Kvart za Grad: Zadovoljenje potreba autobusnih putnika je moguće i dogradnjom postojećeg kolodvora

31
Foto: Srdjan Mikic Facebook

Nova međukvartovska platforma naziva „Kvart za Grad“ početkom godine zaživjela je spajanjem nekoliko kvartovskih građanskih inicijativa te je ponudila svoju viziju autobusnog kolodvora na Žabici. Nakon što smo o važnosti, viziji i realizaciji autobusnog kolodvora u Rijeci upitali kandidate za riječkog gradonačelnika, Kvart za Grad također je dao svoj prijedlog rješenja:

„Glavni autobusni kolodvor važan je za život modernog grada poput Rijeke i tragično je da putnici autobusom, u važnom prometnom čvorištu, na autobus čekaju pod često kišnim nebom sudarajući se laktom s alanfordovskim ličnostima. Iako su to problemi 19., a ne 21. stoljeća, pitanje novog kolodvora ne može biti nova municija za potrošene vojnike lokalnih ideoloških ratova. Zbog toga, gradnja novog, megalomanskog 50-milijunskog kolodvora nije i ne može biti najvažnije pitanje u gradskom javnom prostoru. Zadovoljenje potreba autobusnih putnika je moguće i dogradnjom postojećeg kolodvora koja bi isti dovela u primjereno stanje funkcionalnosti bez ekstravagantnih futurističkih rješenja. Dogradnja bi obuhvaćala postavljanje krovova na peronima, uređenje sanitarnih čvorova i modernizaciju prostora čekaonica.

Da bi se prostor Žabice maksimalno iskoristio, nužno je sa sadašnjih pozicija sjeverno, južno i jugoistočno od kolodvora izmjestiti taksiste na za to primjerenu poziciju. Osim toga, promet koji opterećuje kolodvorski prostor moguće je organizirati protočnije. Preregulacija postojećih prometnica u Adamićevoj i Ulici Riva, na način da se jedna u potpunosti rezervira za jednosmjerni autobusni promet, maksimalizirala bi protočnost ulice. Riva bi se ostavila za ostala vozila uz preusmjeravanje teretnog prometa na novi zapadni izlaz iz grada sa Zagrebačke obale te onaj istočni s Brajdice. Pješake bi se dodatno moglo zaštititi postavljanjem jednostavnog pješačkog nethodnika – pasarele s južne strane kolodvora.

Primjenom ovakvih rješenja cjelokupni prostor Žabice postao bi organizirano područje s protočnim prometom sigurnim za sve sudionike. Tako bi se znatno podigla funkcionalnost kolodvora, a sredstva za izgradnju novoga preusmjerila u ono što je stvarno bitno. Primjerice, kanalizaciju na Drenovi, vrtić na Rastočinama, parking na Školjiću, urednu slijepu ulicu na Kozali, cestu bez rupa na Kantridi ili prometnu signalizaciju na Zametu. Za Kvart ga Grad pitanje novog autobusnog kolodvora u takvoj je konkurenciji sporedno!“, prenosi njihovu objavu Torpedo Media.

Komentari