20 stvari koje možete činiti umjesto “scrollanja” po telefonu

64

Istraživanja pokazuju da većina ljudi provede cijeli mjesec godišnje na svom telefonu.
Ipak, promjena je moguća – samo je potrebno vrijeme i najodrživije je kada se radi postupno: prvo počevši od sitnih poboljšanja i s vremenom jačajući zamah i inspiraciju.

Evo 20 malih svakodnevnih navika s kojima možete početi odmah kako biste započeli proces trošenja manje vremena na telefonu.

#1. Držite se svojih planova

Pametni telefoni olakšavaju odustajanje. Uvijek možete unijeti izmjene u planove u posljednjem trenutku tako što ćete poslati brzu ispriku kada kasnite ili u potpunosti odustanete.

Pokušajte ispoštovati sastanke s voljenima. Držite se planova i poštujte vrijeme koje ste rezervirali da budete zajedno. Osim toga, držanje obećanja i obveza prema prijateljima i obitelji izgrađuje jače i pouzdanije odnose.

#2. Podijelite obrok bez telefona

Istraživanja pokazuju da sama prisutnost pametnih telefona čini razgovore plitkijim i smanjuje empatiju među prijateljima.

Umjesto da držite telefon pri sebi, kombinirajte kvalitetno vrijeme s hranjivim obrocima. Kušajte hranu i uživajte u društvu bez da vas ometaju zvučni signali, vibriranje i treptanje zaslona.

#3. Odmaknite se od društvenih mreža

Beskonačno scrollanje po platformi društvenih medija kao što je Facebook pametan je dio bihevioralnog dizajna koji je namijenjen da vas uvijek tapka. Ali samo zato što Facebook koristi otmjene algoritme da zadrži našu pozornost ne znači da ne možemo vratiti natrag.

U svojoj knjizi Indistractable, Nir Eyal nudi nekoliko alata protiv toga. Besplatno proširenje za web preglednik pod nazivom News Feed Eradicator za Facebook eliminira feed vijesti i zamjenjuje ga inspirativnim citatom.

#4. Uključite se u spontano čavrljanje

Mnogi će se danas obratiti SMS-u ili e-pošti kako bi izbjegli spontanost stvarnog razgovora. Ali istraživanja pokazuju da odabiranje SMS-a umjesto razgovora može oslabiti vaše odnose.

Pokušajte prihvatiti razgovor licem u lice. Često je neuredno, neugodno i puno tihih trenutaka, ali u tim se trenucima otkrivamo jedni drugima.

#5. Odaberite Zone-Out

Ispunjavanje gotovo svake slobodne sekunde pogledom na naše telefone ostavlja malo vremena za razmišljanje, duboko razmišljanje.

Umjesto da pijuckate beskrajni tok informacija, odlučite se dosađivati ​​na taj nemirni, introspektivni način. Pustite da vas vaše nasumične misli odvedu na mjesta na kojima možda niste bili dok ste se bavili reaktivnim razmišljanjem.

#6. Stvorite vrijednost prije nego što potrošite vrijednost

Internet je pun nevjerojatnih ljudi koji stvaraju sadržaj namijenjen motivaciji i inspiraciji, a vrlo je primamljivo započeti dan provjeravanjem najnovijih postova i ažuriranja drugih ljudi.

Ali na raspolaganju imamo samo ograničenu količinu pažnje.
Kao što Chris Bailey spominje u Hyper Focusu: “Stanje vašeg prostora pažnje određuje stanje vašeg života. Kada je vaš prostor za pažnju preopterećen, vi se, pak, osjećate preplavljeno. Kada je vaš prostor za pažnju jasan, vi se također osjećate jasno. Što urednije održavate svoj prostor pažnje, to jasnije razmišljate.”

#7. Kupite budilicu

Plavo svjetlo kasno navečer kvari naš tjelesni sat i trenutačni pogled na telefon ujutro stavlja naš mozak u stanje visoke pripravnosti. Zato izbacite svoj telefon iz spavaće sobe i zamijenite njegovu praktičnu funkciju staromodnom budilicom.

