Borite se s gubitkom kilograma? Ako ste nižeg rasta bit će još i teže! Imamo rješenje!

Autorica koja nema više od metar i šumske jagode saznala je što trebate znati o gubitku kilograma ako ste niži!

104

Gubitak težine je težak. Ali, nekim je osobama teže nego drugim zbog raznih čimbenika: dobi, razine aktivnosti, hormona, početne težine, uzoraka spavanja i da – VISINE.(zaprepaštenje!!!)

Vjerojatno ste čuli da je ljudima koji su niži teže izgubiti na težini, bez obzira na to s kojom kilažom se bore. Možda ste čak i doživjeli ovo iz prve ruke. No, je li stvarno teže ili se samo tako čini? Jer opet, gubljenje težine nije lako, to svi znamo. A ako stvarno je tako, zašto, i što učiniti?! Neki stručnjaci posvetili su vrijeme (za dobrobit čovječanstva) i otkrili što se sve krije iza ovog neobičnog fenomena.

Činjenica ili mit: je li nižim ljudima teže izgubiti na težini?

Dakle, da riješimo to odmah u startu: “Nažalost, istina je da niže žene moraju smanjiti unos kalorija da bi smršavile od svojih viših prijatelja, pod uvjetom da su svi ostali čimbenici jednaki”, kaže dr. Luiza Petre, certificirani kardiolog koja se specijalizirala za mršavljenje. „Drugim riječima, surova stvarnost je da čak i ako imate istu razinu aktivnosti i istu razinu ukupnog zdravlja, vaš viši prijatelji će moći više jesti i još uvijek lakše gubiti na težini od vas“.

Razlog za to je zapravo prilično jednostavan: “Što više mišićne mase imate, to brže funkcionira vaš metabolizam. Viši ljudi imaju više mišićne mase jer su rođeni s njom – duže noge znače više mišića itd.”, objašnjava Shari Portnoy, registrirani dijetetičar. Vaša mišićna masa utječe na vašu bazalnu brzinu metabolizma (BMR), koja određuje koliko kalorija vaše tijelo gori u mirovanju. Što više mišića imate, to će vaš BMR biti veći, i više ćete moći jesti. Naravno, i ovdje je važna razina aktivnosti, ali u osnovi, što je vaš BMR viši, to manje posla morate obaviti kako biste izgorjeli unesene kalorije.

Portnoy kaže da prema njenom iskustvu, niži ljudi imaju općenitu tendenciju da otežano gube višak kilograma. Sa što manjim viškom kilograma počnete to je teže izgubiti ga. Npr. osoba od 150 kg brže će(ne nužno i lakše, i tu ima mučenja i to puno) izgubiti onaj veći dio suvišnih kilograma. Dok će osobe koje pokušavaju ostati bez 5 do 10 kg viška raditi jednakim intenzitetom i gubiti te kile puno sporije.

Osim toga, “niže osobe koje pokušavaju zadržati svoju težinu često se nađu s neusklađenim partnerima na obroku“, primjećuje dr. Petre. Na primjer, ako ste visoki 160 cm i vaš najbolji prijatelj od 180 cm želi podijeliti kolač od sira za desert, te dodatne kalorije mogu spriječiti održavanje deficita kalorija koji vi trebate da bi izgubili na težini.

Dakle, niski smo pa teže mršavimo. I što sad?

Da – niži ljudi moraju jesti manje od viših ljudi da bi općenito smršavili. Ali visina nije jedini faktor koji određuje koliko kalorija dnevno trošite. Navike spavanja, genetika, hormonsko zdravlje, tjelovježba i prehrana također igraju ogromnu ulogu, kaže dr. Petre.

Jedan od primarnih načina na koji možete povećati vaš metabolizam je vježbanje, a to je jedno područje u kojem kraći ljudi mogu imati prednost. “Manja osoba ima niže kalorijske potrebe, ali također može brže spaliti kalorije od viših osoba radeći istu vježbu”, ističe Tracy Lockwood Beckerman, interni registrirani dijetetičar u Betches Media. Na primjer, ako kraća osoba hoda milju, oni moraju napraviti više koraka kako bi prošli tu milju, dok viša osoba radi manje koraka i jednostavno ne ulaže isti napor.

Par savjeta za gubitak na težini za niže ljude

Dižite utege! “Ako ste niži, treninzi snage (dizanje utega, bilo koje vrste core vježbi, čak i kalistenika) pomažu u treningu snage i razvijanju što veće količine mišićne mase, što zauzvrat gori više kalorija”, kaže dr. Petre.
adults-athlete-barbell-1566414

Prepoznajte znakove gladi. “Iako niže osobe ne bi trebale jesti onoliko koliko više, oni također ne bi trebali imati tolike potrebe za hranom “, kaže Beckerman – iako razina aktivnosti igra ulogu u apetitu.” Vaše tijelo zna što mu je potrebno, vjerujte mu!” Često nam se čini da smo gladni iako to zapravo nismo.

Probajte što češće brojati kalorije. Ovaj svajet treba uzeti s oprezom. Informirajte se kako se isparvno broje kalorije da ne biste pretjerali i opterećivali se više nego što ćete imati koristi od toga. Samo budite svjesni količine kalorija koje unesete tijekom dana i nastojte se držati nekog stalnog broja.

Razgovarajte s stručnjakom. “Razgovarajte s registriranim dijetetičarom ili zdravstvenim stručnjakom prije nego se usporedite sa svojim dugonogim prijateljem koji izgleda da može skinuti tih 5 kila u trenu”, predlaže Daniels. Ne samo da će vam oni moći pomoći dobiti ispravni pristup mršavljenju, nego će vjerojatno imati i neke sugestije o tome kako možete najbolje iskoristiti svoj BMR.

Komentari