Još uvijek traje potraga za nestalnim pomorcima i hrvatskim kapetanom

52
Foto/Burbon PartnerShip

Još uvijek traje potraga za 11 članova posade, među kojima je i hrvatski kapetan Dino Miškić, priopćio je sinoć francuski brodar, javlja HRT.

dino
Kapetan Dino Miškić
Foto/Facebook

Potraga za tegljačem Burbon Rhode i dalje je u tijeku, a provodi ju Regionalni centar za traganje i spašavanje uz pomoć francuske mornarice. Jučer navečer su francuski i američki zrakoplovi u moru uočili brod za spašavanje prema kojem trenutno plovi jedan od komercijalnih brodova uključenih u potragu”, priopćeno je iz Bourbon Maritime&Logistics.

Prema situacijskom reportu kojeg je Nacionalna središnjica za traganje i spašavanje Rijeka primila sinoć, u kasnim večernjim satim,a zamijećeno je beživotno tijelo od strane američkog zrakoplova i nakon tog je ta spoznaja potvrđena od jedne pomorske spasilačke jedinice“, rekao je u Temi dana Lukša Čičovački, načelnik sektora u Upravi sigurnosti plovidbe Ministarstvo mora, prenosi Pomorac.net.

Podsjetimo, tegljač Bourbon Rhode potonuo je nasred Atlantika, 1200 nautičkih milja od otoka Martinique. Pretražuje se iznimno veliko područje, a uvjeti su posljednjih dana osobito teški.

Kapetan Lino Sokolić, zapovjednik je broda Uljanik Plovidbe, tankera Champion s 40-godišnjim iskustvom plovidbe, kazao je kako se ne može sa sigurnošću tvrditi zašto se Burbon Rod našao na putu uragana, prenosi Pomorac.net.

Trebalo bi vidjeti okolnosti kako se to dogodilo. Obično se takva nevremena izbjegava, u njih se ne ulazi. Treba vidjeti okolnosti i zašto se to dogodilo, sigurno nitko svojom voljom ne bi ušao u takvo nevrijeme“, kazao je Sokolić.

Kod takvog nevremena veličina broda nema nekog utjecaja, iako je normalno bolje biti na većem nego manjem brodu. No takvo nevrijeme radi od vas ono što želi, morate se tome prilagoditi i pokušati izaći van. Gledao sam na prognozi to nevrijeme, to je moralo biti strašno, istaknuo je dodavši da u potrazi pomažu i trgovački brodovi koji su se u vrijeme nesreće našli u blizini“, kazao je.

Branko Skorić, predsjednik šibenske Udruge pomorskih kapetana i časnika, objasnio je da odluka posade da napusti brod nije laka i ovisi o situaciji.

U ovakvim uvjetima sigurno nikome ne bi padalo napamet napustiti brod bez valjanog razloga. U ovom slučaju, prema informacijama koje imamo, čini se da je došlo do prodora mora u tanker. Pretpostavljam da je moj kolega u dogovoru sa svojim časnicima odlučio napustiti brod. I oni su to učinili, vjerojatno, vidimo da su trojica spašena. Tu splav koja je teška oko 70-80 kg u takvim ekstremnim uvjetima treba baciti u more i povući konopac koji će aktivirati inertni plin i osloboditi splav iz kontejnera. Ako to ne uspiju napraviti i kontejner krene tonuti hidrostatska kuka na 5 metara dubine će aktivirati i katapultirati splav na površinu. Da li su oni uspjeli to napraviti i u tim uvjetima napustiti brod, doći do splavi i ukrcati se – ne znam, teško je to reći, nadam se da jesu“, prenosi Skorićeve riječi Pomorac.net.

Komentari