Kako sam skoro ostala bez para i smještaja preko Booking.com-a

296

Neke stvari treba stvarno doživjeti da bi shvatili koliko su neugodne. Booking.com već je godinama moj go-to servis za pronalazak i rezervaciju smještaja. Dapače, taj proces je uvijek bio vrlo jednostavan, brz i ugodan. Osim ovaj posljednji put.

Sa svojom malom familijom, suprugom i trogodišnjom kćeri htjela sam otići na jedan ležerni zagrebački vikend, od petka do nedjelje. Ništa konkretno isplanirano, šetnja gradom, posjet zoološkom…ležerno u pravom smislu te riječi. Kad smo uskladili slobodni vikend logični korak bio je bukirati smještaj. Dva noćenja, što bliže centru, ako može nešto s uključenim doručkom odlično. Imamo još 2 tjedna, sasvim dovoljno.

Nakon kratke pretrage dobivam puno rezultata, od aparthotela, bed&breakfasta, hostela, hotela…Jedan aparthotel se čini super, zadovoljava sve što treba. Klik, klik, klik i bukirano.

Kroz 2 sata zvoni mi mobitel, zovu iz Booking-a, jako im je žao, ispričavaju se i posipaju pepelom, ali odabrani aparthotel im je izašao iz sustava, nisu ga stigli skinuti sa stranice. Vrlo korektno nude mi pronaći zamjenski smještaj, a ako želim sama pronaći nešto drugo nadoknaditi će mi razliku u cijeni ukoliko novi smještaj bude skuplji. WOW. Bravo za Booking

Ponudili su mi zamjenski smještaj u istom cjenovnom rangu no bio je nešto dalje nego što bi nam bilo drago, pa sam ja odlučila pronaći nešto sama. I jesam, još jedan aparthotel s doručkom, imenom Deluxe apartments Zagreb, cjenovno nešto skuplji no vrlo sličan onom provom (nesretno otkazanom od strane Bookinga). E sad, vidim da još nema recenzija, dapače, lijepo piše da je novi, čak je sponzoriran. Ok, ništa čudno, ljudi se pokušavaju probiti.

Uvjeti plaćanja uobičajeni za Booking, dakle sva naplata obavlja se kod iznajmljivača pri dolasku, kako smo još 2 tjedna do tog vikenda imamo dovoljno vremena i za besplatno otkazivanje (ako imate trogodišnjaka onda znate da se u 2 dana šmrcanje može pretvoriti u temperaturu od 39 stupnjeva tako da nam je opcija besplatnog otkazivanja prilično bitna). Prema dogovoru s Bookingom javljam im odabrani smještaj i paralelno ga bukiram, oni mi mailom potvrđuju da će mi razliku u cijeni nadoknaditi i da im nakon odlaska iz aparthotela pošaljem skenirani račun.

Malo mi je problematično što je novi smještaj pa ne znaš u što se upuštaš, no broj od vlasnika je tu, imamo vremena, nazovem i provjerim pa ako bude sumnjivo otkažemo.

Tko je Samuel?

Nakon cca sat vremena, stiže meni mail, preko Booking.com sustava, da smještaj koji sam rezervirala ima neki dodatni upit i traži me da pošaljem broj mobitela. Ok, malo čudno jer znam da sam kod rezervacije dala broj mobitela kao i uvijek, ali dobro, nije problem, sve je preko sustava, a i tražila sam dosta kasni check in u petak pa možda ljudi žele dogovoriti nešto oko toga. Šaljem ja broj uredno. Ovako to izgleda:

image (5)

Nakon nekoliko minuta stiže meni i poruka na WhatsApp. U priču ulazi Samuel

Screenshot_20211014_142650_com.whatsapp (1)

Ljubazni Samuel kaže da je ovako kasni check in moguć samo uz plaćanje smještaja avansno, šalje on odmah i link za uplatu i još ljubazno pita svašta nešto i naravno stoji na raspolaganju. Malo sam zbunjena,  pokušavam si objasniti to da ipak dolazimo kasno, strah je čovjeka da mu se ne pojavimo ili tako nešto (valjda…). No pitam ja Samuela dalje, jer sam tako shvatila iz njegove poruke, je li onda ok ako dođemo na raniji check in, nije problem, organizirati ćemo se. Screenshot_20211014_142903_com.whatsapp (1)

Samuel je odlučan, kaže nema džabe ni kod stare babe. Plaćanje avansno bez obzira kada dolazimo.

