Meditacija za početnike – opustite se kad imate slobodnog vremena!

57

Meditacija vam može pomoći formirati sve svoje druge navike, da budete mirniji, usredotočeniji, manje zabrinuti i pažljivija prema svemu u životu.

Vjerojatno najvažnije, pomoći će vam razumjeti vlastiti um. Razumijeti sebe – bolje (ne u potpunosti, ali bolje) i dati povećanu fleksibilnost i slobodu.

Naučiti meditirati do mjere kada možete potpuno iskoristit potencijal ove prakse je teško, i dugotrajno, ali bitno je započeti s malim koracima. U početku nemojte očekivati ​​da će biti savršeno, pa čak niti dobro – zato je bitno vježbati!

Ovi savjeti nemaju za cilj da vam pomognu da postanete stručnjak … trebali bi vam pomoći da započnete i nastavite. Ne morate ih implementirati odjednom – isprobajte nekoliko, vratite se na ovaj članak, isprobajte još jedan ili dva.

    1. Sjedite samo dvije minute. Čini se da je smiješno jednostavno, ako meditirate dvije minute. Ali je savršeno. Započnite s samo dvije minute dnevno tjedan dana. Ako to pođe dobro, povećajte za još dvije minute i to radite tjedan dana. Ako sve pođe dobro, povećavajući malo po malo, odjednom ćete u 2. mjesecu meditirati po 10 minuta dnevno, što je nevjerojatno! Ali krenite prvo s te bitne 2 minute
    2. Neka to bude prva stvar koju ćete učiniti ujutro. Lako je reći: “Meditiram svaki dan”, ali onda to zaboraviti učiniti. Umjesto toga, postavite podsjetnik za svako jutro kad ustanete i stavite bilješku koja kaže  “meditiraj” negdje gdje ćete je vidjeti.
    3. Nemojte komplicirati – samo krenite. Većina ljudi brine o tome gdje sjediti, kako sjediti, koji jastuk koristiti … to je sve lijepo, ali zapravo nije važno. Započnite sjedeći na stolici ili na kauču. Ili na svom krevetu. Ako vam je udobno na zemlji, sjednite prekriženih nogu. U početku su to samo dvije minute, zato sjednite. Kasnije možete brinuti oko optimizacije kako bi vam bilo ugodno dulje, ali na početku to nije važno, samo sjedite negdje.
    4. Provjerite kako se osjećate. Kad se prvi put smjestite u svoju meditacijsku seansu, jednostavno provjerite kako se osjećate. Kako se osjeća vaše tijelo? Kakva je kvaliteta vašeg uma? Zaposlen? Umorni? Zabrinuti? Pogledajte i prihvatite sve što donosite ovom meditacijskom pokušaju.
    5. Pratite disanje. Sada kad ste se smjestili, skrenite pažnju na dah. Samo usmjerite pažnju na udisanje, i slijedite ga kroz nos sve do pluća. Pokušajte brojiti udah kao “jedan”, a zatim izdah kao “dva”. Ponovite to do broja 10, a zatim počnite ponovo.
    6. Vaš će um lutati. To je gotovo sigurno i neka vas ne brine. Kad primijetite kako vam um luta, nasmiješite se i jednostavno se nježno vratite brojanju disanja. Možda ćete osjetiti malo frustracije, ali sasvim je u redu da izgubite fokusi, svi to radimo. i traje dok se ne istreniramo biti potpuno fokusirani.
    7. Razvijte pozitivan stav. Kad primijetite misli i osjećaje koji nastaju tijekom meditacije, a sigurno hoće, gledajte na njih s prijateljskim stavom. Pogledajte ih kao prijatelje, a ne uljeze ili neprijatelje. Dio su vas. Budite ljubazni i ne oštri.
    8. Ne brinite se previše o pogreškama. Brinut ćete se da radite pogrešno. To je u redu, svi to radimo. Ne radite to pogrešno. Ne postoji savršen način za to, samo budite sretni.
    9. Ne brinite zbog čišćenja uma. Mnogo ljudi misli da je meditacija čišćenje vašeg uma ili zaustavljanje svih misli. Nije. To se ponekad može dogoditi, ali to nije “cilj”  meditacije. Naši su mozgovi tvornice misli i ne možemo ih samo zatvoriti. Umjesto toga, samo pokušajte vježbati usredotočujući svoju pažnju, a još malo jače vježbajte kada vaš um luta.
    10.  Upoznajte sebe. Ova praksa nije samo usredotočenje pažnje, već učenje načina na koji funkcionira vaš um. Što se događa unutra? Mračno je, ali gledajući kako vaš um luta, frustrira se, izbjegava teške osjećaje … možete početi shvaćati sebe.
    11. Postanite prijatelji sa sobom. Kako upoznajete sebe, učinite to prijateljskim stavom umjesto kritikom. Upoznajete prijatelja. Nasmiješite se i pružite sebi ljubav.
    12. Skenirajte svoje tijelo. Još jedna stvar koju možete učiniti, nakon što postanete malo bolji u praćenju daha, je usredotočiti pažnju na jedan dio tijela u isto vrijeme. Krenite od stopala – kako se osjećaju? Polako se pomaknite na nožne prste, vrhove nogu, gležnjeve, sve do vrha glave.
    13. Primijetite svjetlost, zvukove, energiju. Druga stvar koja će privući vašu pažnju, je svjetlost. Samo držite oči na jednom mjestu i primijetite svjetlost u sobi u kojoj se nalazite. Drugi dan, samo se usredotočite na uočavanje zvukova. Drugi dan pokušajte primijetiti energiju u sobi oko vas (uključujući svjetlo i zvukove).
    14. Stvarno se obvežite. Nemojte samo reći: “Naravno, pokušati ću ovo nekoliko dana.” Stvarno se obvežite na ovo. Meditirati možete bilo gdje. Ako putujete ili vam se nešto pojavi ujutro, možete raditi meditaciju u svom uredu. U parku. Tijekom putovanja. Dok nekamo hodate. Sjedeća meditacija je najbolje mjesto za početak, ali varijacije su beskonačne.
    15. Koristite vođenu meditaciju. Ako vam to pomogne, ili ako vam je preteško samima, pokušajte s vođenim meditacijama za početak.
    16. Meditirajte u društvu. Iako je uobičajeno meditirati sam, to možete učiniti sa supružnikom, djetetom ili prijateljem.
    17. Pronađite zajednicu. Još bolje, pronađite zajednicu ljudi koji meditiraju i pridružite im se.
    18. Nasmijte se kad završite. Kad završite sa svoje dvije minute, nasmiješite se. Budite zahvalni što ste imali vremena za sebe, što ste se zalagali za svoje zdravlje, pokazali ste da imate snage odvojiti vrijeme da upoznate sebe i steknete prijatelje. To su nevjerojatne dvije minute vašeg života.

Meditacija nije uvijek laka ili čak mirna. Ali ima zaista nevjerojatne prednosti, a započeti možete već danas.

Komentari