Fitness stručnjakinja upozorava na opasnosti koje stoje iza izazova i trendova na TikTok-u

137
vježbanje

Nedavna studija pokazala je da manje od petine (20%) fitness influencera ima kvalifikacije što otežava odabir savjeta za fitness.

Želeći saznati više, Live Football Tickets pokušao je saznati koji bi trendovi fitnessa na TikTok-u zapravo mogli biti loši za vaše zdravlje i kako znati koje je savjete sigurno slijediti unutar neodoljivog algoritma društvenih medija. Live Football Tickets također se udružio s fitness trenericom Donnom Callander, koja daje stručne komentare o popularnim fitness trendovima, kao i savjete onima koji razmišljaju o novom planu fitnessa.

5 TikTok fitness trendova koji mogu biti štetni za vaše zdravlje

1. 75 Hard Challenge

75 Hard Challenge je osvojio TikTok s više od dvije milijarde pregleda pod #75HardChallenge hashtagom, s obećanim dobrobitima za fizičko i mentalno zdravlje kroz praćenje postavljenih pravila izazova.

Izazov podrazumijeva pridržavanje plana prehrane koji odgovara vašim ciljevima, izbacivanje alkohola i cheat obroka, dovršetak dva treninga od 45 minuta, ispijanje galona vode i čitanje 10 stranica knjige svaki dan. Iako bi ovaj režim mogao pomoći u izgradnji pozitivnih navika za mentalno i fizičko zdravlje, njegova učinkovitost i sigurnost ugroženi su ako planovi prehrane i planovi vježbanja nisu prilagođeni potrebama pojedinca.

Trenerica fitnessa, Donna Callander kaže: “Pozitivna strana je to što je potreban oko 21 dan da se stekne navika, tako da u teoriji ovdje možete steći neke pozitivne navike, a to kombinira zdravlje, tjelovježbu, rast i svjesnost. Međutim, koji je krajnji cilj? Što je dijeta? Kako je ljudi biraju? To je opasan put jer ljudi biraju nešto kako bi promijenili svoju hranu ili svoj režim vježbanja na temelju društvenih medija, a ne na temelju toga je li to ispravno za njih.”

2. 30-day Gallon Water Challenge

Cilj ovog TikTok zdravstvenog trenda koji je skupio više od 14 milijuna pregleda je popiti galon (4,5 litara) vode svaki dan tijekom 30 dana. Dok mnogi tvrde da su prednosti manje nadutosti, sjajna koža i povećana razina energije, sigurnost ove količine vode vrijedi razmotriti.

Callander kaže: “Važno je piti vodu kao dio zdrave prehrane i izbjegavati modne hirove i izazove osim ako se niste posavjetovali sa svojim liječnikom, jer iznenadno dodavanje previše bilo čega vašem tijelu bez uravnoteženja stvari može imati posljedice. Dok je dehidracija obično češći problem, hiperhidracija ili prekomjerna hidracija mogu jednako uzrokovati probleme kao što su mutno razmišljanje, mučnina i povraćanje, slabost mišića, spazmi ili grčevi i glavobolje.”

3. Dry scooping pre-workout powder

Dry scooping pre-workout powder brzo je postao trend na TikTok-u i ima više od 8 milijuna pregleda, a ljudi vjeruju da može pomoći da se brže upije u njihov sustav, nudeći još veća poboljšanja njihove izvedbe vježbanja. Međutim, rizici mogu uključivati gušenje i poteškoće s disanjem, kao i teže ishode kao što je abnormalno ubrzan rad srca zbog pretjeranog unosa kofeina.

Callander komentira: “Koliko ja znam, nema stvarnih koristi od toga. Obično gledate videozapise onih koji ga pokušavaju završiti u napadima kašlja, što se obično svodi na to da su ga slučajno progutali. To je nešto što je važno za lajkove ili praćenje na TikTok-u, za razliku od nečega što bi opći ljudi trebali isprobati.”

4. Izazovi posta

Većina izazova s postom na TikTok-u usredotočena je na povremeni post, za koji mnogi ljudi tvrde da ima brojne dobrobiti za zdravlje. Unatoč ovim tvrdnjama, važno je biti svjestan rizika koji su povezani s bilo kojim izazovom posta, budući da bilo koji oblik posta lišava tijelo određene količine hranjivih tvari na određeno vrijeme, što znači da je prijeko potrebno konzultirati se s liječnikom ili nutricionistom sudjelovati u ovome.

Donna Callander savjetuje: „Mnogi su ljudi koji se kunu u isprekidani post kao dio zdravog načina života, međutim nakon 28-dnevnog izazova kao što mnogi ljudi rade na TikTok-u znači, opet, da su pod utjecajem ljudi koji to rade, a ne jer im je to preporučio liječnik ili nutricionist. Jedna veličina ne odgovara svima.”

5. Trend jabučnog octa

Jabučni ocat je u trendu kao sredstvo za mršavljenje, smanjenje masnoće i smanjenje apetita. Međutim, brojna izvješća su izjavila da to zapravo nije korisno za mršavljenje, već dolazi s upozorenjima. Na primjer, jabučni ocat jako je kiseo, što može izazvati iritaciju ili oštećenje grla ako ga pijete često ili u velikim količinama.

Donna Callander kaže: “Postoji vrlo malo studija za koje sam svjesna da zapravo pokazuju vezu između jabučnog octa i gubitka težine. ‘Namijenjena’ je smanjenju apetita jer stvara osjećaj punije jer je octena kiselina kratkolančana masna kiselina koja se u vašem tijelu otapa u acetat i vodik. Mora postojati određeni postotak koji se nalazi u jabučnom octu na prvom mjestu kako bi se stvorio osjećaj sitosti, a šanse za to su malene.”

“Biti siguran na TikTok-u i svim drugim društvenim medijima osigurava da ste svjesni da su influenceri tu da rade upravo to – utječu i prodaju, to je njihov posao. Pokazat će vam rezultate prije i poslije izazova, na primjer, ali nemate pojma što rade izvan videa ili fotografije. Također postoji mnogo reklama za umjetnu inteligenciju na društvenim mrežama za razne izazove kao što je zidni pilates koji se trenutno čini vrlo popularnim i iako nema ništa loše u umjetnoj inteligenciji (zapravo kao marketinški stručnjak to pozdravljam), morate biti svjesni da rezultati koje oglas prikazuje nisu stvarna osoba pa usporedba može biti opasna. Moji glavni savjeti bili bi da se uvijek posavjetujete s liječnikom ili kvalificiranim nutricionistom prije nego započnete bilo kakav novi fitness izazov ili dijetu kako biste bili sigurni da je ono što ste odabrali pravo za vas. Imajte na umu da su influenceri i ljudi koji se bave izazovima tu da prodaju i da nikada nećete vidjeti potpunu sliku – stoga uzmite to u obzir prije donošenja bilo kakve odluke. I na kraju, pobrinite se da ako gledate oglase, ne padnete u zamku misleći da ćete dobiti iste rezultate koje pokazuje model umjetne inteligencije.”

Komentari