Iz Ryanaira poručuju: Gotova je era letova od 10 eura

92
avion

Ryanair više neće nuditi letove po najnižim cijenama zahvaljujući skokovitom rastu cijene goriva, priznao je šef te niskobudžetne zrakoplovne kompanije.

Izvršni direktor Michael O’Leary kaže da je era karata od 10 eura završila. Prosječna cijena zrakoplovne karte porasla bi s oko 40 eura koliko je iznosila prošle godine na otprilike 50 eura u sljedećih pet godina, rekao je za BBC. Ali kaže da vjeruje da će ljudi nastaviti često letjeti, unatoč sve većim troškovima života.

Glavni krivac? Porast cijena goriva

Porast troškova goriva koji povećava cijene zrakoplovnih karata također povećava račune za električnu energiju u kućanstvima, smanjujući tako raspoložive prihode ljudi. No, šef zrakoplovne tvrtke rekao je da unatoč tome očekuje od kupaca da traže jeftinije opcije umjesto da smanje letove.

“Mislimo da će ljudi i dalje često letjeti. Ali mislim da će ljudi postati puno osjetljiviji na cijene.”

Komercijalni letovi sada čine oko 2,4% globalnih emisija CO2

Kako su zrakoplovne karte postale jeftinije posljednjih desetljeća, broj letova je porastao, a sve više ljudi odlazi na kratke odmore u inozemstvo, povrh godišnjeg odmora. Zračni prijevoznici poput Ryanaira, Easyjeta, Vuelinga i Wizz Aira natječu se u ponudi jeftinih usluga bez dodatnih troškova.

Komercijalni letovi sada čine oko 2,4% globalnih emisija CO2, a sektor se suočava s pritiskom da smanji svoj utjecaj na klimu, uključujući kampanje za uvjeravanje ljudi da prijeđu na željeznički i cestovni promet.

Međutim, g. O’Leary je ustvrdio da cestovni promet i brodarstvo ukupno više doprinose emisiji CO2 te je rekao da je fokus na smanjenju emisija iz zračnog prometa “pogrešan”.

Rekao je da Ryanair ulaže u zrakoplove s učinkovitijom potrošnjom goriva, ali da bi veća smanjenja upotrebe fosilnih goriva proizašla iz prelaska s benzinskih i dizelskih na električna cestovna vozila.

U svjetlu pandemije Covida, koja je ozbiljno poremetila međunarodna putovanja, ljudi su se pokazali nestrpljivi vratiti se na letove. No kako se potražnja za zračnim prijevozom vratila, manjak osoblja u zrakoplovnim tvrtkama i zračnim lukama doveo je do kašnjenja i otkazivanja. Neki putnici bili su prisiljeni čekati satima ili promijeniti raspored putovanja u zadnji čas.

G. O’Leary je rekao da je Ryanair bolje upravljao situacijom od drugih zračnih prijevoznika jer je imao “dijelom sreće, a dijelom jer je hrabar” u svojoj odluci da započne regrutirati i obučavati kabinsko osoblje i pilote prošlog studenog kada je varijanta Omicron još uvijek utjecala na međunarodna putovanja.

Izvor: BBC

L.B.

 

Komentari