Sve ekipe zimske službe Hrvatskih autocesta na terenu su “u službi koja traje 24 sata, 7 dana u tjednu”.
“Sudjeluje 800 radnika i gotovo 200 teretnih i specijalnih vozila (posipači, snježni plugovi, ralice do 4.8 m širine, bočne ralice, bočni odbacivači snijega). HAC-ovi timovi u zimskom periodu održavaju 28.6 milijuna m2 asfaltnih površina, odnosno nešto više od 1100 km autocesta. Potaknuti izjavama i negodovanjem pojedinih vozača imamo potrebu i ove godine ponoviti da je za vrijeme snježnih padalina brzinu vožnje potrebno prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na cesti te da kolnik nije uvijek moguće održati ‘crnim’. Također bitno je ponoviti da za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnih snježnih padalina podrazumijeva i određenu količinu snijega na kolniku. To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u slijedećem ciklusu. U tri fotografije želimo pokazati kako izgleda kolnik 4 i 10 min nakon prolaska ralice.”, poručili su iz HAC-a.
Ralica prolazi u 11:34:
Ovako kolnik izgleda 4 minute nakon što je prošla ralica:
A ovako nakon 10 minuta:
“U ovakvim okolnostima, vozači moraju biti svjesni zakonske obveze obvezne zimske opreme. Vozila bez zimske opreme, posebno tegljači bez zimske opreme su opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi isti u mnogočemu otežavaju rad. Samo jedno vozilo bez zimske opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i djelovanje zimske službe. Još jednom podsjećamo da je na zimskim dionicama autocesta obvezna zimska oprema”, kažu iz Hrvatskih autocesta.
Komentari