Da biste osvježili svoj optimizam, učinite ovih 7 stvari

23

Želite osvježiti svoj život. Protekla godina bila je iscrpljujuća. Ako ne za vas osobno, već za mnoge ljude oko vas, za mnoge svugdje: gubitak i tuga, financijske poteškoće, nezaposlenost, borba. Želite biti optimistični u pogledu onoga što nas čeka, ali ne znate što slijedi pa niste sigurni kako.

Također ste i malo uplašeni. “Otrovna pozitivnost” sada je stvar: ne želite biti jedan od onih neprosvijetljenih ljudi koji negativne osjećaje zalijepe lažnom, neumoljivom svjetlinom. Ali optimizam – realne raznolikosti – važan je jer podupire nadu. A to je posebno važno sada dok se pokušavamo preorijentirati na tragu (nadamo se) globalne pandemije, dok se prilagođavamo novim načinima življenja, masovnim promjenama.

Kako osvježiti optimizam – na pametan način?
Optimizam “bez obzira na sve” sprečava nas da sagledamo stvarnost života kakav je sada. Uskraćuje nam priliku da osjećamo / obradimo osjećaje što je važno za naše emocionalno zdravlje. No, imati (realnu) optimističnu zadanu postavku korisno je jer nam omogućuje da se praktički nosimo s poteškoćama koje su pred nama, dok istovremeno planiramo bolju budućnost. A to podstiče nadu, što znači da očaj ne dobiva mjesto za glavnim stolom. Evo nekoliko ideja koje će vam pomoći.

1. Zamijenite razmišljanje akcijom.
U proteklih smo godinu dana užasno puno razmišljali – o svijetu, našem životu, svemiru, budućnosti. Čak su se i ljudi koji ne vole filozofirati, zagledali u nebo, pitajući o čemu se radi. Dobro je razmišljati o svom životu i izborima, ali prekomjerno razmišljanje je spirala prema dolje koju je teško slomiti. Poduzimanje radnji najjednostavniji je način da iz glave uđete u svoje tijelo, da svoje misli odvučete na zdravije mjesto. Evo ipak upozorenja: ravnomjerna akcija bolja je od lude zauzetosti.

2. Provedite jedan dan bez prigovora.
Izazovite sebe. Bez prigovora – ne u vezi s partnerom, djecom, šefom, prijateljima, poslom, putovanjem na posao, vijestima, ekonomijom, vođom svoje zemlje, vođom tuđih zemalja, činjenicom da ste zaboravili dobiti jednu stvar zbog koje ste išli u supermarket. Svi smo izbacili previše negativnosti u svijet. U redu je imati teške osjećaje, ali ne trebamo reći SVE naglas. Ili barem moramo imati na umu kako naše riječi utječu na druge.

3. Cilj vam je podići tuđe raspoloženje.
Ovdje se ne radi o razgovoru s nekim tko se bori u pozitivnom prostoru. To je dosadno, a često suprotno od korisnog. Samo učinite nešto lijepo za nekoga. Ili ih nazovite. Ili pošaljite tekstnu poruku. Bilo što – sve dok je to više od razmišljanja o njima.

4. Recite “kako” umjesto “ne može”.
Umjesto da samo odbijete nešto poduzeti ili napraviti, zapitajte se „kako“ bi se to moglo učiniti. Radeći na rješavanju problema uvijek se osjećate bolje jer to pozitivno angažira vaš um. Pogotovo ako stvarno nešto riješite.

5. Gurnite dnevnik zahvalnosti u stranu i učinite to.
Dnevnici zahvalnosti sjajni su i dobro dokumentirani kao način za pomoć u obradi kaotičnih / negativnih misli i poboljšanju raspoloženja. Ali oni se ponavljaju i to nas sprječava da upijemo njihovu vrijednost. Na kraju svakog dana, samo zapišite jednu stvar koju ste vidjeli, jednu stvar što ste učinili, jednu stvar što ste čuli. (Ovo je vježba Mindfulness Made Simple koja vas zadržava u sadašnjosti.) Kad se osvrnete na tjedne unose, vidjet ćete neobičnu zbirku slučajnih “stvari” zbog kojih ćete se nasmiješiti.

6. Prvo, potražite dobro u nekome.
Ljudi nas izluđuju. No, prije nego što počnete sa svim razlozima zbog kojih vas živciraju, potražite dobro u njima. Ima dobrog u (gotovo) svima. Samo nađite jednu cool stvar. A ako to stvarno ne možete, pogledajte oko sebe. Na svijetu se može pogledati puno nevjerojatnih stvari. Ako se uvježbate da ih primijetite.

7. Budite ovdje, odmah sada.

Sada je jedino što stvarno imamo, pa je važno da ga dobro koristimo. Šta radite sada? (Ili odmah nakon što ste ovo pročitali?) Podignite toplinu na sebe: je li to mjesto u kojem biste trebali uložiti svoje dragocjeno vrijeme i energiju? Je li to najbolje što možete učiniti?

Izvor: Medium

Komentari