#8. Ostavite telefon na vratima kupaonice

Iako je možda zabavno ubiti vrijeme scrollanjem po Instagramu ili provjeravanjem Youtubea dok obavljate stvari na WC-u, korištenje pametnog telefona na WC-u ima neke neugodne posljedice po vaše zdravlje.

Britansko istraživanje pokazalo je da je prosječni pametni telefon prljaviji od WC daske.
Učinite li uslugu, svom umu i ljudima koji traže da posude vaš telefon i ostavite telefon na vratima kupaonice.

#9. Očistite svoj online “dom”

S vremenom je većina nas skupljala ekran za ekranom netaknutih aplikacija koje sada začepljuju naše telefone.
Izbrišite aplikacije koje vam više ne služe i preuredite ih u korisne kategorije. Na taj ćete način biti više usmjereni kada otvorite telefon i brže pronađete ono što tražite, izbjegavajući mogućnost da vas druge aplikacije ometaju.

#10. Odaberite Loše korisničko iskustvo

Za razliku od aplikacija, mobilna web-mjesta su daleko manje glatka jer programeri imaju manje slobode da za vas kreiraju iskustvo koje izaziva ovisnost. Kako je Armardeep Parmar napisao u svom članku: “Ako želite manje vremena provoditi na svom telefonu, odaberite lošije korisničko iskustvo.”

Svatko tko je koristio Instagram putem svog preglednika znat će da je mnogo manje ugodan, a kao dodatna pobjeda, ne primate nikakve obavijesti!

#11. Zapitajte se od čega pokušavate pobjeći

Potreba da provjerite svoj telefon ne dolazi samo od vanjskih okidača kao što su glasne obavijesti, svijetle boje i glatka sučelja za pomicanje.
Ako pokušavate pobjeći od unutarnjih bolova kao što su nedostatak samopoštovanja, nadolazeći razvod ili financijski stres, pravi problem nije vaš pametni telefon. „Bez suočavanja s nelagodom koja pokreće želju za bijegom, nastavit ćete pribjegavati jednom ili drugom ometanju”, navodi Nir Eyal u svojoj knjizi Indistractable.

Stoga kad god primijetite da su vam navike na društvenim mrežama slabe, zapitajte se odakle dolazi ovo ponašanje. Pokušajte točno odrediti glavni uzrok jer razumijevanjem svoje boli i nelagode možete pronaći trajne načine da se nosite s negativnim porivima.

#12. Nazovite prijatelja kojem ćete poslati poruku

Danas većina nas radije koristi pametne telefone za slanje SMS-ova ili čavrljanje nego za telefonske pozive. Čini se da je funkcija za koju je telefon nekada bio razvijen pala u nemilost.

No istraživanja pokazuju da, iako slanje poruka povećava i potiče iluziju bliskosti, ono zapravo smanjuje stabilnost i zadovoljstvo veze. Kao što autorica Tanya Goodin spominje u svojoj knjizi Off: “Napisane riječi ne mogu prenijeti toplinu glasa ili neospornu iskrenost kontakta očima.”

#13. “Sviđa mi se” vaš fizički feed

Navika davanja komplimenata pomaže vam stvoriti optimističniji, sretniji pogled na život. Istraživanja pokazuju da davanje poticaja nekom drugom ima podižući učinak na nečije raspoloženje i pomaže vam da primijetite što ide dobro – od koristi i davatelju i primatelju.

#14. Njegujte visokokvalitetno slobodno vrijeme

Umjesto da svoje vrijeme između posla, brige o obitelji i spavanja ispunjavate bezumnim gledanjem i scrollanjem po ekranu, uložite svoju energiju u one aktivnosti koje stvaraju energiju.
Za vas to može biti izlazak s prijateljima, održavanje kuće ili duge šetnje.

Ne bježite od akcije i zahtjevnog odmora – čak i nakon napornog radnog dana. Vjerojatno ćete završiti noć osjećajući se bolje nego da ste cijelu večer proveli pasivno gledajući Netflix ili pregledavajući Twitter.

