Bijeg od stvarnosti – fenomen romantičnih božićnih filmova

31
refinery29.com

Hallmark Channel je iz sezone u sezonu sve popularniji među gledateljima. Riječ je o programu kojeg prati više desetaka milijuna ljudi. U 2019. godini ruše sve rekorde, a s božićnim filmskim programom krenuli su ranije nego ikada, 25. listopada i s 40 milijuna gledatelja koji su dosad već pogledali barem jedan film iz ponude.

I druge su TV kuće, poput Netflixa, počele slijediti primjer Hallmarka i ”izbacivati” vlastite božićne filmove, no Hallmark je u ovoj kategoriji ipak bio i ostao nepoljuljan.

Buzzfeed je u razgovoru s obožavateljima i članovima Facebook grupe Hallmarkies došao do očekivanih zaključaka o tome u čemu se krije tajna uspjeha tih filmova.

”Teme nisu političke. Riječ je o nečemu što baš svi mogu gledati, biti sretni i zaboraviti barem nakratko na svijet koji ih okružuje.”

Korisnici se ujedno, kako to već obično biva u Facebook grupama, povezuju i na temelju osobnih problema koje međusobno dijele kao što su nošenje sa zdravstvenim ili privatnim proteškoćama, a osim savjeta koje si daju pritom im dašak nade i radosti svakako donosi upravo ovaj tip filma oko kojeg su se okupili.

”Ljudi se žele osjećati dobro. Potrebna im je pozitiva”, izjavila je Michelle Vicary, izvršna producentica kompanije u čijem se vlasništvu nalazi Hallmark Channel. ”Danas imamo toliko serija koje su mračne, kontroverzne i – fantastične, no ljudsko iskustvo obuhvaća širok spektar i stvari nekad mogu ispasti posve u redu. Život može biti i dobar i pozitivan, a ne samo mračan, a ljudi i to trebaju vidjeti. Naš program ljudima nudi sadržaj koji poručuje – Znate što, sve će ispasti dobro, vi ste dobro i život je dobar.” A brojnim je gledateljima očito potrebna upravo ta poruka.

Vicary se pohvalila i rezultatima o gledanosti – prošle godine u program Hallmarka uključilo se 85 milijuna ljudi, a danas su došli na pola te brojke već i prije kraja studenog. Većinu gledateljstva čine žene u dobi od 25 do 54 godine, no one nisu jedine. Osim toga, iz godine u godinu Hallmark snima sve više originalnog sadržaja. Ove godine ponudit će čak 24 vlastita nova filma.

Zanimljivo je i što je, zahvaljujući lojalnoj gledateljskoj bazi, određen broj glumaca praktički postao stalna postava u Hallmarkovim božićnim filmovima. Candace Cameron Bure, Autumn Reeser i Lacey Chabert su neka od tih imena. Upravo na božićnim filmovima one grade svoj osobni brand.

I dok se komičari šale na račun predvidljivosti ovakvih filmova, o njima se raspravlja u emisijama i snimaju se skečevi, to sve zapravo samo doprinosi njihovoj popularnosti.

Svi znaju što mogu očekivati – nema tu prevelikih iznenađenja. U gotovo svakom filmu upoznamo zaposlenu mladu ženu koja nema vremena za ljubav ili se oporavlja od nekog prethodnog razočaranja, no potom upozna nekoga tko je naprosto savršen za nju te nakon savladavanja nekih početnih prepreka, s njim živi sretno do kraja života. U nekim je filmovima produkcija nešto kvalitetnija nego u drugima, no sadržaj zaista baš i ne varira mnogo. No, ta predvidljivost milijunskom gledateljstvu očito ne smeta. Naprotiv, to je upravo ono što žele.

Operaterka hitne službe, 42-godišnja Jennifer Johnson, za Buzzfeed je podijelila svoje iskustvo s Hallmarkom: ”Posljednje što želim gledati kada dođem doma s posla je neka policijska ili detektivska serija. Toga se nagledam na poslu i dosta mi je stvarnosti.”

Jennifer je svjesna da su za nju božićni filmovi bijeg od stvarnosti, no to ne vidi kao nešto loše – naprotiv, kaže da je prilično sigurna da joj se i u stvarnom životu nedavno dogodila jedna lijepa ljubavna priča baš zato što je prepoznala u kolegi s posla ono nešto što gleda u svim tim filmovima. Doduše, njima se ipak nije dogodio happy end, no bilo je lijepo dok je trajalo.

”Hallmarkovi božićni filmovi uvijek sadrže snažan ženski glavni lik koji živi svoj život i nikad ne traži ljubav, no ona joj se na kraju uvijek dogodi. Osjećam da sam i ja takva. Hallmarkovi filmovi za mene su moderne bajke.” – kaže Jennifer.

Hrvatske Pepeljuge i Trnoružice vjerojatno su također već u velikom broju navučene na Hallmark, a kao zamjena im mogu poslužiti i naši tv-programi koji imaju običaj puštati takve filmove u ranim popodnevnim satima, pa ih ponovno reprizirati istoga dana nakon ponoći –  za razliku od prave Pepeljuge, čarolija ni tada ne mora nestati.

Komentari