punktova na Giardinima u centru grada. Prošle smo godine odlučili konferencije za medije održavati na otvorenom, na Giardinima, tj. na središnjem šetalištu Pule. Nismo htjeli da te konferencije budu samo za uski krug novinara i filmske ekipe – htjeli smo da bude otvoreno za ljude, da ljudi mogu čuti što im filmaši imaju za poručiti, da se ljudi mogu fotografirati s filmskim zvijezdama ili zatražiti autogram. S druge strane, filmski djelatnici su prošle godine bili oduševljeni tom idejom jer i njima nedostaje taj direktni kontakt s publikom.

Što misliš o hrvatskoj kinematografiji?

Mislim da su naši filmovi odličan odraz kretanja u društvu. Kao sociologinja po struci, volim pratiti i osjetiti puls, ono kako filmski svijet doživljava određenu hrvatsku problematiku, bez obzira na to ako se radnja filma događala u prošlosti ili je aktualna.

anasimunovic1

Kakve filmove osobno voliš gledati?

Osobno, ono što volim gledati su filmovi kakve bira naš Umjetnički savjet za međunarodni program. To su većinom europski filmovi ili Sundance tip filmova – ja to volim zvati indie filmovima (smijeh) koji nemaju tako glamuroznu produkciju i neki veliki budžet, a opet imaju izraženu umjetničku crtu. U zadnje vrijeme, moram priznati, jako puno pratim serije. Ima zaista puno izvrsnih serija koje isto tako sežu u taj art oblik izražaja.

Možeš li nam kao sociologinja reći koliku ulogu ima publika u odabiru kakvi će se filmovi snimati i pratiti u Hrvatskoj?

Moje mišljenje je da su filmaši i filmovi kakve oni snimaju zapravo odraz našeg društva i razmišljanja u društvu. Kao promatračicu, društvenu kritičarku i sociologinju, veseli me što se pojavila jedna nova snaga koja snažno prodire u filmski prostor, a možemo ju vidjeti i kroz naš festival jer smo pokrenuli studentski program u kojemu prikazujemo filmove studenata. Primjećujem kako su neki drugi žanrovi, osim ratnih filmova, došli u prvi plan, ili su barem jači i prisutniji od onih koji su obilježili našu povijest 1990ih.

Ana, hvala ti puno na ovom razgovoru.

Hvala i tebi. Dođite svi na Pulski filmski festival!

anasimunovic2

Komentari