Trst i Rijeka povezani vlakom preko Slovenije

116
Trst i Rijeka povezani vlakom preko Slovenije

Od 24. travnja do 30. rujna 2024, u sklopu EU projekta SUSTANCE na relaciji Villa Opicina (Trst) – Rijeka – Villa Opicina svakodnevno će voziti međunarodni sezonski vlakovi. Vlakovi se zaustavljaju i u kolodvorima Opatija Matulji, Šapjane, Ilirska Bistrica, Pivka, Divača i Sežana.

Polazak iz stanice Villa Opicina je u 7.50, a dolazak u Rijeku u 9.54. Iz Rijeke vlak kreće u 18.25 sati, a u stanicu Villa Opicina stiže u 20.40 sati. Riječ je o elektromotornom vlaku Stadler Flirt Slovenskih željeznica ukupnog kapaciteta 235 sjedala, uz mjesta za bicikle i dječja kolica. U vlaku je omogućen ulazak osoba s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću, a putnicima je na raspolaganju i besplatan Wi-Fi.

Cijena karte na relaciji Villa Opicina – Rijeka/Rijeka – Villa Opicina iznosi 8 eura, a povratne karte 16 eura. Cijena karte za dijete od 6 do 12 godina je 4 eura, dok je prijevoz djece do 6 godina je besplatan. Cijena prijevoza bicikla iznosi 5 eura. Karte se kupuju na blagajnama kolodvora.

Prvi vlak na ovoj relaciji na riječkom željezničkom kolodvoru dočekali su gradonačelnik Rijeke Marko Filipović i zamjenik župana Petar Mamula, predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Regionalne razvojne agencije PGŽ-a, Općine Matulji, TZ Rijeke i Kvarnera i Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza sa suradnicima.

Trst i Rijeka povezani vlakom preko Slovenije

Vlakom su u Rijeku došli gradonačelnik Trsta Roberto Di Piazza, načelnik Općine Ilirska Bistrica Gregor Kovačič, Cristina Amirante, regionalna ministrica za  infrastrukturu i teritorij Regija Friuli Venezia Giulia, ravnateljica SŽPP-a, Darja Kocjan, glavni tajnik CEI, Roberto Antonione i voditeljica sektora za željeznice i žičare u slovenskom Ministarstvu za  infrastrukturu, Vlasta Kampoš Jerenec. Za dobru zabavu i veselje pobrinuli su se gosti iz Slovenije.

Po dolasku u Rijeku, u zgradi Gradske knjižnice Rijeka održana je konferencija na kojoj je predstavljen projekt SUSTANCE – Održiva rješenja javnog prijevoza i inovativne sheme upravljanja za poboljšanje povezanosti u Srednjoj Europi, kojem su uz goste iz Italije i Slovenije nazočili i predsjednik Uprave HŽPP-a, Željko Ukić, predstavnik programa Interreg CE, Winfried Ritt, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Alen Gospočić.

Pozdravljajući ugledne goste gradonačelnik Rijeke Marko Filipović je naglasio kako ga raduje što je nakon dugo godina uspostavljena željeznička linija između Trsta i Rijeke, dva grada čije je stanovništvo oduvijek gravitiralo jedno drugome. „Vjerujem da će uspostavom ove linije biti mnogo zadovoljnih građana Trsta, ali i stanovnika slovenskih mjesta kroz koje vlak prolazi i zaustavlja se, koji će ugodnom vožnjom u sat do dva, stići u Rijeku, na Kvarner. Najmanje će biti zadovoljni Riječani jer vlak iz Rijeke za Trst kreće tek u večernjim satima, no vjerujem da ima prostora za uvođenje još jedne linije koja će u jutarnjim satima kretati iz Rijeke za Trst, kako bi i naši sugrađani, a slijedom toga i susjedi Slovenci mogli putovati u Trst. Željeznička mreža oduvijek ima iznimno značajno mjesto u razvojnim planovima našega grada, a zahvaljujući njoj, Rijeka je tijekom povijesti prepoznata kao važno prometno čvorište ovog dijela Europe, stoga svakako podržavamo  projekte koji rade na povezivanju gradova, susjednih zemalja i njihovog stanovništva. To pridonosi povećanju broja turista, a samim time i razvoju lokalnog gospodarstva, s obje strane”, kazao je Filipović.

