Gotovo 80 posto novogodišnjih dijeta ne uspije: Liječnica otkrila glavne razloge zašto

2
dijeta

Jeste li se zakleli da ćete poboljšati svoju prehranu i zdravije se hraniti 2022. godine?

Pa, ne želimo biti negativni, ali tužna vijest je da većina ljudi koji donose ovu novogodišnju odluku ne izdrže ni dva mjeseca, a kamoli godinu. Prema US News & World Reportu, stopa neuspjeha novogodišnjih odluka je oko 80%, a većina ih izgubi odlučnost do sredine veljače.

Pa zašto se naše najbolje namjere za novu godinu ne zadrže? Je li to šire pitanje s prolaznom prirodom mentaliteta nova godina-nova-ja i nedostatkom održivosti? A zašto su promjene prehrane tako teške za nastavak?

‘Čak i uz najbolje namjere, novogodišnje odluke o prehrani imaju nepouzdane rezultate’, kaže dr. Alona Pulde iz Lifesuma. “Shvaćajući zašto odluke o dijeti ne uspijevaju, možemo se oduprijeti iskušenju da podlegnemo pritisku i umjesto toga izgradimo održive prehrambene navike 2022. koje zapravo funkcioniraju.”

Dr. Pulde je podijelila svoje razloge zašto 80% novogodišnjih odluka o prehrani propadne do veljače – i kako možete izbjeći iste zamke:

Zanemarujemo biološke nagone

Tijekom blagdana normalno je i lijepo prepustiti se svojoj hrani, a često se oslanjamo na novogodišnje odluke kako bismo poništili svoje prehrambene navike. “Ali programirani smo da tražimo gustoću kalorija, često s ultra-prerađenom hranom, koja održava visoke kalorije, ali eliminira vlakna i vodu potrebne da se naš sustav zasićenja isključi“, kaže dr. Pulde.

“Kao rezultat toga, previše jedemo visokokaloričnu hranu s visokim udjelom masti, što podiže prag onoga što smatramo zadovoljavajućim. Na Novu godinu osjećamo se ograničeno, zakinuto i tjeskobno.”

Fokusiramo se na vanjske čimbenike

“Uobičajene novogodišnje odluke, poput mršavljenja ili želje za više novca, ograničene su jer zanemaruju naše unutarnje potrebe”, dodaje. “Mršavljenje je jedan od načina da zadovoljimo našu potrebu za zdravljem, ali ne ako se to čini na nezdrave načine, npr. lišavanja i ograničenja. Ključno je definirati što nam stvarno treba, kako zadovoljiti te potrebe i koje su najodrživije.”

Mi to radimo sami

Promjena je teška, još više kada je pokušamo sami ostvariti. “Putovanje zajedno s članom obitelji ili prijateljem povećava uspjeh provedbe održivih promjena jer možete redovito pratiti i izvješćivati ​​o napretku”, kaže dr. Pulde. “Korištenje aplikacije za praćenje hrane također može biti od koristi.” Dr. Pulde kaže da je izgradnja održivih prehrambenih navika u 2022. način života u kojem možete uživati ​​i održavati ga, ali mu morate pristupiti na pravi način.

“Umjesto brzog rješavanja problema u siječnju, neka zdrave prehrambene navike budu tema za godinu dana”, kaže ona.

Dr Pulde je podijelila svoje najbolje trikove koji će vam pomoći da izgradite i održite prehrambene navike 2022.:

Pronađite svoje ‘zašto’

“Obično se fokusiramo na ono što, a ne zašto, želimo nešto promijeniti”, objašnjava ona. “Ono “što” je samoograničeno i izazovno u vrijeme stresa i bolesti. Poznavanje i povezivanje s našim „zašto“, te uspostavljanje strategija koje najbolje pomažu u ispunjavanju tih potreba, povećava našu sposobnost dugoročnog uspjeha.”

Usporite

Primamljivo je zaroniti odmah čim počne Nova godina, ali dr. Pulde kaže da je zapravo korisnije napraviti postupne promjene. “Nemojte težiti 100% 1. siječnja”, kaže ona.

“Postepene promjene tijekom tri mjeseca do godinu dana najbolji su način za održavanje zdravih prehrambenih navika. Gubitak od 10 kg u 10 dana samo da bi se vratilo 20 nije održivo. Umjesto toga, što ako izgubimo 1 kg svakih 10 dana na način u kojem možemo uživati ​​i održati ga?”

Na primjer, dr. Pulde kaže da ako pokušavate uključiti više biljnih obroka kako biste pomogli svojim ciljevima mršavljenja, promijenite doručak tako da bude biljni, imajte ponedjeljke bez mesa ili odaberite lokalno i sezonsko voće i povrće za sljedeća tri mjeseca.

“Stvorite male promjene koje možete ugraditi u svoj život, umjesto da mijenjate sve odjednom.”

Posvetite se zajednici

“Prije nego što napravite promjenu, pozovite prijatelja ili člana obitelji da putuje s vama”, kaže dr. Pulde. “Neka bude zabavno, pronađite načine da jedni druge smatrate odgovornima i uključite prijateljsko natjecanje ako je to vaša stvar.”

Definirajte konkretne ciljeve

Dr. Pulde kaže da što ste konkretniji u definiranju zašto i što želite promijeniti, to će biti veća stopa uspjeha. “Navedite što više detalja i uključite pripremu u svoje planiranje”, predlaže ona.

“Koje stvari morate postaviti prije nego što pokušate ostvariti svoje ciljeve? Izrada planova obroka i popisa za kupnju pomažu u promjeni prehrambenih navika, a izrada proračuna pomaže u upravljanju vašim financijama.”

Planirajte se vratiti u vagon

Dr Pulde kaže: “Ometanja, razočaranja i neuspjesi dio su života. Trebali bismo očekivati ​​da ćemo “pasti s vagona” u nekom trenutku ili nekoliko točaka tijekom godine. Uspjeh nije u izbjegavanju ovih situacija, već u planiranju za njih. Dakle, dok planirate što i zašto, uključite i kako. Kako ćete se vratiti na pravi put? Koji su neki od koraka koje ćete poduzeti da se vratite svojim ciljevima?’”

Izvor: Metro

L.B.

Komentari