#15. Posjetite metaforičnu ‘Kolibu u šumi’

Provodimo puno vremena obrađujući ideje i misli drugih ljudi.
No, kako Cal Newport tvrdi u svojoj knjizi Digitalni minimalizam, provođenje vremena nasamo sa vlastitim mislima ono je što vam omogućuje da procesuirate i uravnotežite složene emocije, riješite teške probleme i steknete kreativne uvide.

Stoga umjesto da zgrabite svoj telefon dok čekate u redu ili sjedite sami u restoranu dok prijatelj ne dođe, iskoristite ovu priliku da posjetite svoju metaforičku ‘kolibu u šumi’ i ostavite svoj um da procesuira i rastvara vlastite misli.

#16. Isključite se na jedan dan tjedno

Isključivanje s internetskim svijetom može biti moćan način da se ponovno povežete sa sobom i svojim intimnim osobama. Pokušajte potpuno prekinuti internetsku vezu jedan dan u tjednu i obavijestite svoje prijatelje i obitelj da ćete biti izvan mreže — ili još bolje, pozovite ih da vam se pridruže.

#17. Obratite pažnju na svoje okruženje

Čini se da nam je više stalo do ljudi koji su dostupni putem naših uređaja nego do onih koji su nam pred licem”, iskreno ističu Gazzaley i Rosen u svojoj knjizi The Distracted Mind.

Prestanite davati prioritet ometanjima u odnosu na najvažnije ljude u vašem životu. Prestanite puhati čarobne trenutke sa svojim najdražima jer je nešto na vašem telefonu privuklo vašu pažnju.

Budite s njima, smijte se i dijelite s pravim prijateljima u stvarnom životu koliko god možete.
I ne zaboravite na naše najvjernije prijatelje. Idite u duge šetnje sa svojim psom ili mazite svoju mačku na kauču umjesto da ih nestrpljivo pokušavate natjerati da ponovno učine slatku stvar dok im uperite kameru u lice.

#18. Provedite večeri u stanju protoka

Zamijenite svoj večernji scroll aktivnostima koje vas dovode u stanje toka.
Stručnjakinja za digitalnu detoksikaciju Tanya Goodin ovo opisuje kao meditativno stanje tijekom kojeg se vaš mozak može obnoviti, a disanje i otkucaji srca usporiti. To je stanje u kojem se potpuno pojaviš u onome što radiš i gubiš svaki osjećaj za vrijeme.

Da biste došli u stanje protoka, isprobajte različite aktivnosti za koje će vam trebati puna pozornost i po mogućnosti obje ruke – tako da se ne možete istovremeno kretati po telefonu. To može biti čitanje, crtanje, izrada, kuhanje, vježbanje, zagonetka; bilo koja izvanmrežna aktivnost bez zaslona pluta vašim brodom!

Ne samo da će vam pomoći da se opustite, već vaš mozak također natjerati da proizvodi korisne kemikalije kada je u stanju protoka – što ga čini smislenim iskustvom i radosnim načinom da provedete svoje vrijeme.

#19. Popijte pivo s prijateljima

Nazovite prijatelja čiju ste Instagram priču upravo gledali i popijte pivo s njim ili njom u gradu. Sustižite se kroz izravan razgovor umjesto da pregledavate međusobne sadržaje na društvenim mrežama i zapravo se naglas smijte na šale jedno drugom umjesto da se smiješite s kauča na jarko osvijetljeni ekran.

#20. Imajte najbolji san u svom životu

Umjesto da scrollate telefonom dok ne zaspite – nadajući se da ćete se moći isključiti jednako lako kao i vaši uređaji – uzmite knjigu prekrivenu prašinom koju ste kupili prije tri mjeseca, popričajte s partnerom prije spavanja ili jednostavno istražite bogatstvo vlastitog uma dok se prirodno ne udaljite.

Nadamo se da će vam ovaj članak pomoći da manje vremena provedete na telefonu, a više ulažući u svoju obitelj, prijatelje, odmor i fokus.

Izvor: Medium

L.B.

Komentari