Znate li što je efekt reflektora?

Jedna od najpoznatijih motivacijskih govornica uči nas kako napredovati

83
efekt reflektora

Mel Robbins najpopularnija je američka komentatorica na CNN televiziji, televizijska voditeljica, spisateljica i prije svega snažna motivacijska govornica. Njezina TED prezentacija pod nazivom “Kako se prestati zezati”, jedna je od najgledanijih takve vrste.

Iako je smatraju motivacijskom govornicom, voli reći da je motivacija čista prevara. Svi smo jednom prihvatili kako je za promjenu potrebna motivacija i slijepo se držimo te tvrdnje. Često upravo tražeći motivaciju za genijalne ideje, ne uspijemo odraditi ono što smo željeli.

Naši mozgovi nisu osmišljeni kako bi nas podupirali u stvarima koje smatramo teškima, zamornima ili nelagodnima. Upravo on nam omogućuje i šalje signale s idejama kako izbjeći takvo postupanje i održati nas na životu. Činjenica je da svi svakodnevno zamišljamo kako ćemo postati poslovno uspješni, kako ćemo biti najbolji roditelji, najbolji supružnici, kako ćemo ostvariti svoje snove, ali sve to samo kada budemo dovoljno motivirani.

Sve započinje glavnom zaprekom na putu uspjeha – oklijevanje. Svi imamo naviku oklijevati. Zamislite se na poslovnim sastancima, imate li često odličnu ideju i oklijevate li ju izgovoriti? Upravo taj trenutak i sekunda razmišljanja presudna je za neispravno postupanje i posljedicu koja se manifestira šutnjom. Mozak u nekoliko sekundi vašeg oklijevanja dobiva signal uzbune i pokušava ga na sve načine opravdati. Takva pojava stručno se naziva efekt reflektora.

Upravo zbog efekta reflektora ostajemo u lošim vezama, radimo posao koji nas ne zanima i niz drugih velikih odluka koje nas čine nesretnima. Pitate se što učiniti? Ključ je u naučenom kontroliranju tog mikro trenutka i zaustavljanje širenja efekta reflektora.

Sljedeći put kada se budete našli u situaciji pretjeranog razmišljanja o sljedećim koracima koje planirate učiniti budite svjesni kako nikada neće biti spremni na taj korak, uvijek će se naći poneki razlog koji će vas sprječavati u naumu. Umjesto razmišljanja o mogućim posljedicama i rizicima koje ne želite poduzeti, iskoristite to vrijeme za prakticiranje proslavljenog pravila 5 sekundi. Unutar 5 sekundi od odluke brojite unazad 5,4,3,2,1 i recite u sebi jako sam uzbuđen/a zbog toga što ću učiniti, jer korak koji je pred vama može imati katastrofalne posljedice, ali postoji i mogućnost da ćete doživjeti sve što ste oduvijek htjeli. Ako ne isprobate, nećete znati.

Život se svodi na donošenje odluka, promijenite način donošenja odluka i promijenit ćete svoj život – na bolje!

Komentari