5 svakodnevnih navika zbog kojih brže starite

49

Starenje je najstrašnija transformacija s kojom se svi moramo suočiti u nekom trenutku svog života. Zato se odlučujemo za skupe proizvode za njegu kože i ljepotu kako bismo izgledali mlađe. Prosječna žena, na primjer, troši oko 313 dolara mjesečno samo na izgled, dok muškarci sa svoje strane troše oko 244 dolara u istom razdoblju.

No, više od onoga što trošite na kozmetičke proizvode, vaše svakodnevne navike utječu na vaše tijelo i zdravlje. Evo nezdravih svakodnevnih navika zbog kojih starite brže nego što je uobičajeno.

1. Za vrijeme spavanja legnete na bok
Većina odraslih se smjesti u krevet ne razmišljajući previše o tome u kojem položaju će ležati. To je toliko rutinska navika da se mnogi rijetko brinu oko toga kako to utječe na njihovo zdravlje.
Položaji za spavanje imaju jedan od najjačih učinaka na vaše tijelo, pogotovo ako su dosljedni.

U jednoj studiji, istraživači su otkrili da kompresija lica tijekom spavanja uzrokuje izobličenje lica kada ljudi spavaju na bokovima, što dovodi do stvaranja bora tokom vremena. „Bore za vrijeme spavanja nastaju kao odgovor na izobličenja nastala pri pritisku lica na bilo koju površinu za spavanje. Ove se bore s vremenom pogoršavaju zbog ponavljanja koje povećava brzinu starenja. ”

Također, jedno drugo istraživanje pokazalo je da su položaji spavanja uzrokovali različite linije lica, koje su glavni uzrok bora na licu. Ako ste primijetili kako se budite s naborima, linijama i borama na licu nakon spavanja u bočnom položaju, onda je to najvjerojatnije jedan od glavnih uzroka starenja na vašem licu. Spavanje na boku zgnječi lice u jastuk, uzrokujući bore. Bolji način da zaspite, odmorite se i probudite se osjećajući se mladoliko je spavati na leđima.

2. Ne koristite redovito kreme za sunčanje
Prekomjerna izloženost ultraljubičastim zrakama sunca povećava brzinu starenja za 80% jer vaše lice počinje pokazivati ​​intenzivne znakove poput bora, suhoće, opuštenosti i pjegave pigmentacije. Klinika Cleveland otkrila je da izlaganje suncu oštećuje stanice kože te uzrokuje da koža izgleda starije, naboranije i suše.

Korištenje kreme za sunčanje ne samo da štiti kožu od opeklina, već i usporava starenje.” Razmislite, istraživači su anketirali više od 900 ljudi u razdoblju od četiri godine. Rezultat je pokazao da ljudi koji prakticiraju korištenje širokog spektra krema za sunčanje (koji blokira i UVA i UVB zračenje) svakodnevno doživljavaju 24 posto manje starenja kože u usporedbi s onima koji kremu za sunčanje koriste s prekidima.

Zbog toga Američka akademija za dermatologiju preporučuje redovitu uporabu kreme za sunčanje jer blokira oko 20 posto sunčevih zraka koje utječu na kožu.

3. Konzumirate previše šećera
Možda ne znate, ali šećer može učiniti da brže starite. Zato je poželjno konzumirati ga umjereno za optimalno zdravlje.
Grupa istraživača 2013. je pogledala 602 fotografije ljudi s različitim razinama šećera u krvi i pokušala pogoditi njihovu dob. Općenito, otkrili su da su osobe s višom razinom šećera dosljedno izgledale starije.

“Naravno, ne možete se potpuno kloniti šećera. No ako to ne kontrolirate, s vremenom više šećera u vašem tijelu proizvodi vrlo specifične učinke starenja, uključujući bore i opuštenu kožu. ”

To se događa kroz proces koji se naziva “glikacija”. Tijekom tog procesa, šećer se pretvara u opasne slobodne radikale koji oštećuju stanice kože čime se ubrzava proces starenja. Posebno za žene, ovaj učinak postaje sve vidljiviji od 35. godine, prema British Journal of Dermatology

4. Uskratili ste si kvalitetan san
Spavanje je jako važno za um i tijelo. Nekoliko studija naglašava koliko je san važan za održavanje našeg tijela jakim. Ali većina ljudi ne spava dovoljno. Zapravo, 35% odraslih ljudi izvijestilo je da ne spava dovoljno. Drugim riječima, svaki dan imaju manje od 7 sati noćnog sna.

Ipak, Američka akademija za medicinu spavanja preporučuje između 7 i 9 sati sna po noći. Nepoštovanje ovog standarda može uzrokovati ubrzanje starenja. Među starijim odraslim osobama čak i jedna noć nedovoljnog sna može ubrzati starenje stanica tijela, pokazuje studija sa Sveučilišta California. “No puno više od spavanja, kvaliteta sna također je ključna za zdravije tijelo. Jer samo lišavanje kvalitetnog sna utječe na starenje. ”

U jednoj studiji koju je naručila Estée Lauder utvrđeno je da loša kvaliteta sna povećava starenje kože. Govoreći o rezultatu, dr. Daniel Yarosh, stariji potpredsjednik za Istraživanje i razvoj osnovnih znanosti, u tvrtki The Estée Lauder Companies rekao je:
Ovo istraživanje prvi put pokazuje da loša kvaliteta sna može ubrzati znakove starenja kože i oslabiti sposobnost kože da se popravi noću.

5. Previše ste izloženi elektroničkim uređajima
U ovom dobu većina naših poslova obavlja se putem interneta ili s ručnim uređajima. Na primjer, 60% ljudi provodi više od šest sati dnevno ispred digitalnog uređaja. To doista otežava bijeg od plavog svjetla u vašem okruženju. No, istraživanja pokazuju da plavo svjetlo može dovesti do promjena u stanicama kože, uključujući skupljanje stanica i smrt.

Zato dermatolozi upozoravaju na opsežnu izloženost visokoenergetskoj vidljivoj svjetlosti (HEV) koja se emitira s telefona, tableta ili ekrana računala jer uzrokuje oštećenje kože – i u konačnici dovodi do preranog starenja.

“Prema istraživanju, plavo svjetlo koje emitira naš elektronički uređaj prodire dublje u slojeve kože više od sunčevih UV zraka. Samo 60-minutno izlaganje dovoljno je da izazove probleme povezane s kožom. ”

Dermatolozi vjeruju da ćete, ako provedete četiri osmosatna radna dana pred računalom, biti izloženi istoj količini energije kao i 20 minuta na podnevnom suncu.

Ponavljajući se s vremenom, ovo izlaganje elektroničkim uređajima, zajedno s dnevnim izlaganjem suncu, može nanijeti štetu tijelu, čineći starenje mnogo bržim.

Starenje je neizbježan prirodni proces koji dolazi svima nama, ali možete si pomoći odgoditi ga tako što ćete unijeti sljedeće prilagodbe u svoj svakodnevni način života:
Pronalaženje pravog položaja za spavanje, po mogućnosti na leđima
Redovito koristite kreme za sunčanje
Odricanje šećera
Dovoljno i kvalitetno spavajte
Minimiziranje izloženosti elektroničkim uređajima.

Izvor: Medium

L.B.

Komentari