Trst i Rijeka povezani vlakom preko Slovenije

Projekt SUSTANCE – Održiva rješenja javnog prijevoza i inovativne sheme upravljanja za poboljšanje povezanosti u Srednjoj Europi

Osam partnera iz Hrvatske, Italije, Slovenije i Mađarske provodi pilot-aktivnosti u sklopu projekta SUSTANCE kojemu je glavni cilj poboljšati uslugu javnog prijevoza između slabije naseljenih perifernih i prekograničnih regija i urbanih područja u kojima se nalaze glavna prometna čvorišta.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 2 milijuna EUR, od čega se kroz Program transnacionalne suradnje INTERREG Središnja Europa sufinancira 80 % sredstava. Projekt se provodi od 1. travnja 2023. do kraja ožujka 2026. godine.

Vodeći partner projekta Izvršno tajništvo Srednjoeuropske inicijative sa sjedištem u Trstu koordinira uvođenje nove željezničke linije, a partneri projekta Slovenske željeznice i HŽ Putnički prijevoz, u suradnji s pridruženim vanjskim partnerima Trenitaliom i Furlanijom-Julijskom krajinom, uvode novu željezničku izravnu liniju koja će od 24.4. do 30.9.2024. povezivati Trst (Villa Opicina) s Rijekom preko Slovenije. Uvođenje navedene linije doprinijet će kvalitetnijoj povezanosti i održivoj mobilnosti na prekograničnom području.

Radi se o jednoj od šest pilot-aktivnosti koje se provode u sklopu projekta SUSTANCE.

U sklopu projekta SUSTANCE pokrenuta je i inicijativa Train’n’green koja promiče održivu mobilnost i turizam. U okviru inicijative HŽPP nadograđuje svoju web stranicu informacijama koje potiču ekološki prihvatljiva putovanja i aktivan odmor kroz jedinstveno iskustvo kombiniranja putovanja vlakom i biciklom. Na stranicama će se pružati informacije o prijevozu bicikla, biciklističkim stazama, bike-friendly smještaju i događanjima u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji.

Trst i Rijeka povezani vlakom preko Slovenije

Planirano je 6 pilot-aktivnosti kojima je cilj poboljšanje prekograničnih željezničkih veza i razvoj ICT aplikacija za promicanje korištenja javnog prijevoza:

  • testiranje izravne željezničke veze između Ville Opicine i Rijeke
  • eksperimentalno proširenje izravne željezničke veze do Soprona (HU) vikendima od 13. travnja do 25. kolovoza radi obilaska Nežiderskog jezera (AU) koje se nalazi na UNESCO-ovu popisu svjetske baštine
  • studija izvedivosti poboljšanja prekograničnih putničkih željezničkih veza između Divače (Sl) i Pule u sklopu koje se planira postavljanje postaja za dijeljenje bicikala na željezničkim kolodvorima Vodnjan i Savičenta
  • razvoj ICT aplikacije za prijevozne usluge prilagođene potražnji u perifernim područjima regije Emilia-Romagna
  • ICT aplikaciju (Mobility as a Service) koja će objediniti prometna rješenja dostupna u Istarskoj županiji (vlak, autobus, mikromobilnost)
  • novi web portal za promicanje zelene mobilnosti, odnosno kombiniranog korištenja vlaka i bicikla na prekograničnom području Italije, Slovenije i Hrvatske.

Trst i Rijeka povezani vlakom preko Slovenije

U provedbu pilot-aktivnosti uključeni su i pridruženi partneri EGTC Euregio Tyrol – South Tyrol – Trentino, Autonomna pokrajina Bocen-Južni Tirol, Istarska županija, regija Emilia-Romagna, Agencija za mobilnost Romagne, Uprava za javni prijevoz Istočne Austrije, Austrijska agencija za javni prijevoz, Trenitalia – putnički odjel regije Friuli-Venezia Giulia i Ministarstvo infrastrukture Republike Slovenije.

Više informacija o projektu SUSTANCE možete pronaći na https://www.interreg-central.eu/projects/sustance/.

Komentari