E neš majci

Nisam ni ja od jučer, pustila sam Samuela nek čeka ponoć i nazvala vlasnika objekta na kontakt mobitel koji je naveden. I onda iznenađenje, broj koji sam birala se ne koristi. Jasno mi je manje više odmah da me netko dobrano mulja. No, ne budi ja lijena, zovem Booking.com u Hrvatskoj, broj namijenjen za iznajmljivače doduše, ali svejedno, javlja mi se ljubazna agentica, ja joj objašnjavam što se događa, ona provjerava moju rezervaciju i uvjerava me da nikakva avansna uplata nije potrebna, neka ignoriram Samuela, a onda će se javiti iznajmljivaču i vidjeti u čemu je problem. Ja Samuela puštam do drugi dan da živi u nadi i da vidim što će reći ( zapamtite još uvijek imam opciju besplatnog otkazivanja smještaja).

Is everything ok?

Drugi dan, 9 sati ujutro, uz kavu evo meni i Samuela, pita je li sve ok. Reko ja, e nije brate Samuele, nešto je trulo u državi u kojoj tipkaš… Ljubazni smo, kaže Samuel da vlasnik smještaja inzistira. Ok, ajd, šalji Samuele mail pa ćemo vidjeti.

Screenshot_20211014_142911_com.whatsapp (1)

Skoro pa odmah stiže mail, u spam naravno s uputama za uplatu, još uvijek sve službeno preko Booking sustava.

image (7)

E sad, iako moram priznati da sam htjela Samuela još malo bolje upoznati, porazgovarati i saznati što ga pokreće u životu moram priznati da mi je već postalo malo frkovito.  Prilično mi je jasno da apartman koji sam htjela rezervirati vrlo vjerojatno ne postoji i da bi u petak suprug, klinka i ja vjerojatno poljubili vrata ili ne bi ni našli vrata. Čak idem za svaki slučaj na Google maps tražiti apartmane na navedenoj adresi. Nema ništa.

Pametno odlučih otkazati rezervaciju i poslati ove printscreenove u Booking fino mailom. Zvali su me povratno u roku keks, objasnila sam im da stvarno ne zamjeram njima jer nemam što, sama sam išla probati smještaj koji je novi i bez recenzija – naivno valjda. Ispričali su se, rekli da ako treba pomoć kod daljnjeg traženja smještaja da se javim.

Kako je sve to moguće? I je li Booking zapravo odgovoran?

E sad. Ako ste upoznati s načinom na koji posluje Booking.com onda znate da vlasnik smještaja koji će se preko platforme iznajmljivati treba dostaviti određene dokaze o vlasništvu. E pa, tako je nekada bilo. Unazad nekoliko godina, najbitniji dokument koji uopće dokazuje da objekt koji želite iznajmiti postoji – rješenje o kategorizaciji objekta – Booking više ne traži. Dakle, uz malo volje možete zamisliti da ste vlasnik apartmana, s weba skinuti fotke, izmisliti sve ostalo i početi iznajmljivati na Bookingu dok god vas netko ne prijavi, ostavi lošu recenziju i tome slično. Nažalost, za razliku od mene, vjerojatno postoji barem 50% onih koji uplate, jer ne misle da ih netko pokušava prevariti.

Dok ovo pišem, prošlo je već tjedan dana od ovih peripetija sa Samuelom. Danas sam bacila oko na Booking da vidim je li ovaj apartman maknut sa njihovog sustava. I pogodite. Nije. Još je tamo, sponzoriran

naslovnabooking

Autor: E.B.K.
Foto: Vlastita arhiva

 

Komentari