Ako želite živjeti dulje, ovo je minimalan broj dana godišnjeg odmora koji si trebate priuštiti

97

Istraživanje Europskog kardiološkog društva govori da ako uzmete više od tri tjedna godišnjeg, možete živjeti dulje. Ova studija trajala je 40 godina i isprva joj je cilj bio ispitati rezultate zdravog života na rizik od razvoja srčanih bolesti. No, kada su znanstvenici pogledali podatke iz studije, saznali su kako je najvažniji pokazatelj dugovječnosti zapravo stres, prenosi Ordinacija.hr.

Na početku studije 1974. godine 1.222 muškarca srednjih godina podijeljeno je u dvije skupine. Jedna je skupina dobila usmene i pisane upute kako živjeti „zdravo“. Vježbali su, primali savjete nutricionista i savjete kako prestati pušiti te po potrebi lijekove za kolesterol i visoki tlak. Druga skupina služila je kao kontrolna skupina i tamo znanstvenici nisu intervenirali. Obje skupine su praćene pet godina i rizik od kardiovaskularnih bolesti smanjen je u grupi gdje su stručnjaci intervenirali, što i nije iznenađujuće.

1989. godine znanstvenici su otkrili kako je više muškaraca umrlo u skupinu gdje im je struka pomagala, nego u kontrolnoj skupini. Razlog leži u tome da su svi muškarci uzimali manje dana odmora. Dakle, muškarci iz interventne skupine uzeli su manje od tri tjedna godišnjeg i imali su 37 % veće šanse da umru od onih koji su uzeli više od tri tjedna odmora.

„Nemojte misliti da će vam zdrav način života nadoknaditi pretjerani rad i neuzimanje godišnjeg odmora. Odmori mogu biti dobar način za ublažavanje stresa“, rekao je Timo Strandberg, vodeći autor studije.

Isto tako, psihologinja Kristina Bačkonja za Ordinacija.hr savjetovala je što će pomoći pri povratku s godišnjeg na posao. U nastavku vam donosimo njezine savjete:

  • Da bi povratak u realnost poslije odmora bio lakši, možda bi bilo dobro započeti s radom sredinom tjedna.Na taj način se postupno vraćamo obavezama, kraj tjedna je bliži pa je stoga i šok malo manji.
  • Iako ljudi vole iskoristiti i zadnji dan za boravak na moru, povratak na radno mjesto neraspakiran, umoran od puta i nepripremljen može biti prilično stresan. Kombinacija umora, nezadovoljstva i naglog skoka obaveza vjerojatno nije najbolji izbor za početak radnog tjedna.
  • Bez obzira što ste se vratili u svakodnevnicu,ostavite malo vremena za sebe, za opuštanje, za stvari koje volite raditi. Iako je ponekad u zgusnutom rasporedu teško naći vreman za sebe, imajte na umu da je opuštanje čovjeku potrebno kao san ili zdrava prehrana. Svakodnevno opuštanje uz aktivnosti koje volite će smanjiti rizik od nastanka depresije, anksioznosti i razdražljivosti.
  • Iako je vaš ljetni godišnji odmor završio, imajte na umu da vam to nije zadnji odmor i da su to bila tek dva ili tri ljetna tjedna. Iduće ljeto će doći tek za godinu dana, no te ne znači da je i vaš idući odmor tako daleko.
  • Ono što uvijek možete jest planirati novi godišnji.Ako vas zamišljanje i planiranje novog godišnjeg odmora opušta, tada nemate razloga da isti ne planirate. U konačnici, pomisao da ćete ponovno na godišnji odmor može biti vaše svjetlo na kraju tunela.

Komentari